נס חנוכה בכפר סבא הסכמה בין אופוזיציה לקואליציה

איחור המסורתי בפתיחת הישיבה, הדלקת נרות חגיגית עם חניכי הבית של רונית צעקות מהיציע והסכמה נדירה בין הקואליציה לאופוזיציה, עוד ישיבה שגרתית של מועצת העיר בכפר סבא  ההצגה הכי טובה בעיר

ראש העיר רפי סער וחניכי הבית של רונית בהדלקת הנרות

אולם בית הספר רמז התהדר לקראת ישיבת המועצה, מצלמות פרוסות לשידור איכותי ומונגש לתושבי העיר, טריבונה שיכולה להכיל עשרות רבות של צופים (בפועל הגיעו מעט אולי בגלל חנוכה) מי שלא טרחו להגיע בזמן היו חברי המועצה, העיכוב בפתיחת הישיבה  רק העצים את ההתרגשות של חברי הבית של רונית מרכז חברתי להתפתחות לבוגרים עם צרכים מיוחדים בתפקוד גבוה בכפר סבא, המקהלה הקולית של "הבית של רונית" שרה והשתתפה בהדלקת הנרות.

מקהלת הבית של רונית

לאחר שהגיע הפורום הנדרש לקיום הישיבה התחילה הישיבה, בכפר סבא כמו בכפר סבא כל נושא הוא הזדמנות לעימות או לעקיצות בין חברי המועצה או בין הקהל שהשתתף באופן פעיל עם קריאות ביניים, אחד הנושאים שעורר מהומה היה הדיון על "לקחים ותכנון מחדש של המשך העבודות מערבית לרחוב תל חי" בתשובה לשאילתה אמר ראש העיר רפי סער כי אחת הסיבות לעיכוב בביצוע הוא כשלים בתכנון, מה שעורר עימות בין צביקה צרפתי לרפי סער. 

למרות העימותים האווירה בקהל הייתה משועשעת וקלילה, ההצגה התנהלה לפי הכללים המקובלים בכפר סבא דמוקרטיה פומבית.

שיאה של הישיבה היה הדיון על פתיחת ישיבות הועדה המקומית לתכנון ובניה לקהל, בין דיון על חשיבות השקיפות לצורך לשמירה על פרטיות התקבלה באופן נדיר החלטה שהייתה מוסכמת על כל חברי המועצה, "ישיבות הוועדה לתכנון ובניה העוסקות בהתחדשות עירונית, לציבור הרחב בצפייה ישירה." 

ההצעה המקורית שהעלתה חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה עברה דיון מאחורי הקלעים עד להגעה להסכמה בין חברי המועצה צעד נדיר במועצה לוחמנית כמו כפר סבא.

חברת המועצה אסנת ספורטה "מועצת העיר הצדיקה היום את האמון שקיבלה מהציבור. נבחרנו כדי לשרת את התושבים וזה בדיוק מה שעשינו היום. אני מבקשת להודות לחברי מהאופוזיציה ומהקואליציה על שיתוף הפעולה ועל התמיכה הגורפת בהצעתי. אמרנו היום בקול ברור ששקיפות בתהליכי קבלת החלטות זה ערך שלא נתפשר עליו"

רפי סער, ראש העיר: ״אני שמח לבשר לתושבי העיר כי לאור בקשות תושבים להיחשף לדיוני הוועדה הנוגעות לקידום תוכניות פינוי-בינוי משמעותיות, החלטתי להיענות לבקשה. להחלטה משמעות אף גדולה יותר לאור הפרויקטים הנרחבים אשר עומדים על הפרק, וביניהם פינוי-בינוי יוספטל ואלי כהן. העיר כפר סבא מובילה בשקיפות, המהווה ערך עליון בעשייה העירונית שלנו למען תושבי העיר״.

חבר המועצה עו״ד יובל לוי, וחבר ועדת תכנון ובנייה: ״אני מברך את ראש העיר על מימוש היעדים של שקיפות לטובת הציבור, בדרך בה התחייבנו מתחילת הדרך. ראוי שהציבור ידע מי פועל לטובתו ובאיזו דרך, בייחוד כאשר האינטרס הציבורי מנוהל בידי אחרים. זהו צעד גדול ובכיוון הנכון ובזה השלמתי עוד אבן דרך בדרכי הציבורית״.

אני מברך את ראש העיר על מימוש היעדים של שקיפות לטובת הציבור
אסנת ספורטא
אסנת ספורטה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן