"מחוברים לחיים" בכפר סבא

משרד הרווחה והשירותים החברתיים בחר בעיר לקידום תוכנית ייחודית להפגת בדידות בקרב שורדות ושורדי שואה

מערכת יוניפר, מתוך אתר חברת יוניפר קייר

משרד הרווחה והשירותים החברתיים בחר בכפר סבא ויתקצב באופן מלא תוכנית ייחודית – "מחוברים לחיים" – להפגת בדידות לשורדות ושורדי שואה בעיר, על ידי חיבורם למערכת יוניפר, המאפשרת לקשישים המרותקים לבתיהם להתחבר מהבית לפעילות חברתית במרכזי היום.

תוכנית יוניפר מופעלת באמצעות האגף לשירותים חברתיים-קהילתיים בעירייה, שמלבד השידורים מקיים בימים אלה גם ביקורי בית דיגיטליים עם אזרחים ותיקים ואף העביר לאחרונה סדנת חוסן ייחודית דרך מערכת יוניפר, שהושקה במהלך שנת 2019.

מטרת תוכנית "מחוברים כפר סבא" היא להפיג את הבדידות ולקדם אורח חיים בריא בקרב שורדות ושורדי שואה, על ידי הקמת מועדון קהילתי דיגיטלי, תוך הקמת תשתית מתאימה בבתי השורדים והשורדות ומתן שירותים מרחוק, בין היתר מענה בחירום.

העיר כפר סבא הייתה מהערים הראשונות בארץ שהשיקה את שירות יוניפר, בשיתוף עם עמותת סביון, המאפשר לתושבים הוותיקים לקחת חלק בפעילויות ספורט, בהרצאות ובפעילויות פנאי מהבית, באמצעות חיבור של המערכת הטכנולוגית למסך הטלוויזיה הביתי. המערכת אף מאפשרת גישה לאפליקציית שיחות וידאו ואודיו, וואטסאפ ועוד.

ראש העיר, רפי סער: "מאז פרץ משבר הקורונה בישראל מצאו את עצמם אלפי קשישים ברחבי ישראל מבודדים בבתיהם. אנו נמצאים בקשר מתמיד ושוטף עם כל אוכלוסיית הוותיקים והוותיקות בכפר סבא, הן באמצעות אגפי העירייה והן באמצעות מתנדבים. דווקא בימים אלה, חשוב יותר מתמיד להזכיר לקשישים ולשורדי השואה שאנו נמצאים לצדם, מחבקים אותם ונכונים לסייע בכל דרך ובכל שעה".

חבר מועצת העיר ויו"ר מינהלת הגמלאים ואזרחים ותיקים, אברהם (ממה) שיינפיין: "אני מודה למשרד הרווחה והשירותים החברתיים על בחירתו בעיר כפר סבא, המציבה את רווחתם של תושביה הוותיקים במעלה סדר העדיפות העירונית. תוכנית יוניפר היא נדבך נוסף בפעילות המגוונת והרחבה שאנו מעניקים לתושבות ותושבי העיר הוותיקים ונמשיך לפעול למענם בכל תחום".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן