ליעד מודריק המוח מכפר סבא

חוקרת המוח, פרופ' ליעד מודריק מכפר סבא קיבלה מענק מחקר של 1.5 מיליון יורו מהאיחוד האירופי למחקר על היחס בין עיבוד מודע של גירויים במוח לאיבוד לא מודע

ליעד מודריק
פרופסור ליעד מודריק מענק מחקר של 1.5 מליון אירו צילום: דבורה אורבך

פרופסור ליעד מודריק ילידת כפר סבא ותושבת העיר, למדה בתיכון כצנלסון וכיהנה כיו"ר מועצת הנוער העירונית של כפר סבא וכיו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית. החלה את הקריירה המקצועית שלה בגלי צה"ל כעיתונאית עורכת אקטואליה ומגישת תכניות. אחת המפורסמות הייתה התכנית שעה היסטורית עם הפרופסור המנוח מיכאל הרסגור גם הוא מכפר סבא. 

בהמשך הדרך במקביל לקריירה העיתונאית הענפה בגלי צה"ל ובטלויזיה למדה באוניברסיטת תל אביב מדעי המוח,  החל מ-2015 היא מרצה בכירה וראש מעבדה בבית-הספר למדעי הפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב. ב-2020 מונתה לפרופסור חבר. פרופ' ליעד מודריק (43) נמצאת כיום בשנת שבתון בארצות הברית עם משפחתה, בעלה גיא ושלושת ילדיהם (14, 12, 9). 

המחקר עוסק ביחסים שבין עיבוד מודע, שבו אנחנו תופסים בצורה מודעת את הגירוי שמוצג לנו, ובין עיבוד לא מודע, שבו אנחנו אפילו לא יודעים שמשהו הוצג לפנינו, ובכל זאת אנו מעבדים את התכונות שלו ואפילו יכולים להיות מושפעים ממנו.

פרופ' ליעד מודריק: "אני מקווה שהמחקר יוליד תובנות מעניינות על תפקיד המודעות שלנו ועל היכולת שלנו לעבד מידע בלי שנדע על כך אפילו, המענק יממן את כל הוצאות המחקר – הסטודנטים והפוסט ־דוקטורנטים שיעבדו עליו, הציוד הנדרש, התשלום לנבדקים וכו'"

פרופ' ליעד מודריק: "המחקר הוא קודם כל 'מדע בסיסי', כלומר, כזה שיאפשר להבין את התופעות בעולם ולאו דווקא להשיג מטרה יישומית כלשהי. עם זאת, אם המחקר יצליח, יכולות בהחלט להיות לו השפעות על הדרך שבה אנחנו מלמדים את הילדים שלנו ועל הדרך שבה אנחנו מבצעים מטלות שונות".

"זו באמת שמחה גדולה מאוד, זו מטרה שאנחנו עובדים עליה חודשים ארוכים ובמקרה שלי אפילו יותר, כי בשנה שעברה לא קיבלתי. מדובר במענק תחרותי מאוד, שכדי לקבל אותו צריך לצלוח שני שלבים, השני הוא ריאיון מול פאנל של טובי החוקרים. הרגשתי שלא ממש הלך לי טוב בריאיון, כשיצאתי חשבתי מה הייתי צריכה להגיד אחרת, ולכן ההפתעה הייתה גדולה עוד יותר והשמחה הייתה עצומה. מעבר לתחושת ההישג עצמו אני נרגשת מאוד שעכשיו אוכל להוציא את המחקר הזה לפועל".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן