מחבר המשפחות

אמיר קולמן (45), חבר מועצת העיר כפר סבא, מספר על תפקידו כקצין נפגעים של חטיבת גולני, על התמיכה במשפחות חללי צה"ל. "ליווי המשפחות רק מתחיל, וימשיך גם אחרי המלחמה"

אמיר קולמן
מחבר המשפחות, אמיר קולמן

מחבר המשפחות

"כקצין נפגעים אני מגיע למשפחות החללים ומלווה אותן מהרגע שבן משפחתם נפל במלחמה. המשפחה מלווה על ידינו לכל החיים. לצערנו, במלחמה הזו 'חורבות ברזל', נוספו הרבה חללים ונוצר כאוס גדול", כך אומר אמיר קולמן, תושב העיר כפר סבא, בעל חנות הרהיטים "רהיטי קולמן", שהקים סבו יהושוע קולמן ואותה הוא מנהל כיום יחד עם אביו מיכה. אמיר שבחר בחיים פוליטיים בין השאר, מכהן כחבר מועצה בעיריית כפר סבא ומחזיק תיק נוער, צעירים וקהילה ובנוסף – תיק מורשת ישראל. 

קולמן בחר הן בחיים האזרחיים והן בשירות מילואים לשרת את המדינה – מעיד כי בכל 17 השנים האחרונות לא חווה מנעד רגשות כמו במלחמה הנוכחית.

 אנחנו אחראים לליווי ותמיכה במשפחה. גם שנים אחרי האבדן, אני מלווה באופן קבוע 10 משפחות ומגיע אליהן פעמים רבות.    

 "אנחנו אחראיים להביא למשפחה את החפצים של היקירים שלהם. במלחמה הזו אני רץ מסביב לשעון ממשפחה למשפחה. במלחמה האחרונה יצא לי לצערי, להגיע לאותה משפחה שלוש פעמים בגלל הקושי בזיהוי "השבת החפצים, מסמכים היא חלק מהתפקיד, הנוכחות של הצבא בבית המשפחה משמעותית מאד עבורם."

"אם המשפחה, אמרה לי שאני מחזיר להם את בנה בארגזים ומעטפות. זה היה אחד הדברים היותר מצמררים ששמעתי".  

אמיר קולמן

קולמן, נולד וגדל בעיר כפר סבא, הוא נשוי ואב לארבעה בנים שלדבריו נותנים לו את הכוח להמשיך ולסייע למשפחות שעולמן התפרק. יש שמכנים את מודיע הנפגעים שדופק על הדלת – כ'מפרק משפחות'. לדבריו של קולמן, תפקידו נועד לסייע ולתמוך ככל שניתן את משפחות. "אנחנו משיבים כאמור את החפצים של החייל למשפחות, עוזרים במילוי טפסים והבנת הזכויות שלהן, מלווים אותן בלוויות.

הפצע של המשפחות לעולם לא ייסגר, ואנחנו מנסים להיות שם עבור המשפחה לכל החיים. שאנחנו מניחים את הפנס ביד המשפחה ותומכים את היד. המשפחה מפלסת לעצמה את דרכה החדשה ואנחנו מסייעים. אבל לא מחליטים עבורה. 

ומי תומך בך? לא קל להתמודד עם כל כך הרבה שכול.

"נכון, זה לא פשוט. במלחמה הזו היו לחטיבת גולני 72 חללים רק בחג שמחת תורה. מצאנו את עצמנו בעשרות הלוויות ביום. מה שעוזר לי זה לחזור לאשתי וילדיי המקסימים. הם נותנים לי כוח להמשיך בעשייה. השגרה בסופו של דבר והמטלות היומיומיות הן אלו שעוזרות להתמודד ולשוב לשגרה ככל שניתן. שני בניי הבוגרים, הבכור בן 18 – נמצא במכינה קדם צבאית, בן ה-16 מכוון גם הוא לשירות משמעותי. אבי מיכה, נמצא בשירות מילואים ופעיל כמפקד יחידה של קציני שיפוט. בשורה התחתונה כולנו 'מורעלים' על עשייה חברתית ועל הצבא – ככה גדלנו". 

"יש את מערך החוסן הצבאי שנמצא עבורנו, קציני הנפגעים, בהיבט של "לשמור על עצמנו" ולסייע עם ההתמודדות עם אתגר התמיכה במשפחות."

כמחזיק תיק הקהילה בכפר סבא וגם כמי שמעודד בני נוער לגיוס משמעותי, האם אחוזי הגיוס לשירות קרבי יעלו כעת?

"לא לחינם העיר כפר סבא זכתה לתעודת הוקרה מהרמטכ"ל. אני נמצא כרגע בתוך אירוע מלחמה ויודע להגיד שבני הנוער בכפר סבא מאוד איכותיים. כבר כיום עוד בטרם גיוסם הם מתנדבים בעורף בכל הקשור למלחמה, למען חיילי צה"ל ועבור מפוני עוטף עזה והצפון".  

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. אריק שילה הגב

    כתבה מרחיבה את הלב.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן