למה נלחמנו על איכות המים בכפר סבא?

שנתיים וחצי מאז שנלקחה האחריות על איכות המים מההנהגה של העיר ואת המחיר הבריאותי עלולים לשלם תושבי כפר סבא.  חבר מועצת העיר עו"ד אהוד יובל לוי בטור אישי על הקשר בין מים מותפלים הרגולטור  ושמירה על בריאות תושבי העיר.

 

עו"ד אהוד יובל לוי חבר מועצת העיר כפר סבא
למה אנחנו נלחמים על איכות המים בכפר סבא מפני שליטת הרגולטור ? רוצים אריכות ימים בטוב לעצמכם, לילדיכם לאבא ואמא ולסבא וסבתא? מה הקשר? עד לאחרונה , במשך שנים השליטה על  הפקת המים בכפר סבא הייתה בידי נציגי הציבור ומתנדבים כמנהלים. אנו חברי הנהלת מפעל המים הציבורית סרבנו לוותר על איכות מי השתיה בכפר סבא, גם כשחייבו אותנו לקנות מי התפלה ודרשו צמצום הפקת המים מבארות המים בכפר סבא. שנים שלא הנחנו לנציגי המדינה, לפקידי האוצר או הרגולטור למינהו, לעשות במים שלנו כרצונם ומנענו מעבר לצריכת מים מהתפלה בלבד. שכרנו כמתנדבים בא משמיים כי במאבק הזה שמרנו על בריאות כלל התושבים בעיר, מקטן עד גדול, והורדנו סיכוי לאוטם לב , מחלות ועוד. לאיכות המים יש קשר ישיר לבריאות הציבור מצורף קישור למחקר השוואתי שמצא את הקשר למים בכפר סבא. אז יש קשר, החל מבעיות ריכוז ושרירים וכלה באוטם לב ומחלות אחרות. אומנם מדובר בממצאים הראשונים שמשרטטים קשר ישיר בין ההסתמכות על מים מותפלים לבין מחסור במגנזיום בקרב ישראלים, אבל כבר ב-2016 מחקר ישראלי מצא שבאזורים שבהם משתמשים במים מותפלים יש תמותה מוגברת מאוטם שריר הלב (התקף לב) בהשוואה לאזורים שבהם מי השתייה לא מכילים מים מותפלים. קראו כאן מחקר עם ממצאים מובהקים המצביע על הקשר בין מחסור במגנזיום במים מותפלים לאוטם שריר הלב. כפר סבא נשמרה שנים ממעבר להתפלה מלאה והמדיניות הזאת שמרה על בריאות הציבור.ולכן זה גם המקום לתת כבוד לדורות העבר של מנהיגי הקהילה הזאת שידעו לשמור על התושבים.

טרריום במבצע

טרריום על מצע פחם במבוק מערכת אקולוגית סגורה לא דורש טיפול במבצע לקוראי כפר סבא ניוז החל מ 50 ש"ח בלבד בחנות אליאור דגים ונוי ברחוב היצירה 10 רעננה

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. ראובן חן הגב

    בבחירות הקרובות תתמודד רשימת "דרך המים" המתחייבת – להחזיר לשליטת התושבים את מפעל המים , לייעל את הפעילות העסקית של האגודה ולחלק דיווידנדים מרווחי האגודה לחברי האגודה , להוזיל את המים , לשמור על איכות המים בכפר סבא הידועים באיכותם.
    כל תושבי כפר סבא נקראים בפתק למועצת העיר לתמוך בדרך המים וכך נגשים את מטרותינו , לראשות העיר שכל אחד/ת על פי העדפותיו/ה.

    למען הגילוי הנאות הכותב : עו"ד ראובן חן ראש רשימת "דרך המים".

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן