עיריית כפר סבא מודיעה על הקמת סיירת בטחון במזרח העיר

מצלמות ואמצעי אבטחה וסיירת מתנדבים בשכונות המזרחיות הם הכלים בהם נוקטת עיריית כפר סבא על מנת להגביר את הבטחון בשבונות המזרחיות.

בנוסף, מונה ניצב בדימוס שלומי קעטבי לפרויקטור לליווי המיזם. ראש העיר, רפי סער ״בסיור שערכנו בשכונות המזרחיות הבטחתי לתושבים שאמשיך ואפעל למען בטחונם. נעשה כל שניתן כדי לשמור עם תחושת הבטחון של התושבים״.

השבוע התקיימה בכפר סבא ישיבה של ועדת הביטחון העירונית, בראשות היו"ר והמשנה לראש העיר, אורן כהן. בישיבה נידונו ענייני ביטחון שונים, כשהעיקרי מביניהם היה הקמת סיירת ביטחון בשכונות המזרחיות של כפר סבא, כהתרחבות של פרויקט "סיירת ביטחון", אשר פועל בהצלחה כבר שנתיים בשכונות המערביות ובשכונת אליעזר. 

הפרויקטור שנבחר לליווי הפרויקט הוא שלומי קעטבי, ניצב בדימוס, מפקד מחוז ש"י לשעבר ובעל ניסיון ביטחוני עשיר. קעטבי הוא מתנדב ותיק ומוערך בכפר סבא, שנרתם למשימה, ויעניק מניסיונו המקצועי בניהול מערכי ביטחון וניהול מערך המתנדבים.

במקביל, השלימה העירייה את  התקנתן של מצלמות ביטחון במזרח העיר, המשדרות למוקד העירוני 24/7 . המצלמות מהוות מרכיב נוסף במימוש תפיסת הבטחון העירונית. בנוסף, הותקנה תאורת הצופה לכיוון השדות ברחוב גד הנביא והותקנו חסימות ביער קפלן.

לפני כחודש פרסמה עיריית כפר סבא באמצעות אגף הביטחון בעיר, קול קורא המזמין תושבות ותושבים להצטרף למאמץ לשמירה על ביטחון השכונות המזרחיות. "עיריית כפר סבא פועלת בשיתוף משטרת ישראל להגברת הביטחון וצמצום הופעות של עבירות שפוגעות באיכות החיים של התושבים", הסביר מנהל אגף ביטחון, בטיחות ושירותי חירום בעירייה, שי זייד. "לפני כשנתיים עלתה יוזמה נפלאה מצד קבוצת תושבים אכפתיים, להקמת סיירת שתפעל באזור השכונות המערביות ותסייע להתמודדות עם תופעות הפשיעה על ידי הפגנת נוכחות ובולטות. מי שהוביל אותה בהצלחה רבה עד היום, הוא תושב העיר דורון בלדינגר, לו זכויות רבות בהצלחת המיזם. אגף הביטחון אימץ את ההצעה ובכוחות משותפים ובחסות העירייה מוקמת סיירת המתנדבים", כעת כאמור, תוקם סיירת זהה בשכונות המזרחיות והיוזמה קיבלה תוקף רשמי.

סיירות הביטחון פועלות להפחתת מעשי אלימות, גניבות רכבים, התפרצויות לבתים ולעסקים בשכונה, כל זאת למען הגברת תחושת הביטחון בקרב התושבות והתושבים. בנוסף, נותנות הסיירות מענה בעתות חירום ומשבר לתושבי השכונות.

מודל ההפעלה שנבחר זהה לזה של השכונות המערביות, ומחזק – במקביל להגברת תחושת הביטחון – את ערכי הקהילתיות, המעורבות החברתית והערבות ההדדית המאפיינים את כפר סבא. לוועדה הגיעו נציגות ונציגי שכונות שביקשו להיות מעורבים בהקמת הסיירת בשכונותיהם, חברות וחברי וועדת הביטחון והגורמים המקצועיים האמונים על ביטחון העיר. בנוסף, במהלך הישיבה הוצגו ע"י נציגי המשטרה נתוני הפשיעה העדכניים בעיר, שהראו כי לא חלה עלייה בנתונים בחודשיים האחרונים – זאת בהתאם לתלונות המוגשות בתחנת המשטרה. ניתנו מספר דוגמאות של אירועי פשיעה, שהציגו מגמה מעודדת של פיחות אירועי פשיעה בעיר.

ראש העיר, רפי סער: "הקמת סיירת הביטחון בשכונות המזרחיות היא החלטה עירונית וקהילתית נכונה ומעוררת הערכה, במיוחד בימים אלה. העיר שלנו מצליחה ומשגשגת – בדיוק בזכות אותם אנשים שקמים ועושים מעשה עבור המקום בו הם גרים. נמשיך ונדאג ללא פשרות, לעיר בטוחה שנעים לחיות בה, לגור בה, להסתובב ברחובותיה, ושאפשר להרגיש בה בבית – גם מחוץ לבית. שמחתי לראות כי נתוני הפשיעה בעיר במגמת ירידה, תוצאה של עבודה מקצועית של כל גורמי הביטחון האמונים על הנושא, ואני מבקש לומר תודה רבה לכל העומלים לילות כימים, כדי שנוכל ללכת לישון בשקט בלילה."

המשנה לראש העיר ויו"ר ועדת הביטחון, אורן כהן: "גאה להיות שותף להקמת כוח חשוב שייתוסף לכוחות הפועלים בשטח. הכוח הוא תולדה של רצון טוב מצד התושבות והתושבים, ויש לברך על כך. כמובן שנסייע לתהליך ככל שיידרש ולכל אורכו."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, דני הרוש: "בראש ובראשונה אני רוצה לומר תודה גדולה לכל המתנדבות והמתנדבים היקרים שיש לנו בסיירות הביטחון בכפר סבא, שעושים עבודה נאמנה בשעות לא שעות, ומוכיחים כמה הקהילה שלנו חזקה. אנחנו עם הפנים קדימה, נגבש תוכנית מסודרת בפעילות הסיירת, ואני מאחל לנו המשך שיתופי פעולה פוריים עם כל הגורמים המקצועיים. תודה גדולה לכולם ולשי זייד שעומד בראש אגף ביטחון, בטיחות ושירותי חירום. אנו עומדים לרשות המתנדבים בכל שאלה ובכל בקשה, על מנת למקד ולדאוג לביטחון התושבות והתושבים במזרח ובכלל העיר".



כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן