מה יהיה בגני הילדים בכפר סבא בשנת הלימודים הבאה?

צמצום מספר הילדים בעיר הוביל לצמצום מספר גני הילדים, הפתרון של עיריית כפר סבא מודל בחירה ברישום לגני הילדים בעיר ההורים יבחרו עד מתי ישארו הילדים, העירייה מדווחת על הצלחה אבל לא כולם מרוצים

פחות ילדים פחות גנים

עירית כפר סבא מדווחת על הצלחה למודל הרישום החדש לגני הילדים בכפר סבא. במודל החדש, בעת הרישום לגן, ניתנה להורים אפשרות בחירה של שעת סיום הלימודים על פי נוחותם ושעות עבודתם (14:00 או 17:00). על פי הרישומים לשנה הנוכחית, זכה מודל זה לביקוש גבוה מאוד בקרב ההורים. לאור הצלחה ההצלחה הגדולה הוא גם ימשיך לפעול בשנת הלימודים הבאה ובשנים הקרובות.

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, נערכה עיריית כפר סבא לשינויים במערך מוסדות החינוך העירוניים בהתבסס על הנתונים הדמוגרפיים המעודכנים של הלמ"ס. נתונים אלו הראו ירידה במספר ילדי הגיל הרך ועליה במספר תלמידי התיכון בעיר. בעקבות כך צפויים לצמצם בשנה הקרובה מספר גני ילדים בודדים.

בעירייה מציינים כי גם לאחר השינויים הצפויים בשנת הלימודים הבאה, ממוצע מספר הילדים בגני הילדים בכפר סבא נותר נמוך מהממוצע הארצי ובפרט בערים המקבילות בשרון. השינויים הצפויים נעשים בהובלת אגף החינוך בשיתוף הנהגת ההורים וועד גני הילדים.

אתמול, יום שני, התפרסם במהדורת חדשות 12 מידע על סגירת גנים בכפר סבא, עיריית כפר סבא הוציאה הודעת הבהרה בנושא בשיתוף הנהגת ההורים.  "רישום מועט ונתוני דמוגרפים המראים על ירידה מתמשכת בשיעורי הילודה בכפר סבא ותהליך של התבגרות האוכלוסייה הם הסיבה לכך שמעט גנים לא יפתחו בשנת הלימודים הקרובה. לגנים אלה הייתה הרשמה אפסית או מועטה מאד ולילדים באותם הגנים יימצא פתרון הולם חלופי משום שלא ניתן לפתוח גן עם מספר נרשמים בודדים. משאבי אגף החינוך מתמקדים בהרחבת מוסדות החינוך העל יסודיים, כאמור בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה".

מנהלת אגף החינוך בעירייה, אסנת חכמון: "פתיחת שנת הלימודים היא המשימה המרכזית בה מתמקדים עובדי אגף החינוך כל ימות הקיץ, ואני גאה לומר שכבר התחלנו בהליך ההיערכות משותף לשנת הלימודים תשפ"ג. גמישות מערכת החינוך העירונית מהווה תנאי להצלחתה ואנו תמיד חותרים להתאמת תנאי הלמידה וההוראה לשינויי השעה. טובת ילדי וילדות העיר, נמצאת תמיד בראש מעיינינו".

יו"ר ועד הנהגת ההורים בכפר סבא, אתי בוים וסער ורדי: "אנו שמחים על כך שצלחנו יחדיו עוד שנת לימודים מוצלחת. כפר סבא היא עיר עם רמת לימוד והוראה מהגבוהות בישראל ואני שמחה על שיתוף הפעולה עם הנציגות העירונית. התיאום בין הנהגת ההורים לבין אגף החינוך הוא תנאי הכרחי לפעילות תקנית ונכונה של מערכת החינוך בעיר ואני מברכת על כך".

חברת המועצה הדר לביא מסרה: מטלפונים ראשונים להורים מסתמן כי העיריה ביטלה לחלוטין את הגנים הקצרים לגיל 3 וכי היא עומדת מאחורי החלטתה לסגור גנים גם אם יש בהם עשרים ילדים שההורים התאמצו לאתר. זוהי פגיעה חינוכית בילדים ושנה נוספת של רמיסת ההורים וצרכיהם. ממליצה לעיריה לא לקשור לעצמה כתרים של הצלחה בטרם הם פירסמו את תוצאות השיבוצים והבינו מה התושבים חושבים על המצב. זאת אותה טעות שחוזרת כבר שנים ולצערי מסבירה למה אנחנו נעדרים מרשימת הערים המצטינות בחינוך.

מודל גני ילדים חדש
הדר לביא
הדר לביא: זוהי פגיעה חינוכית בילדים ושנה נוספת של רמיסת ההורים וצרכיהם

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן