מובילים בשקיפות

 עיריית כפר סבא זכתה במקום השלישי בתחרות ארצית לניהול ידע בארגונים לשנת 2020 – על פרויקט זירת השקיפות העירונית

מנימוקי השופטים: "לעיריית כפר סבא יש רוח של שיתופיות ושקיפות. להיות פתוחים לביקורת הציבור זה מעשה ראוי לציון

בשבוע שעבר זכתה עיריית כפר סבא במקום השלישי בתחרות ארצית לניהול ידע בארגונים לשנת 2020, מטעם פורום ניהול הידע בישראל. העירייה גברה על כעשרה ארגונים גדולים שהשתתפו בתחרות, כשביניהם חברות תעשייה, משרדי ממשלה, עמותות וארגונים גדולים נוספים, שהתמודדו על הפרס היוקרתי. בין הקריטריונים לזכייה נבחנו העושר והחדשנות של הפרויקט, רמת התרומה לארגון והיבטי ניהול ידע משולבים נוספים.

עיריית כפר סבא בחרה להציג את "זירת השקיפות" – פורטל ידע ארגוני פתוח לציבור, הנמצא באתר האינטרנט של העירייה. מטרת זירת השקיפות היא להנגיש את כלל תחומי העשייה העירונית בשקיפות, בנוחות ובבהירות. 

כפר סבא היא העיר הראשונה בישראל שהשיקה תוכנית עירונית מקיפה שכזו, המחזקת את הדיאלוג של העירייה עם התושבות והתושבים ומעלה רמת האמון, כאשר במיוחד בימי הקורנה הנוכחיים, יש לעניינים אלה משקל רב.

פורום ניהול הידע (ע"ר) הוא התאגדות של מומחים מרחבי הארץ ומכל החברות והמגזרים, אשר עוסקים בניהול ידע.  אביגדור שרון, חבר הנהלה בפורום ניהול הידע, אשר עוסק כיועץ חדשנות וחוקר באוניברסיטת תל-אביב, מסביר מדוע בחרו להעניק את הפרס לעיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא זכתה במקום השלישי, כיוון שהעירייה עשתה מאמץ גדול לרכז מידע מהרבה גופים שונים ולהגיש אותו באופן מאוד נוח, גם בתוך העירייה וגם לתושבים – ולכל אחד ואחת. זה דבר דורש פתיחות, נכונות לשתף גם בדברים הטובים וגם בדברים הפחות הטובים, ובעינינו יש כאן מעשה אמיץ של העירייה. הנכונות לפתוח את העשייה לביקורת ציבורית, היא מעשה ראוי לציון. זירת השקיפות של כפר סבא היא זירה מצוינת. ראשית, העירייה ריכזה מידע מהרבה מאוד גופים, דבר מורכב לכשעצמו. בנוסף, הגישו אותו בצורה מאוד נוחה וידידותית למשתמשים. זו הרוח של שיתופיות, של שקיפות. לא מפחדים לחשוף, להיות פתוחים לביקורת הציבור ואף יותר מכך – להזמין את הציבור לבקר".

התחרות כאמור התקיימה במהלך ינואר, ובשבוע שעברה נתבשרה העירייה על הזכייה במקום השלישי. הציבור מוזמן להיכנס לזירת השקיפות ולהתרשם מהעשייה הענפה. יש לציין כי במקום הראשון זכתה חברת פיתוח ומחקר פרטית, במקום השני רשות התקשוב הממשלתית ומשרד המשפטים ובמקום השלישי – והראשון מבין הרשויות המקומיות שהתמודדו – זכתה כאמור עיריית כפר סבא, בהפרש של נקודה בלבד מהמקום השני.

כמו כן, מדובר בתחרות שהתקיימה לראשונה בפורמט זה בארגונים גדולים.

ראש העיר רפי סער: "אנחנו מאמינים בקשר דו כיווני והדדי עם הציבור. עלינו לזכור תמיד, כי אנו שליחיו ומשרתיו של הציבור. המדיניות שלנו שמה את התושבות והתושבים במרכז העשייה, ונמשיך לפעול כדי לשפר ולהשתפר, תוך שקיפות מלאה, כפי שאנו נוהגים. אני מודה למנכ"ל העירייה, איתי צחר, על היוזמה, ההובלה והמנהיגות ביצירת 'זירת השקיפות', ולכל צוות לשכתו. היכולת לרתום ולסחוף את הארגון כולו לקידום זירת השקיפות, ראויה לכבוד בפני עצמה. יישר כוח". 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן