למעלה מ-24 אלף תלמידות ותלמידים יפתחו את שנת תשפ"ג בכפר סבא

שנת הלימודים החדשה תיפתח עם מחלקה חדשה באגף החינוך לגיל הרך, תיכון שמיר שהפך לתיכון עירוני, בתי ספר וגני ילדים משודרגים והמשך פיתוח מנהיגות חינוכית-עירונית

צילומים: דוברות

עיריית כפר סבא משלימה בימים אלה, באמצעות אגף החינוך העירוני, את ההיערכויות אחרונות לקראת שנת הלימודים הקרובה, שאמורה להפתח, ביום חמישי 1 בספטמבר 2022. במסגרת זו, הסתיימו מרבית שיפוצי הקיץ בעשרות מוסדות חינוך ברחבי העיר, השיבוצים לגני הילדים ולבתי הספר הסתיימו אף הם – לרבות בקשות הערעור עם שביעות רצון של 98 אחוז, וכעת נערך אגף החינוך לקיום ימי גיבוש למנהלים ומנהלות בתי הספר, הדרכות צוותים חינוכיים, הדרכות למלווים בהסעות, וביצוע בקרה על כל הליכי פתיחת שנת הלימודים החדשה, לרווחת התלמידות, התלמידים והצוותים החינוכיים בעיר.

השנה, לראשונה בעיר, הסתיימו כל השיבוצים מוקדם מהרגיל, כאשר תוצאות השיבוץ לגנים התקבלו כבר בחודש מאי – תוך שיבוץ של למעלה מ-24,000 תלמידות ותלמידים, וזאת בשיתוף פעולה הדוק עם הנהגת ההורים העירונית ותוך פיתוח פלטפורמה המאגדת את כל תהליך הרישום – לרבות הטיפול בערעורים. יש לציין, כי במסגרת הליך השיבוצים, 98 אחוז מההורים קיבלו את מבוקשם.

בשנת הלימודים הקרובה ילמדו במוסדות החינוך בעיר כ-24 אלף תלמידות ותלמידים, מהגנים ועד לתיכונים, כאשר 1,609 ילדות וילדים יעלו לכיתה א', 1,674 תלמידות ותלמידים יחלו את שנת הלימודים בכיתות ז' ו-1,477 תלמידות ותלמידים עולים לתיכון.

במסגרת המעבר של מעונות היום והגנים הפרטיים לאחריותו של משרד החינוך, בהובלת המחלקה החדשה לגיל הרך שנפתחה בעיר, יעברו השבוע צוותי הגנים הפרטיים (בגילי לידה עד שלוש), הכשרה להתנהלות בטוחה ע"י המרכז לרפואת חירום. במסגרת זו ילמדו הצוותים להתמודד עם תאונות בשטח הגן, תוך רכישת כלים להתמודדות במצבים משתנים הדורשים תגובה מיידית – כמו מניעת תגובה אלרגית בקרב הפעוטות. בתום החודש צפויות לעבור גם הסייעות המשלבות הדרכה פדגוגית והיערכות למתן עזרה ראשונה.

בתום מינויים של מנהלות ומנהלי בתי הספר החדשים (7 במספר), תקיים עיריית כפר סבא, באמצעות אגף החינוך העירוני ובשיתוף משרד החינוך, כנס גיבוש עבורם בירושלים. לאחר שנה קשה של עבודה אינטנסיבית, יזכו המנהלות והמנהלים ליומיים של נחת וייחשפו להרצאות, סיורים והרצאות מקצועיות, שיכינו אותם לפתיחה תקינה של שנה"ל.

צילום : דוברות

כחלק מהמדיניות לפיתוח מנהיגות חינוכית, תקיים עיריית כפר סבא גם קבלת פנים וסדנה מנהיגותית עבור 25 המורות והמורים החדשים שיתחילו ללמד בבתי הספר היסודיים בעיר. נוכח הצלחתה הגדולה של התוכנית העירונית "יש עם מי לדבר", גם השנה השירות הפסיכולוגי החינוכי ימשיך לספק לצוותי החינוך בגנים ובבתי הספר העירוניים מענה פסיכולוגי של עד 4 מפגשים, לרווחתם, בחינם.

בנוסף, בהתאם למדיניות עיריית כפר סבא ואגף החינוך להעצמת מעמד המורה באמצעות יצירת סביבת עבודה נוחה ושיפור תנאיה, יתחילו עשרות מורים את שנת הלימודים החדשה בחדרי מורים חדשניים ומרווחים. כמו כן, מתוך החזון לשמר ולחזק את הצוותים המקצועיים, ביום פתיחת הלימודים, יחכה לצוותים החינוכיים בחדרי המורים שי מיוחד לכבוד שנה"ל החדשה.

ראש העיר רפי סער: "מרגש כל פעם מחדש לראות את ילדינו שבים למוסדות החינוך. זוהי עת של התחלות חדשות ושל התרגשות וציפייה. אני מודה לאגף החינוך על העבודה המאומצת ולכלל הגורמים המקצועיים, שהפכו את פתיחת שנה"ל למשימת חייהם. כפר סבא תמשיך להוביל את החינוך בישראל ולהגיע להישגים, כפי שחזינו בשלוש השנים האחרונות. אני מאחל לכל תלמידות ותלמידי העיר שלנו שנת לימודים מוצלחת, מלאת חוויות מרגשות והישגים חדשים".

מנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון: "אגף החינוך נחוש להבטיח רצף לימודים איכותי במערכת החינוך האיכותית שלנו וכל שעה בתקופה זו מוקדשת לפתיחת שנת הלימודים בצורה מושלמת למען ילדי וילדות העיר. לשגרה ולמסגרת העוטפת והחמה יש חשיבות מהותית בהתפתחות ילדינו. את השבוע הנוכחי נקדיש לסיורים בבתי הספר וגני הילדים השונים, על מנת להבטיח שהכל מוכן ומתקתק. אני מאחלת שתהיה שנת לימודים פורייה ומוצלחת".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן