נפרדים מאגדת הכדורגל דרור קשטן

דרור קשטן המאמן המעוטר בתולדות הכדורגל הישראלי הלך לעולמו. קשטן שזכה עם הפועל כפר סבא באליפות היחידה שלה, תושב הוד השרון נפטר בגיל 79 יהי זכרו ברוך

נפרדים מאגדת הכדורגל דרור קשטן
דרור קשטן ז"ל

נפרדים מהמאמן המיתולוגי מאמן הכדורגל דרור קשטן, תושב הוד השרון, הלך לעולמו בגיל 79

תושבי הוד השרון הוותיקים, היו פוגשים את דרור קשטן מידי בוקר בקפה וילהיים האהוב עליו אותו הקפיד לפקוד עד לאחרונה. הבוקר נודע כי המאמן המעוטר ביותר בתולדות ישראל, שזכה באליפויות וגביעים רבים – הלך לעולמו בגיל 79. 

הקולגה וחברו הטוב שלמה שרף מאמן הכדורגל ופרשן הספורט מתייחס למותו: "דרור קשטן היה חבר יקר, אני מרגיש בתקופה האחרונה שאיבדתי את האנשים והחברים הכי טובים וקרובים אליי. קשה לי לדבר על זה ואני מרגיש שהרבה אסונות מתרחשים כעת". 

סתיו שחם, לשעבר בעלים של הפועל כפר סבא מספר בעצב: "בשנת 2015 כשהייתי הבעלים של הפועל כפר סבא, ערכנו טקס הוקרה לכבודו של דרור קשטן. כאוהד הפועל תל אביב, וכמי שחווה בזכות דרור את העונות הכי מרגשות של המועדון, לא היה נרגש ממני לחבק ולכבד את אחד מגדולי המאמנים של הפועל תל אביב ושל ישראל ככלל. יהי זכרו של דרור חקוק בספר ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי והמדינה כולה. נתגעגע אליך קשטן היקר והאהוב".

הלווייתו של קשטן, תושב הוד השרון, צפויה למשוך אליה מאות תושבים, אנשי ספורט וחברים שלוו אותו לאורך הדרך ויגיעו גם בגשם סוחף להגיד שלום ותודה לאיש שאחראי להרבה רגעי שמחה וגאווה בספורט הישראלי.

קשטן נולד וגדל בפתח תקווה, הוא צמח במועדון הפועל פתח תקווה, והחל את דרכו כרץ ימני. בהמשך שיחק כמגן וכקשר אחורי. שיחק בפתח תקווה תשע שנים, והופיע במדיה 95 פעמים. בעונת 1971/1972 עבר להפועל כפר סבא, עד לפרישתו ממשחק פעיל בעונת 1974/1975, בעונה זו היה שותף לזכיית הקבוצה בגביע המדינה.

קשטן, זכה בשש אליפויות ושישה גביעים לאורך הקריירה. אימן ב-12 קבוצות שונות וגם את נבחרת ישראל בין 2006 ל-2009. הוביל את בית"ר ירושלים לאליפות הראשונה בתולדותיה ב-1987 ואת הפועל ת"א לרבע גמר גביע אופ"א ב-2002.

עם פרישתו החל לאמן את קבוצת הנערים של הפועל כפר סבא. שנתיים לאחר מכן מונה למאמן הקבוצה הבוגרת של המועדון,  כשבשנת 1980 ובעונת 1981/1982 הוביל אותה לזכייה באליפות היחידה בתולדותיה, וכן בתואר אלוף האלופים. 

אמיר כוכבי ראש עיריית הוד השרון: " אלוף ומענטש. במגרש או ברחובות העיר, במשחק או במפגש אקראי בחדר כושר המקומי או בבית הקפה. דרור קשטן היה הרבה יותר מסך האליפויות והגביעים שלו. תנחומי למשפחתו ואוהביו. יהי זכרו ברוך.

ראש עיריית כפר סבא רפי סער ספד לקשטן: בשמם של האוהדים ובשם כפר סבא כולה אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחת קשטן היקרה. דרור ז״ל היה אגדת ספורט ישראלית, ולא פחות, אגדת ספורט כפר סבאית כאשר הוביל את הפועל כפר סבא לאליפות המדינה בכדורגל בעונת 1981/1982 נזכור את תרומתך לספורט הישראלי. נזכור את הרגעים הטובים שהענקת לכולנו. יהי זכרך ברוך.

מועד הלווייתו תפורסם בהמשך

 

אגדת הכדורגל דרור קשטן
טקס ההוקרה של הפועל כפר סבא לדרור קשטן

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן