סיבוב שני הצליח

שבוע אחרי פיצוץ ישיבת המועצה חזרו חברי המועצה לשולחן, רגוע זה לא היה אבל צלחו 4 שעות ביחד. מרצ נבהלו מעצמם וויתרו על תחב"צ בשבת, מכבי ימשיכו לחכות למגרש ואיך מבינים מי זכאי לתמיכות?

מועצת העיר כפר סבא
מועצת העיר כפר סבא, מי ישב מסביב לשולחן בכהונה הבאה?

ברכות לחבר המועצה החדש עו"ד סמי ריכטר, ככה תראה שנת הכהונה שלך במועצה והקצב רק יתגבר והסגנון רק יתלהם. בכפר סבא אוהבים ישיבות מועצה,  אחרי פיצוץ הישיבה בשבוע שעבר התכנסו חברי המועצה לערב נוסף הפעם משכו את הישיבה לארבע שעות  של התנצחויות ודיונים ברובם עקרים, עם ספינים האשמות התחמקויות פוליטיקה מקומית משוכללת. 

נתחיל במה שלא היה, סימני המרד של סיעת מרצ שבאו לביטוי בהצעה לסדר על תחבורה ציבורית בשבת, הצעה שאם היתה מועלה ומתקבלת היתה יכולה לגרום לפרוק הקואליציה אבל סיעת מר"צ נבהלה או שלא היתה לה כוונה אמיתית להתמודד עם הנושא. סיעת מר״צ פעם נוספת הסירה את הצעת הדגל שלה לחבר את שרות כפר סבבוס לשירות אזורי של תחבורה ציבורית בסופ״ש. מכירים את המשל על זאב זאב?

בהמשך הישיבה שמרה מרצ על המשמעת הקואליציונית. פוליטית, זו בשורת נחמה לראש העיר רפי סער, בלי מרצ אין קואליציה ושנת הבחירות עלולה להיות סיוט מתמשך. אז עד השנה הבאה יש שקט לקואליציה. מה יהיה בעוד חודש? מוקדם לנחש.

עוד "משב רוח מרענן" הוא ההסכמה של כל חברי המועצה לא להשתמש במשאבים עירוניים לקידום אישי, כל סרטון כל תמונה, כל פוסט וכל נאום יבחנו בשנה הקרובה אם עומדים בכללים אותם קבע משרד הפנים. יהיה מעניין.

הבשורה החשובה של הישיבה לתושבי כפר סבא היא פתיחת דיוני ועדות התכנון והבנייה לשידור בשידור ישיר בנוסף ישמרו ההקלטות של הדיונים פתוחות לצפיה של תושבי בעיר. גם המליאות וגם ועדת המשנה, לציבור. מועצת העיר אישרה היום לשדר ב-Live את כל המליאות לציבור. נמשיך לפעול גם לפתיחת ועדות. 

האנקדוטה המשעשעת של הישיבה הייתה סביב הדיון על הקצאת מגרשי ספורט והדיון על התבחינים לחלוקת משאבים לעמותות הספורט, כדי לבחון את ערנות חברי המועצה שלף ראש העיר הצעה מפתיעה, בואו ניקח הלוואה של 10 מליון ש"ח ונפתור את הבעיה, ספין חרענן לבחינת מדד הפופוליזם עינייניות המאפיין את רוב ההצעות המועלות לסדר. תושבי כפר סבא יכולים לנשום, לא לוקחים הלוואה נוספת, ילדי בית הספר לכדורגל של מכבי ימשיכו לחכות לפתרון, אבל הפוליטיקה תשחק את המשחק שלה.

הדר לביא מסרה בתגובה " אחרי שרפי סער נבהל וסגר את הישיבה הקודמת, הצלחנו באופוזיציה להעביר את הנושאים שחשובים לנו, כמו פתיחת שידורי המליאה לתכנון ובנייה, אמירה של מועצת העיר בנושא הפרסום העצמי של רפי סער על חשבון משלמי המסים, קבלת תשובות בנוגע לגני הילדים (נחשף שנסגרו 12 גני ילדים השנה, את הצפיפות כולנו חשים) ועוד. עם זאת, אנחנו יוצאים מוטרדים מאוד מהישיבה לאור הנסיון האד הוקי של ראש העיריה לאשר הלוואה של 10 מיליון שקלים באמצע שנת תקציב, ללא הסבר מסודר על הצורך ובלי שהדבר עבר בצורה מסודרת בועדת כספים. לאור התפטרותה של חברתנו תהילה מימון מהמועצה ומועדת כספים, ולאור מצבה הכלכלי הירוד של העיר, אנחנו חוששים מאוד שההגה התקציבי לא מוחזק, במיוחד לאור כניסתנו לשנת בחירות. נעשה את המיטב כדי לשמור ולהגן על הכסף הציבורי מפני הוצאות מוגזמות וחסרות אחריות.

למטיבי קשב מצורף קישור לתיעוד המלא של ישיבת המועצה

לא משעמם במועצת העיר
הדר לביא

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן