מתוק בטעם מר

מיכל אשכנזי בעלת ׳הברוליה׳, רשת חנויות קינוחים על בסיס קרם ברולה, מספרת על הקשיים שלה כבעלת עסק וקוראת לתושבים ולעיריית כפר סבא לתמוך העסקים המקומיים

מתוק בטעם מר הברוליה בכפר סבא
מתוק בטעם מר הברוליה בכפר סבא בסכנת סגירה צילום: נופר לפיד
"העסק שלי קורס. בעלי נמצא במילואים, אני בהריון ומאושפזת בבית החולים בשל חשש לזיהום ומרגישה שבורה". 

'הבורליה' – רשת חנויות לקינוחים על בסיס קרם בורלה, התחיל כעסק קטן שהקימה מיכל אשכנזי (34), תושבת העיר כפר סבא. עם הזמן המכירות צברו תאוצה, היא החליטה לפתוח מקום משלה והתמקדה בעיר כפר סבא ותל אביב. לדבריה של אשכנזי, מאז ה-7.10 ופרוץ מלחמת חרבות ברזל – העסק נמצא בדעיכה בשל המצב המדיני והבריאותי בו היא נמצאת. "אנחנו בעלי העסקים בעיר כפר סבא רק התחלנו להתאושש מהקורונה ושוב נקלענו למשבר. המלחמה גובה מחיר מכולנו. כרגע כולם עסוקים בלתת גב לחזית ושוכחים שצריך לתמוך גם בעורף". 

מיכל אשכנזי נשואה, אם לילדה, בהריון מתקדם ומצפה לתינוק נוסף. במהלך החודשיים האחרונים נעזרה מיכל בכל מי שהציע לסייע. בבעלה שניסה לתמוך בעסק, במנהלת של החנות ובעובדות החנות שמנסות לסייע ככל שהן יכולות. הבעיה התגברה כשבעלה נקרא למילואים והיא אושפזה בבית החולים עם חשש לזיהום. 

אשכנזי: "העסק הוא הנשמה שלי. הקמתי אותו מהבית כשהכנתי כל מיני סוגי קינוחים. הלקוחות תמיד אמרו לי שקרם הברולה שלי הוא חלומי דבר שדרבן אותי לפתוח מקום משלי. את הסניף הראשון שנמצא ברחוב תל חי בכפר סבא, הקמתי באוגוסט 2022, אחרי שהילדה הראשונה שלי גאיה נכנסה לגן ויכולתי לצאת לדרך עצמאית. 

הצלחתי ליצור מוצר מדהים שמתאים לכל סוגי הקהלים: כשר, טבעוני, ללא גלוטן ופרווה – לכל סוגי האירועים. הסניף מאפשר לשבת במקום, להזמין משלוחים ואף לקיים אירועים.  

 

 

מיכל אשכנזי

באוגוסט 2023 נפתחה החנות השנייה, בתל אביב. השקענו המון בחנות הזו ובאמת ראינו שהקהל אוהב את המוצרים שלנו.

לצערי, מאז היום הנורא בתחילת אוקטובר, אנחנו במלחמה על הבית וגם על העסק. אני בהריון בסיכון ובקושי מצליחה לתפקד בעסק, בעלי במילואים, הוצאנו עובדים לחלת ואנחנו בקושי שורדים. אני לא מקבלת מענק מהמדינה ואין לי שום עזרה". 

למה את זקוקה?

"אני מצפה מהעירייה להתחשב בבעלי העסקים בעיר, שתוזיל את הארנונה ושתנסה לעזור לנו בכל דרך כדי שנוכל לשרוד את התקופה. מעבר לכך, נשמח שאנשים יגיעו אלינו ויכירו אותנו. יש לנו מוצרים איכותיים, מיוחדים וטעימים. נשמח שאנשים יצביעו ברגליים ויגיעו אלינו. להם יהיה טעים ואנחנו נוכל להרים את הראש מעל המים". 

לפניות והזמנות ניתן להתקשר לטל: 052-4448883

צילום : נופר לפיד

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן