הבהרת כתמים בעור הפנים – האפשרויות לטיפול ביתי

כתמי פיגמנטציה הם כידוע כתמים אשר נוצרים על עור הפנים ומאפיינים בעיקר את העשור הרביעי בחיינו ובאים לידי ביטוי, במרבית המקרים, יותר בקרב נשים מאשר גברים. הסיבה לכתמי הפיגמנטציה עשויה להיות גנטית או לחילופין כתוצאה מחשיפה ממושכת ולא מבוקרת לקרינת השמש לאורך השנים.

כתמי הפיגמנטציה מתחילים לרוב ככתמים זעירים ובהירים שקל יחסית להסתיר באמצעות איפור בסיסי, אולם לאורך השנים כתמים אלו גדלים ומעמיקים וצבעם הופך להיות כהה יותר. הכתמים הללו יוצרים מראה עור פחות צעיר ולא אחיד, ונשים רבות מחפשות אחר פתרונות ביתיים יעילים להתמודדות עם כתמי הפיגמנטציה שמגיחים לחייהן. ריכזנו עבורכן כאן את האפשרויות והתכשירים הבולטים כיום:

  • קרם הבהרה – קרם הבהרת כתמים מכיל לרוב רכיבים וחומרים לוכדי צבע וחומצות ונועד להבהיר כתמי הפיגמנטציה ולהשיב את העור לצבעו המקורי. מדובר במוצרים שניתן למצוא כיום בכל פרפומריה ובאתרי חנויות קוסמטיקה שונות, והם אינם נחשבים מסוכנים לשימוש, לא כוללים תופעות לוואי ומספקים יעילות במיוחד עם תחילת הופעת הכתמים על העור.
  • קרם הגנה – קרם בעלי ריכוז גבוה של לחות לצד מקדם הגנה, נועד לשמור על העור ולהגן עליו, ומהווה יותר חומר מונע פיגמנטציה מאשר חומר המטפל בה. ישנם כיום מספר תכשירים אשר משלבים בין קרם הבהרה למקדם הגה ומסייעים הן בשיפור מראה העור והבהרת הכתמים והן במניעה של התפתחות כתמים נוספים.
  • פילינג ביתי – טיפולי הפילינג הביתיים מתבצעים באמצעות תכשירים המכילים גרגירים רבים לשפשוף על העור והסרת שכבת האפידרמיס הראשונית וכן תכשירי פילינג כימי בהם הקילוף מתבצע באמצעות כימיקליים בדרגות קושי שונות, המביאות לקילוף קל, בינוני ועמוק. הקפדה והתמדה על ביצוע טיפולי פילינג ביתי יסייעו בקילוף ובהסרה של שכבת העור הראשונית הכוללת את כתמי הפיגמנטציה, אולם יתקשו לספק מענה במקרה של כתמים עמוקים במיוחד.
  • וכמובן גם ישנם טיפולים טבעיים – הטיפולים הביתיים הטבעיים מתבססים על שימוש במוצרים טבעיים שונים בעלי יכולות הבהרה וריכוז גבוה של ויטמינים ו-אוקסידנטים המסייעים בשיפור מראה העור. יש מי שיקראו לשיטות האמורות גם "תרופות סבתא" ובדומה לתרופות סבתא אמיתיות, ניתן לראות כי גם במקרים האמורים, חלק מן השיטות מציגות יעילות לא מבוטלת, כך למשל ניתן לציין את האפשרות של
  • 1. שימוש בכורכום – צמח הכורכום מוכר ברפואה הטבעית כבעל יתרונות ותועלות רבות והוא משמש גם להבהרת כתמי פיגמנטציה. השימוש מתבצע בתבלין הטחון לאבקה בריכוז גבוה של חומר פעיל, כאשר יש לערבב את האבקה עם מעט שמן זית ומיץ לימון סחוט טבעי ולמרוח בעדינות על עור הפנים באזורים הנגועים בכתמים. יש לזכור כי תופעת לוואי עשויה להיות כתמים כתומים על הפנים אשר ירדו בשטיפות מרובות בתוך מספר ימים
  • 2. תה ירוק – התה הירוק כולל בתוכו נוגדי חמצון רבים אשר מסייעים בטיפול בכתמים ובהבהרה  של העור כל זאת באמצעות שימוש קבוע וממושך ובשפשוף עדין של התיון טבול במים פושרים על עור הפנים. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן