מי מפחד מסמוטריץ׳?

פעילים חברתיים בכפר סבא הרימו עצומה נגד השתתפותו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ בטקס הזיכרון העירוני, ראש העיר, רפי סער: "ראוי לבחון את הנושא שוב ולקיים השנה את הטקסים ללא מעורבות של גורמים פוליטיים"

לא לאפשר לשר שמחרחר ריב ומדון להשתתף בטקס הזיכרון העירוני – כך דורשים מארגני העצומה בכפר סבא שעוררו סערה במערכת הפוליטית המקומית. חברי מועצה מימין ומשמאל התייחסו לביקורי של השר השנוי במחלוקת ולעצומה שהפכה לשיחה של היום.

חברת המועצה עדי לוי סקופ: ״השר בצלאל סמוטריץ' רוצה להגיע ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לעיר שלנו. עם פרוץ המלחמה, המדינה האהובה שלנו נמצאת בימיה הקשים ביותר. אנחנו בשיאו של שבר עמוק שקורע אותנו ומפלג בינינו.

השר סמוטריץ', הוא אחד השרים האחראים במידה רבה על הפילוג בעם. עצם נוכחותו ביום הקדוש הזה תגרור ובצדק תרעומת גדולה וביקורת רבה, והיא עלולה לפגוע ולבזות את החללים, המשפחות השכולות וכל בני ובנות העיר. יום הזכרון, אשר הינו מהימים הקדושים והרגישים שיש לנו, חייב להישאר מרחב ממלכתי מוגן ומאחד עבור המשפחות שנתנו את היקר להן מכל ועבור כולנו.

אני קוראת לראש העיר ולכל חברי וחברות מועצת העיר להביע התנגדות להגעתו של השר ולפעול בכל האמצעים החוקיים לשם כך״.

חבר המועצה אורן כהן, שמתנגד להדרתו של השר מהטקס: ״בימים אלו נמצאת מדינת ישראל במלחמת קיום על זכותנו לחיות בארצנו בצורה חופשית. נדרשנו ללחימה בשבע חזיתות מול אויב נאלח וחסר רחמים.
הגעתם של נבחרי הציבור, מהזירה המקומית והארצית, לבתי הקברות היו תמיד סמל אחדותינו כעם. יחד בכינו עם יקירנו על מות הגיבורים שלנו. לצערי יש מי שמפר את היום הקדוש הזה משיקולים פוליטיים המחזירים אותנו לשיח המזוהם של השישה באוקטובר שכולנו יודעים איך הסתיים.

אני קורא לציבור כולו לכבד את המשפחות ולדחות את שיח הפלגנות הנוראי. יחד נרים את דגל המדינה ונתפלל לשובם של אחינו ואחיותינו המצויים בשבי בעזה ויחד ניזכור את אלו שבמותם ציוו לנו את החיים״.

מקימי העצומה שקוראים לתושבי העיר לחתום על העצומה: ״תושבי ותושבות כפר סבא מתנגדים להגעתו של השר בצלאל סמוטריץ לטקס יום הזיכרון בעיר.
השר, שמחרחר ריב ומדון במדינת ישראל, מזלזל בחייהם של אזרחים וחיילים שנחטפו תחת המשמרת שלו ובחייהם של החיילים שהקריבו חייהם במטרה להשיבם – בוחר להגיע לכפר סבא ביום הקדוש ביותר לחברה הישראלית. דבר שיצור מהומה ויבזה את החללים ואת בני משפחותיהם שמבקשים לכאוב את אובדנם בכבוד ואת כל תושבי העיר״.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער: "לבחון בשנית את הגעתם של גורמים פוליטיים לטקסי יום הזיכרון בערים"
לאור פניות רבות שהתקבלו בלשכתו, מבקש סער לבחון בשנית את הגעתם והשתתפותם של גורמים פוליטיים בטקסי הזיכרון הממלכתיים לחללי מערכות ישראל – שיתקיימו בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ.

בהודעתו, מדגיש סער כי טקסי הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים מנוהלים ומתקיימים על ידי צה"ל ולא על ידי הרשויות המקומיות

ראש העיר, רפי סער: "אנו נמצאים בתקופה מורכבת, הרוחות בארץ סוערות והנפש עדיין כואבת ומדממת את נפילתם של מיטב בנינו ובנותינו בשבת ה-7 באוקטובר ובכל תקופת המלחמה מאז. בכפר סבא אנו פועלים לשמירה על האחדות הקהילתית ואני מאמין כי דווקא על רקע בקשת משפחות שכולות רבות ועל רקע הרגשות הקשים – ראוי לבחון את הנושא שוב ולקיים השנה את הטקסים ללא מעורבות של גורמים פוליטיים. זאת מתוך התחשבות ברגשות הציבור והמשפחות השכולות הכואבות".

אורן כהן
עדי לוי סקופ צילום: מיכל בנדק

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. מירי טרגן הגב

    לא נגיע לטקס- אם הוא יגיע
    בושה!!!!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן