ספסלי הזיכרון

השנה ביום הזיכרון, יתאבלו ליזי ואלי בלאלי על שני הילדים שאיבדו – זיו ומיכל, שהיו כל עולמם. ל"כפר סבא ניוז", הם מספרים על הרצון להנציח את ילדיהם ועל הנכדים שנותנים להם כוח

שני ספסלים לשני ילדים ושכול אחד גדול. עליזה בלאלי: "אנחנו לא ממתינים ליום הזיכרון כדי לזכור את הילדים שלנו – אנחנו חיים אותם בכל יום".

במלאת שנה למותה של מיכל בלאלי, ולרגל יום הזיכרון הלאומי, מספרים בני הזוג על הקושי בלאבד שני ילדים, על ההנצחה הבלתי פוסקת שלהם ועל ילדיה של מיכל, שנותנים להם כוח לקום בבוקר ולהמשיך את החיים.

הכאב והשכול לא עזבו את ביתם מאז נפילת בנם זיו בלאלי, שנהרג במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. "אחרי שאיבדנו את בננו זיו, אנחנו עומדים לאבד את בתנו מיכל. בקרוב הם יפגשו בשמיים ולנו לא ישאר כלום, רק את הנכדים", אמר בלאלי, בשנה שעברה  רגע שאיבד גם את בתו שנאבקה במחלת הסרטן.

משפחת בלאלי אלי ועליזה, שכלו את בנם זיו בלאלי שנהרג במלחמת לבנון השניה בשנת 2006. חברי היחידה בה שירת נפגעו מטיל קטיושה שירה החיזבאללה שנחתה בבית העלמין שבקיבוץ כפר גלעדי. זיו נהרג במקום ועמו נפלו עוד אחד-עשר חיילי מילואים. זיו היה בן עשרים ותשע בנופלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בכפר סבא ולאחר מותו הועלה לדרגת רב-סמל.

לפני שנה, בתם מיכל, שחלתה במחלת הסרטן ועברה טיפולים קשים – נפטרה. ברגעיה האחרונים היא בקשה מהוריה: "תהיו חזקים, אני הולכת לפגוש את זיו ומבקשת ממכם להמשיך במפעל חיי – הנצחתו של זיו".

אלי: "עברנו שנה מאוד מורכבת. נותרנו כעת רק אני ליזי והנכדים. אנחנו מנסים להתמודד עם העצב באמצעות ההנצחה והנכדים שלנו. אנחנו עושים הכל כדי שהם יגדלו מאושרים. אמלי, בתה של מיכל שכיום בת 7, נורא דאגה לאמה וניסתה לטפל בה למרות שהייתה מאוד קטנה. היא לקחה ללב את מצבה של מיכל ולכן כיום אנחנו עושים הכל כדי לעטוף אותה ואת אחיה ולעזור לאביהם בכל מה שצריך".

עליזה ואלי עסוקים גם בדרכים להנציח את שני ילדיהם האהובים. השנה הוסיפו ספסל נוסף בגינה בשכונה הירוקה, ברחוב וינברג.

אלי: "עד לא מזמן היה בגינה ספסל אחד לשם הנצחתו של בננו זיו. לאחר שמיכל נפטרה, פנינו לעירייה בבקשה להציב לידו ספסל נוסף לזכרה של בתנו מיכל. הם נעתרו וכעת מקשטים את הגינה שני הספסלים לזכר ילדינו".

עליזה: "אנחנו עדיין מחפשים רעיון נוסף להנצחתה של מיכלי שלנו. אלי השתתף השנה במרוץ כפר סבא על שמו של זיו שלא התקיים בשנתיים האחרונות בגלל הקורונה".

היכן תהיו ביום הזיכרון?

אלי: "ביום הזיכרון נהיה בעצרת המרכזית בכפר סבא שם אשתתף בטקס. למחרת ניסע לטקס הדלקת המשואות. למזלנו יש לי ולליזי אחד את השנייה".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן