מחאת הורים רוצים הסעות לקרית החינוך הדמוקרטית

כ 150 תלמידים והורים מקרית החינוך הדמוקרטית הפגינו הבוקר מול לשכת ראש העיר כפר סבא  במחאה על העדר פתרונות  תחבורה לתלמידות ותלמידי בתי הספר.

רוצים הסעה לבית הספר הדמוקרטי צילום: הנהגת ההורים
מיקומי חדשות ולוח הנדל"ן ש

הורי ותלמידי קריית החינוך הדמוקרטית  הפגינו הבוקר (8.10) מול עיריית כפר סבא במחאה על קשיי התחבורה לבית הספר,  לטענת ההורים, ילדים הגרים במרכז העיר או במערב העיר, נאלצים ללכת ברגל  מבית הספר לאזור התעשיה תוך כדי חציית צירי תנועה סואנים (בן יהודה ודרך הפועל) בכדי לקחת אוטובוס למרכז העיר.

קריית החינוך הדמוקרטית הממוקמת במזרח  עיר, מונה כ 700 תלמידות ותלמידים מכל רחבי העיר הלומדים בשלושה בתי ספר : דמוקרטי, מונטיסורי, סאדברי. במסגרת התייעלות כלכלית בוטלו הסעות התלמידים לבית הספר והשנה אף בוטלו קווי התחבורה הציבורית לסביבת בית הספר והקווים שעדיין ממשיכים לפעול צומצמו  ההורים מפנים אצבע מאשימה לעירית כפר סבא, שבוחרת לטענתם להסיר אחריות ולהאשים את משרד התחבורה ואת חברת מטרופולין 

"איך בדיוק מצפים מילדים בגיל יסודי שגרים במערב העיר או במרכז העיר להגיע לבית הספר ?     אין קווי הסעות , אין תחבורה ציבורית וזה פשוט לא נתפס עד כמה "המערכת" כל כך מנותקת מהשטח. שוב הנטל הוא על ההורים שנאלצים לשלם מחיר אישי וכלכלי כבד בכדי לאפשר לילדינו ללמוד בעיר מגורינו. אנחנו לא נתפשר על פחות מקווי הסעות ייעודיים בלי קשר לתחבורה הציבורית."                                           

 

"קריית החינוך נותנת מענה ל 700 ילדות וילדים מרחבי העיר כולה ואנו מבינים שזה כרוך בעלויות כספיות לעירייה אבל ביטחונם האישי של ילדינו וחינוכם קודם לכל שיקול כזה או אחר. ההפגנה הבוקר היא יריית הפתיחה של המחאה שלנו ואנו נפעל בכל הדרכים העומדות לפנינו בכדי לתקן את העוול הנוראי הזה,  זוהי גם הזדמנות טובה ללמד את ילדינו שיעור מעשי בדמוקרטיה וביכולת לשנות דברים בעזרת מאבק דמוקרטי ולגיטימי."

חברת המועצה הדר לביא מסרה "העיריה צריכה לקחת אחריות על כל היבטי החינוך בצורה הוליסטית, לתמוך ולאפשר למשפחות את החינוך בו הן מעוניינות. בוודאי שלא לפגוע בשירותים הקיימים. יותר מפעם אנחנו רואים הורים יוצאים להלחם על דברים בסיסיים."

מעיריית כפר סבא נמסר: "העירייה פועלת מזה מס' שבועות בשתי חזיתות, במטרה להגיע לפתרון המיטבי עבור תלמידי הקריה הדמוקרטית. מול משרד התחבורה ומטרופולין – היום (7.10) צפויה להיערך פגישה אותה יזמה העירייה עם נציגי משרד התחבורה בניסיון למצוא אלטרנטיבה ראויה לקו 5 שבוטל. כמו כן, במקביל מגבשת העירייה תכנית להפעלת מערך הסעות תלמידים בשיתוף ההורים וללא שום תלות בחברת מטרופולין. בינתיים ועד הגעה לפתרון המיטבי, מממנת העירייה שאטל לטובת התלמידים וכן הביאה העירייה את מטרופולין לגייס את קו 2 למסלול הקריה בשעות ההגעה והחזרה מהמוסד הלימודי".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן