מפעל המים, עד מתי ועד ממונה?

שנתיים וחצי אחרי מינוי ועד ממונה לניהול מפעל המים ומטרות המינוי לא מתקיימות, אין ספר בוחרים לא ברור מתי תחזור השליטה לבעלי המניות – תושבי כפר סבא, התבחינים לחלוקת הקצבות שונו בלחץ ציבורי, ניסיון לאישור הלוואה של 20 מיליון ש"ח לא צלח כמו הניסיון לסיים את כהונתה של יו"ר ועדת הביקורת אושרה ולדמן

מפעל המים
מפעל המים, הארכה נוספת לועד הממונה

טרריום במבצע

טרריום על מצע פחם במבוק מערכת אקולוגית סגורה לא דורש טיפול במבצע לקוראי כפר סבא ניוז החל מ 50 ש"ח בלבד בחנות אליאור דגים ונוי ברחוב היצירה 10 רעננה

מפעל המים בכפר סבא נוסד כאגודה שיתופית בשנת 1931 האגודה שייכת לתושבי כפר סבא, מאז הוא מתפקד כגוף עצמאי מבחינה כלכלית ואינו נסמך על תקציבים ממלכתיים או על תקציביים עירוניים. אופיו הציבורי של מפעל המים הובטח עם הקמתו ע"י שיטת בחירת הנהלתו ע"י כלל הציבור.
בשנים האחרונות לא התבצעו בחירות נפרדות להנהלת מפעל המים והבחירות למועצת העיר שימשו כבחירות לאסיפת המורשים של האגודה.  אך מאז מונה מוטי דלג'יו לממונה הוא לא הביא לשינוי התקנון ובפועל מונצחת כהונתו בתפקיד ללא מעורבות בעלי המניות – תושבי כפר סבא.

בשבועות האחרונים עלו מספר נושאים לדיון מאחורי הקלעים בניסיון להגיע להסכמות שקטות.

הנושא הראשון היה  חלוקת תמיכות, מסתבר שחלוקת התמיכות של מפעל המים בעמותות ואגודות ספורט לא לוו בתבחינים ברורים,  על פי תבחינים ברורים .במשך שנים החלק הארי של התמיכות, זה שניתן לעמותות הספורט היה ״לפי המלצת מחזיק תיק הספורט״, לפני מספר שבועות, התריע  הפעיל החברתי ערן ורנר כי גם השנה נעשה ניסיון פסול לקבוע את שיעורי התמיכה בעמותות באופן שרירותי. ורנר פנה לרשמת האגודות שאילצה את מפעל המים להקים ועדת תמיכות אולם התבחינים שנקבעו לא צלחו ובסוף התקבלה החלטה להיצמד לתבחינים העירוניים החלטה שמנעה חלוקת תמיכות ללא בקרה.

הנושא השני שדובר שבועות בקרב המעורבים בניהול מפעל המים היה ניסיון להחליף את יו"ר ועדת הביקורת אושרה ולדמן. בישיבה שנערכה בשבוע שעבר עלה הנושא לדיון וירד מסדר היום , אושרה ולדמן מסרה לכפר סבא ניוז "חבל שיש מישהו שמנסה לחבל בפעילות העצמאית שלנו. אזכיר כי בתחילת הקדנציה של ראש העיר היה נסיון למנות שני סגנים לועדת הביקורת והניסיון נפסל. אני חושבת שחשוב שיהיו פעילי ציבור עצמאיים בועדת הביקורת, בעיקר כאלו שהם לא למראית עין. אני מחוייבת לקידום שקיפות ובקרה על פעילות האגודה בין אם אהיה חברה בועדת הביקורת ובין אם לא."

הנושא השלישי שעלה ונדחה היה ניסיון לאשר הלוואה בסך 20 מיליון ש"ח על מנת לממן את המשך בניית פרוייקט דקטלון. כאשר ביקש חבר המועצה יובל לוי להבין את פרטי העסקה הוא נענה בשלילה בטענה שזהו סוד מסחרי, מה שיצר מהומה בישיבה ובסוף ירד הנושא מסדר היום.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן