"מוטלת עלינו החובה לדרוש מהממשלה החדשה את השבת הבנים הביתה"

בצילה של השבעת הממשלה החדשה ורגע אחרי מבצע "שומר החומות" נערך בכפר סבא אירוע "משיבות את הבנים", שאורגן על ידי מועצת נשים כפר סבא. האירוע נערך במעמד ראש עיריית כפר סבא, רפי סער; יו"ר מועצת נשים וחברת מועצת העיר, עו"ד עדי לוי סקופ; וד"ר לאה גולדין, אמו של החייל השבוי תושבת העיר, הדר גולדין. במהלך האירוע, הוקרן סרטה של ד"ר גולדין "הדר – החופש לעשות" והתקיים פאנל "הביתה"

צילום: מייקל כץ
צילום: מייקל כץ

האירוע נפתח במילות השיר "אמא" מאת חנן בן ארי, שהוקדש ע"י ראש העיר רפי סער למשפחת גולדין. בנאומו, התייחס ראש העיר, לסיומו של מבצע שומר החומות, שאמנם תם, אך לא השלים את המשימה להשבת הבנים הביתה. "הערב אנו מתכנסים כאן כדי להכריז שוב בקול גדול, שגם לאחר שקולות התותחים נדמו ואם לאחר שאבק הקרבות התפזר- לא שכחנו אותם"

ראש העיר התחייב להמשיך ולפעול למען העלאת המודעות להשבת השבויים ואמר כי "מוטלת עלינו החובה לדרוש מהממשלה החדשה שזה עתה קמה את השבתם הביתה של הבנים, חובה עלינו להזכיר למנהיגינו שאין דבר מאחד יותר, צודק יותר ומוסרי יותר מאשר להחזיר להורים את בניהם".

צילום: מייקל כץ
צילום: מייקל כץ

יו"ר מועצת נשים וחברת מועצת העיר, עו"ד עדי לוי סקופ דרשה בנאומה מן הממשלה החדשה להשיב את הבנים הביתה. "בעוד מס' ימים ימלאו 7 שנים לנפילתם של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול בידי חמאס, יחד איתם האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. המאבק הזה הוא לא מאבק של המשפחות לבדן, אלא של כולנו. של כל החברה הישראלית". בדבריה התייחסה לכך שמדובר ב"מאבק על הערכים הבסיסיים ביותר של החברה שלנו: רעות, אחריות וערבות הדדית".

במהלך הערב, הוקרן סרטה של ד"ר לאה גולדין "הדר – החופש לעשות" העוסק בתערוכה עם ציוריו שהוקמה על ידי המשפחה כשנה לאחר חטפתו. "הדר – החופש לעשות" עוסק במאחורי הקלעים של בניית התערוכה ואפשר לצופים להכנס ולו לרגע, גם אל מאחורי הקלעים של משפחת גולדין. הסרט, שלא השאיר אף עין יבשה בקהל, נתן הצצה אישית, אינטימית ומשפחתית להתמודדותם של משפחת גולדין עם האובדן והדילמות המלוות אותם אל מולו.

צילום: מייקל כץ
צילום: מייקל כץ

עם סיום הסרט, התקיים פאנל "הביתה" בניהולה של יו"ר מועצת נשים וחברת מועצת העיר עו"ד עדי לוי סקופ ובהשתתפותן של ד"ר לאה גולדין, ח"כ לשעבר עו"ד מיכל קוטלר-וונש, הפעילה החברתית אופיר דיין ותת אלוף במילואים, יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים לשעבר, שרון ניר. הפאנל, שהורכב מנשים, מנהיגות, מכל תחומי החיים, קרא להשבת החיילים סגן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול, והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד הנמצאים בשבי בעזה.

יושבות הפאנל קראו לזנוח את התפיסה הקיימת להשבת שבויים, לפיה יש שתי אופציות – מבצע צבאי או שחרור מחבלים ובמקומה לבחור בתפיסה חדשה, "הומניטרי תמורת הומניטרי". לפי גישה זו על ישראל להיות זו שמכתיבה את הכללים ועליה להתנות סיוע הומניטרי ישראלי לעזה בפעולות הומניטריות מהצד השני. יושבות הפאנל קראו לסימטריה, בה השבת הבנים תיהיה כלולה בתנאי ההסכמים לסיוע הומניטרי בעזה.

הן קראו לשנות את השיח סביב הגישה הנכונה להחזרת שבויים ולהנכיח את הגישה הזו במטרה לשנות את דעת הקהל וליצור לחץ על נבחרי הציבור. לאה גולדין שבה והדגישה שלא מדובר רק בהדר, אלא בחיילים כולם, החיילים בהווה והחיילים לעתיד. היא קראה למנהיגים לעשות את המעשה ה"ישראלי" ולהחזיר את השבויים הביתה.

עיריית כפר סבא פועלת לאורך כל השנה ומאז נפילתם בשבי של השבויים לקידום העלאת המודעות להחזרתם. רק ביום שישי האחרון התקיים אירוע נוסף למען החזרת החיילים והאזרחים הנמצאים בשבי בעזה. 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן