לפתוח את הבוקר באתר בניה, זה הכיף האמיתי בעבודה, בסוף השבוע אני על האופנוע

על חברה משפחתית, עולם הנדל"ן, הקשר עם הלקוחות והמאבק מול עיריית כפר סבא: שגיא לנצ'נר פותח את הלב

שגיא לנצ'נר, מנכ"ל משותף של ינוב בניה ופיתוח מספר על הדרך שעברה החברה משנת 1986, מה שהתחיל  במשרד באוטובוס משומש הפך להיות אחת מחברות הנדל"ן המובילות בשרון שבונה בכל שנה מאות דירות חדשות.

שגיא יליד  1970 מתגורר בבצרה  נשוי לאתי שעובדת גם היא בינוב בתחום השיווק. נשארתי  רענני גאה, רעננה היא עיר ילדותי. לבנות ברעננה ברחובות בהן גדלתי זה תחושה נפלאה, כשבנינו את פרויקט מכבי רעננה על חורבות בריכת מכבי המיתולוגית, למי שגדל ברעננה זה משהו משמעותי מאוד.




מימין לשמאל: הילה, ברוך, ושגיא לנצ'נר
מימין לשמאל: הילה, ברוך, ושגיא לנצ'נר
מאוטובוס ישן לבית ינוב ברעננה

החברה הוקמה בשנת 1986 ע"י ברוך לנצ'נר אביו של שגיא, ופעלה תחילה מאוטובוס ישן שהוסב למשרד,החברה שמרה על המשפחתיות שלה, בתחילה הצטרף שגיא ועסק בעיקר בהיבטים של ביצוע הפרויקטים, הילה אחותו של שגיא הצטרפה בהמשך ומשמשת כיום כסמנכ"ל כספים של החברה.

"בתחילת דרכה של החברה עסקנו בבניית בניני מגורים בודדים, בניין אחרי בניין, בניינים חדשים קמו על חורבות הבניינים הישנים והרעועים. לאורך כל הדרך הקפדנו  להיות גם היזם וגם המבצע דבר שאפשר לנו לתת לרוכשי הדירותשקט נפשי ושירות מקצועי ללא פשרות.

כל שנה התווספו עוד ועוד דירות ועד היום אנחנו בנינו יותר מ 3000 דירות באזור השרון, זה מספר עצום לחברת נדל"ן מקומית, בנינו במהלך השנים עיר קטנה."

לקוחות 

מיום הווסדה של החברה, היה לנו חשוב להיות קשובים ללקוחות שלנו, איכות הבניה ואיכות השירות הביאה איתה עוד ועוד פרוייקטים. אנחנו מקפידים תמיד על בטיחות, עמידה בלוחות זמנים,איכות הבניה, יכולות תכנון וביצוע מדוייקות, איתנות פיננסית, קשר טוב עם הרשויות המקומיות  והבנה של צרכי הערים בהן אנו בונים, בניין הוא חלק מהסביבה העירונית וחשוב לשמור על קשר עם הסביבה גם ברמת העיצוב והאיכות של הבניינים, הם חותמת האיכות שלנו שנשארת הרבה אחרי שהפרויקט נמכר ונמסר לדיירים.

אני אוהב לפתוח את הבוקר באתרי בניה, לראות את הבניינים מתרוממים זו חדוות יצירה וסיפוק אדיר.

ויצמן 55 בכפר סבא
ויצמן 55 בכפר סבא
התחדשות עירונית תמ"א 38

הפרוייקטים של התחדשות עירונית נתנו דחיפה משמעותית לחברה, זה היה GAME CHANGER. מצד אחד בפרוייקטים של התחדשות עירונית טמונים אתגרים רבים ומורכבויות רבות. מצד שני זה איפשר לנו לבצע פרויקטים בהיקפים גדולים הרבה יותר.

אני רואה את ההתחדשות העירונית כמתנה לכל עיר, יש מצוקת נדל"ן באזור השרון. הביקושים גבוהים מאוד ביחס להיצע הקרקעות. יש גבול כמה עיר יכולה להתרחב החוצה, מרכזי הערים חייבים להתחדש אחרת יהיו תקועים עם עיר מבוגרת ותשתיות ישנות.  לקחת בניין ישן עם תשתיות של עשרות שנים ולהשביח אותו, במיוחד בפרויקטים של תמ"א 38 2 הריסה ובניה זה שינוי סביבתי, גם במראה גם באיכות החיים וגם שיפור של התשתיות העירוניות.

החשיבה העסקית והתפעולית של פרויקט תמ"א והתחדשות עירונית שונה לחלוטין   כל הליך גיוס הנכסים, התמודדות עם הדיירים הרצונות השונים. הדיירים מוסרים לידיים שלנו את הבית שלהם, זו אחריות כבדה מאוד.

בדיקת ההיתכנות הנדסית וכלכלית, התמודדות עם התנגדויות דיירים הליכי האישור בועדות המקומיות, הכל שונה אבל זה מביא עימו גם הזדמנויות, בחברה לקחנו את האתגר בשתי ידיים ביצענו פרויקטים איכותיים ברעננה כפר סבא והוד השרון הכל עיר ההתנהלות הייתה תקינה, גם מול הדיירים גם מול הקונים וגם מול הרשויות המקומיות.

מחדל ששת הימים

"את מה שקרה עם מתחם ששת הימים אני לא יכול להסביר" , אומר שגיא 9 שנות עבודה ירדו לטמיון, זה לא רק הכסף שהושקע בתוכנית זה הרבה מעבר לזה.  בפרוייקט תכננו להרוס 6 בניינים ישנים ורעועים ולבנות במקומם 4 בניינים חדשים, כולם עתידים להרויח מפרוייקט כזה, התושבים מרוויחים והעיר מרוויחה. 

 אחרי שנים של עבודה מאומצת והשקעה של מיליונים קיבלנו ב 9.10.18 מהוועדה המקומית לתכנון ולבניה היתר בנייה בתנאים. מבחינתנו הדרך הייתה סלולה ואפשר היה להתקדם.אלה ש 9 חודשים אחרי מתן האישור קיבלנו באופן חד צדדי וללא הנמקה הודעה על ביטול ההיתר, בלי שימוע בלי זכות התנגדות.

פרויקטים בכל אזור השרון
פרויקטים בכל אזור השרון

אם זה לא מספיק הסיפור חזר על עצמו גם במתחם סוקולוב בעיר ואם זה לא מספיק גם בפרוייקט ויצמן 55, קיבלנו היתר בניה, הרסנו את הבניין ואז קיבלנו צו הפסקת עבודות בטענה לפגיעה במתווה המטרו וזה אחרי שהתוכניות אושרו על ידי העירייה ונת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים). 

אני לא מערער על זכותו וחובתו של ראש עיר לקבוע מדיניות אבל יש נושא של רציפות החלטות, וחייבים לכבד  זאת ולתת ודאות תכנונית ליזמים בעיר.

בית ינוב החדש התעשיה 8 רעננה
בית ינוב החדש - התעשיה 8 רעננה
עתיד עולם הנדל"ן

בחודשים הקרובים תעזוב ינוב את משרדיה בכפר סבא ותעבור לבניין משרדים חדיש שהיא מסיימת לבנות ברחוב התעשיה ברעננה. אני מאמין שלא יהיה תחליף לבניני משרדים,  ". אמנם משבר הקורונה גרם להרבה אנשים לעבוד מהבית אבל לאחר שנה מתחילת המשבר, רבים הבינו שקונספט העבודה מהבית, לא מתאים לכולם . האינטרקציה החברתית חסרה לעובדים וכך גם סביבת העבודה הנוחה שמגבירה את התפוקה במקומות העבודה . אנחנו רואים כבר עכשיו  שהביקושים למשרדים במגמת עליה , במיוחד כעת שהמשק חזר לשגרה" 

עולם הבניה נהיה יותר ויותר חכם, כל הזמן נכנסות טכנולוגיות בניה פיקוח וניהול שמאפשרות לנו כקבלנים ויזמים לבצע פרויקטים באיכות מהירות ויעילות גבוהה יותר. לא מזמן מסרנו פרויקט ברחוב גרציאני בנווה זמר ברעננה 4 חודשים לפני המועד המתוכנן, הפעלנו במקביל גם קבלני שלד גם קבלן  גמר וגם קבלן חוץ.

זה הישג שמעיד על האיכות והעוצמה של ינוב. יש לנו עוד הרבה מה לעשות ואני שמח כל יום על הזכות לנהל את ינוב ובזמן הפנוי בסופי שבוע לטייל על האופנוע שלי עם קבוצת הרכיבה, לבלות עם המשפחה אני אופטימיסט ואוהב את החיים.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן