לראשונה: זוגות להט"ב כפר-סבאים יזכו להטבות עירוניות השוות לזוגות נשואים

לרגל חודש הגאווה החליטה עיריית כפר סבא להכיר בזוגות ידועים בציבור תושבי העיר, לצורך מתן הטבות עירוניות תיושם בקרב כל זוג אשר אינו מוכר כנשוי במשרד הפנים

אווה עירונית: כפר סבא היא העיר ה-2 בישראל שמכירה בזוגות ידועים בציבור תושבי העיר, לצורך מתן הטבות בתחום המוניציפלי. לרגל חודש הגאווה, תעניק העירייה תעודת "הכרה בזוגיות" לתושבי העיר, שאינם מוכרים על-ידי המדינה כזוג נשוי. זוגות הזכאים לתעודה הנם תושבי העיר אשר חיים יחד ומקיימים משק בית משותף אך אינם רשומים כנשואים במשרד הפנים. כך למשל: זוגות חד-מיניים, זוגות חילוניים שאינם מעוניינים בטקס נישואין דתי, זוגות מדתות שונות ועוד.

בתוך כך, תאפשר העירייה להגדיר את הנרשמים כבני זוג לצורך קבלת הטבות עירוניות. התעודה הרשותית תשווה לראשונה בתולדות העיר, בין זוגות המוכרים כנשואים בידי משרד הפנים, ובין אוכלוסיית הידועים בציבור בתחום המוניציפלי. כל תושב בכפר סבא המעוניין לקבל את התעודה, באפשרותו לבצע את הרישום באתר העירוני.

חברת המועצה ומחזיקת תיק הקהילה, פליאה קטנר: "מעתה כל סוגי המשפחות יוכלו להציג את התעודה ולזכות בשירותי עירייה, כמו משפחות הטרוסקסואליות. עוד צעד של כפר סבא המראה כמה אנחנו עיר מכילה ושוויונית".

סגן ראש העיר, עילאי הרסגור-הנדין: "כפר סבא היא עיר של אהבה. יש כאן כל כך הרבה זוגות של תושבות ותושבים נהדרים, ותעודה זו היא ביטוי למחויבותנו כלפיהם. מעתה זוגות לא יצטרכו לספק שוב ושוב הוכחות לקשר, ויזכו באופן פשוט וקל לכל הזכויות והשירותים העירוניים. זהו צעד נוסף בחתירה העקבית להפיכתה של כפר סבא לעיר סובלנית ושוויונית כלפי כולם".

ההטבות העירוניות המוענקות בידי תעודת הכרה בזוגיות באות לידי ביטוי בהנפקת תו חניה והנחה בארנונה למשרתי מילואים.

רן שלהבי מנכ״ל האגודה למען הלהט״ב: ״אנחנו מברכים ומברכות את עיריית כפר סבא על השקת הבית הגאה ותעודת זוגיות ללהט״ב. לכל אחד ואחת מגיעה הזכות הבסיסית להיות מי שהם בגאווה בכל הארץ. הבית הגאה יתן מענה לאוכלוסייה הגאה בעיר ויאפשר מרחב בטוח לחברי הקהילה. אנחנו שמחים שיותר ויותר רשויות מקומיות בינהן כפר סבא, לוקחות אחריות על המרחב הציבורי ומצטרפות למסע שלנו לשיוויון וביטחון״.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן