נשים לב

ד"ר מורן אגסי זייטלר, מומחית ברפואת נשים ומיילדות שפותחת את מרפאת נשים – “LADIES FIRST”, ממליצה לכל הנשים: ״לכו להיבדק בדיקה גניקולוגית פעם בשנה״. לדבריה רפואה מונעת היא הרפואה הטובה ביותר וגילוי מוקדם של מצבים רפואיים משפר איכות חיים ואף מציל חיים

ד"ר מורן אגסי זייטלר, בחרה להתמחות בגניקולוגיה ורפואת נשים, דווקא מהפן השמח – הילודה. רגע לפני פתיחת המרפאה שלה במרכז אהרוני בכפר סבא, היא בוחרת לספק מידע חשוב ומציל חיים בכל הנוגע לבריאות האישה. ״אף אחת לא חושבת על מוות ומחלות. החיים האינטנסיביים גורמים לנו לעיתים להזניח את עצמנו – כולנו מכירות את זה", היא אומרת ומבקשת: "כדי להמשיך לחיות ׳בראש שקט וגוף בריא׳, כדאי לעבור בדיקה מקיפה אצל רופא הנשים שלכן פעם בשנה ולא להסתפק רק בבדיקת פאפ שמבוצעת אחת ל3 שנים.

לדבריה, הפגישה עם הגניקולוגית יוצרת הזדמנות לשיחה על מצבים שלעיתים אנחנו מקבלות כמובן מאליו ומגלות שניתן ואולי אף צריך לטפל בהם, בעיות כמו יובש נרתיקי, בריחת שתן, חולשה של רצפת אגן, דימומים כבדים או לא סדירים, תסמינים של גיל מעבר.

אגסי זייטלר, אמא לשלושה בנים, מתגוררת עם משפחתה ברעננה שם גם גדלה. בוגרת לימודי רפואה באוניברסיטת בן גוריון והתמחתה ועבדה במשך כעשור כרופאת נשים בבית החולים "מאיר". כיום, היא עובדת כרופאת נשים בקהילה, כרופאה פרטית ולמטופלות מכבי ותשרת את מטופלותיה במרפאתה החדשה והייחודית.

LADIES FIRST”" היא מרפאה בלב כפר סבא, שחורטת על דגלה שירותי רפואה נשית, רב תחומית –  בגישה אינטגרטיבית. ד"ר מורן אגסי זייטלר, מומחית ברפואת נשים ומיילדות, משלבת כוחות עם רופאות ומטפלות מתחומי הרפואה הקונבנציונלית והאלטרנטיבית על מנת לספק מענה עוטף ושלם לצרכים של נשים.

"אני מאמינה בכוח הנשי", היא אומרת ומספרת שבנוסף אליה מצטרפות למרפאה כירורגית שד, אנדוקרינולוגית- מומחית לרפואת עצם והשמנה, מומחית לרפואה אסתטית, פיזיותרפיסטית לרצפת אגן, נטורופטית ומומחית ברפואה סינית. "כרופאה וכאשה אני מודעת לרגישות הרבה סביב הבדיקות והטיפולים להם אנו זקוקות וכמה חשוב להרגיש במרחב בטוח בזמן הזה. במרפאת LADIES FIRST נשים הן הראשונות – המטופלות והמטפלות. רפואה מנשים-לנשים".

מה גרם לך לבחור בתחום הרפואה כמקצוע?

"בחרתי ‏במקצוע בעקבות שני אירועים רפואיים שהתרחשו במשפחתי כשהייתי ילדה. בגיל 5 בפער של חודשיים גם איבדתי אחות שנפטרה לאחר הלידה ולאחר מכן אחותי הגדולה עברה אשפוז ממושך עקב תאונת דרכים. בגיל צעיר נחשפתי לעולם הרפואה מהמקומות הכי מטלטלים שיש ,ראיתי כמה חשובים הרופאים בחיינו וכבר אז בגילי הצעיר החלטתי שאני רוצה יום אחד להיות כמוהם. בהמשך הלימודים בחרתי ברפואת נשים היות ולא מדובר רק בחולי אלא גם בשמחה. מדובר ביכולת לעזור לנשים להביא לעולם ילדים – דבר שהכי משמח מבחינתי".

 ישנן נשים ונערות  שסובלות מכם ומחזור מה תמליצי להן?

"המוטו שלי הוא – שאין סיבה לסבול. אישה לא צריכה לסבול מכאבים גם הם טבעיים. צריך להבין את רמתו של הכאב, סיבותיו ולאיזו מגבלה הוא גורם. אפשר לסייע במקרים אלו לנערה בת 12 וגם לאישה בת 45. ישנן נשים שסובלות המשך שנים משרירנים ברחם או מ‏אנדומטריוזיס – בבדיקות ניתן לאתר את הגורם ולטפל בו".

בואי נדבר על תקופת גיל המעבר שמטרידה לא מעט נשים

"גם בתקופה זו אישה לא צריך לסבול.  כ75% מהנשים יסבלו מתופעות שונות כמו גלי חום, הפרעות שינה, הזעות לילה, ירידה כללית בחיוניות ועוד כשלרוב יש שיפור ספונטני בחלק מהתופעות לאחר מספר שנים – אבל עדיין אפשר לתת לתופעות אלו פתרונות. – החל משינוי אורחות חיים  תזונה, להתחיל בפעילות גופנית, להפחית באלכוהול ועישון שימוש בתרופות המבוססות על צמחי מרפא שיכולים להקל על התופעות או דיקור סיני. כמובן בנשים הזקוקות לסיוע תרופתי חשוב לדבר עם רופאת הנשים על אפשרות לטיפול הורמונלי חליפי שעל אף החשש ממנו יש לו יתרונות רבים ".

‏ישנן נשים שחוששות שההורמונים עלולים לגרום לסרטן

"לפני התחלת כל טיפול תרופתי תמיד אנחנו מבצעים הערכה של האשה, מצבה הבריאותי וגורמי הסיכון שלה לחלות בסרטן לעומת מחלות אחרות. מחקרים ישנים הצביעו על עליה בשיעור סרטן השד בקרב משתמשות בטיפול הורמונלי חליפי, אך בשנים האחרונות המחקרים החדשים מצביעים על סיכונים נמוכים משמעותית מכפי ששיערנו וטיפול מותאם תוך מעקב נכון יפחית את הסיכונים האלו באופן מיטבי.  חשוב לזכור כי יש להורמונים יתרונות בהגנה על האשה מתופעות הקשורות לירידה ברמת האסטרוגן, דבר שמעלה את הסיכון להתקפי לב, לשבץ, ירידה במסת העצם, פגיעה בזיכרון ולעוד בעיות אחרות. חשוב לבדוק מה רמת הסיכון שעוללה להיגרם למטופלת ויחד לבחור את הטיפול הכי נכון עבורה".

הריון מגיל 40 ומעלה – כן או לא?

"הכל אפשרי. חשוב לדון על כך עם הרופאה המטפלת, סיכונים מסוימים עולים מעט לאחר גיל 40 אך זו לא סיבה בפני עצמה להימנע מהריון  – אנחנו כצוות רפואי נספק עבורה את הליווי המתאים ונגן עליה ועל העובר בכל תקופת היריון".

בגלל איזו תופעה או בעיה רפואית פונים אלייך הכי הרבה?  

"בעיה שכיחה שמטרידה נשים היא – גרד נרתיקי . הרבה מהמקרים מדובר בפטרייה וכיום ניתן לרכוש נרות אגיסטן ללא מרשם ולא צריך ‏לסבול מגרד עד שימצא תור לרופאת נשים . במידה והגרד לא עובר בתוך מספר   או באם מדובר בארועים חוזרים באותה שנה חשוב מאוד לגשת לבדיקה שכן יתכן ומדובר באבחנה אחרת והתאמת הטיפול חשובה .

 בואי נדבר רגע על סרטן השחלות – סרטן חמקמק שקשה לאיתור מוקדם . מה הבדיקות המומלצות לביצוע להפחתת הסיכון?

"לשמחתנו מדובר בסרטן שהוא פחות נפוץ.  בקרב נשאיות מוטציות גנטיות מסוימות כמו גן הBRCA יש סיכון גבוה משמעותית לחלות בסרטן שחלות ושד. הגן נפוץ יותר בקרב נשים ממוצא אשכנזי גם ללא היסטוריה משפחתית ולכן הבדיקה הגנטית נכנסה לסל הבריאות לכלל הנשים ממוצא זה.  . מדובר בבדיקת דם פשוטה. לנשאיות  מבצעים מעקב צפוף יותר לאיתור מוקדם  סרטן השד ‏והשחלות ואף ממליצים להן לבצע כריתת שחלות עם סיום ילודה. לנשים עם היסטוריה משפחתית של סרטן שד או שחלות מכל מוצא מומלץ לבצע ייעוץ גנטי .  לנשים ללא גורמי סיכון הבדיקה השנתית אצל רופאת הנשים היא המומלצת.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן