עיריית כפר סבא החלה במבצע הסברה ואכיפה של מכירה ושימוש בנפצים לקראת פורים

עיריית כפר סבא החלה בימים האחרונים במבצע הסברה ואכיפה בנושא מכירת נפצים ושימוש בנפצים, לרבות הסברה על השימוש במשחק המסוכן, העלולה לעלות בחיי אדם.

יחידת השיטור העירונית. צילומים: יחידת השיטור העירונית, עיריית כפר סבא

מדי שנה, לקראת חג הפורים, שיתקיים השנה בסוף חודש פברואר הקרוב, נערכת העירייה, יחד עם משטרת ישראל, לטיפול בתופעת הנפצים.

הטיפול, המשלב את אגף הביטחון העירוני ואת השיטור העירוני והפיקוח, מתבצע בתחומי ההסברה, המניעה והאכיפה, כאשר פעילות המניעה מתרכזת במקורות הנפצים – ספקים וסוחרים, ובמטרה להגביר את האחריות החברתית והקהילתית לנושא, המשפיע על חרדות בקרב ילדים והלומי קרב.

במקביל, מתקיימת פעילות הסברה ואכיפה השטח, הכוללת בין היתר שימוש במערך מצלמות האבטחה העירוני, המשדר תמונות למוקד העירונית 24 שעות ביממה. 

ראש העיר, רפי סער: "השימוש בנפצים, שהם חומרי נפץ לכל דבר, מסכנים את חיי המשתמשים ואת הסובבים להם. המשחק בנפצים עלול לגרום לחבלות ולפציעות קשות וזאת בנוסף לכך שהוא מעורר חרדות בקרב הלומי קרב, ילדים ובעלי חיים. אני קורא לכולם – שימרו על החיים והימנעו ממשחק שעלול לעלות בחיי אדם".

יש לציין כי במסגרת המבצע, לו שותפים גם בנות ובני נוער ממערך מדריכי המוגנות וסיירת ההורים העירונית, חולקו קנסות לבני נוער שעשו שימוש בנפצים, בגין הפעלת צעצוע מסוכן, והוריהם עודכנו. מדובר בדוחות בסך 730 שקלים, כקבוע בחוק, כמו גם דוחות אזהרה שניתנו. בנוסף, הקנס בגין מכירה והחזקה של צעצוע מסוכן הוא 475 שקלים, בהתאם לחוק העזר העירוני.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, דני הרוש: "תופעת השימוש בנפצים, קפצונים וזיקוקים, חוזרת על עצמה מדי שנה לקראת חג הפורים. כמדי שנה, אנו נערכים לכך ומתחילים באכיפה מוקדמת, על מנת למנוע את השימוש הפסול והמסוכן בנפצים. מדי שנה אנו מדווחים על מקרים של ילדים ובני נוער שנפגעים ברחבי הארץ כתוצאה מהשימוש בנפצים ואני קורא לבני הנוער ולהוריהם לחדול ממנהג זה, למען בטיחותם ובריאותם".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן