קואליציה צרה

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון תכנס לתפקיד השבוע מועצת העיר כפר סבא והקואליציה החדשה, קואליציה צרה של 11 חברי מועצה סיעת ראש העיר הסיעה הדתית מרצ וממה שיינפיין

קואליציה צרה רפי סער
ראש עיריית כפר סבא רפי סער

קואליציה צרה בכפר סבא. זה לא רשמי ויתכנו שינויים של הרגע האחרון אבל מקורותינו מדווחים כי הכל כבר סגור. הקואליציה הבאה של כפר סבא תמנה 11 חברי מועצה מתוך 21. ביום רביעי נחתמו הסכמים קואליציונים עם סיעת מרצ ועם ממה שיינפיין, תוכן ההסכמים לא פורסם עדיין ועד למועד כינוס ישיבת מועצת העיר החדשה להצהרת אמונים דברים עוד עשויים להשתנות.

אחרי מערכת הבחירות הארוכה והמתישה וההתמודדות הצמודה, הצפייה בעיר הייתה לבניית קואליציה רחבה שתשקף את כל הזרמים בעיר. בפועל למרות הפניה הפומבית של הדר לביא עם נכונות להיכנס לקואליציה רפי סער בחר לא לנהל משא ומתן. קוימה פגישה סמלית אחת בין דני הרוש לנציגי הרשימה של הדר לביא אך בפועל לא נוהל איתה משא ומתן וסיעת כפר סבא מתקדמת על 6 חברי הסיעה יישארו באופוזיציה. אסנת ספורטה תישאר גם היא באופוזיציה.

נשארו 14 חברי מועצה איתם אפשר היה להקים קואליציה יציבה. מעבר לדיונים שנוהלו על חלוקת תחומי אחריות, המתח העיקרי היה על חלוקת תפקידי סגן ראש העיר. בכפר סבא מותר למנות 3 סגני ראש עיר בשכר. מקומו של סגן ראש העיר דני הרוש היה מובטח, הרוש מספר 2 ברשימת ראש העיר איש עתיר ניסיון של עשרות שנים במערכת המוניציפלית בכפר סבא יד ימינו ואיש סודו של ראש העיר ושאלת המשך תפקידו כסגן לא עלתה אפילו לדיון.

גם מקומו של תפקיד הסגן השני גם הוא היה ברור מהרגע שנודעו תוצאות הבחירות לראשות העיר, עורך הדין איתן צנעני סגן ראש העיר ללא שכר בקדנציה האחרונה. צנעני גם הוא שמר על נאמנות ותמיכה ברפי סער, למרות מחלוקות שהיו בין השניים סביב תחבורה ציבורית בשבת ידע צנעני למצוא את הגשר המחבר בין הציבור החילוני לדתי בכפר סבא.

איתן צנעני. קרדיט צילום:רמי זרנגר
איתן צנעני. קרדיט צילום:רמי זרנגר

הקרב על הסגן השלישי

הקרב העיקרי היה על תפקיד הסגן השלישי, לפי החוק לא ניתן לחלק את התפקיד ליותר מ 2 כהונות של 30 חודשים, בקדנציה האחרונה חולק התפקיד בין עילאי הרסגור ממרצ ואורן כהן מהליכוד והצפייה הייתה כי גם בקדנציה הנוכחית יחולק תפקיד הסגן השלישי ל 2.

השאלה הייתה כיצד יחולק התפקיד, התפקיד יחולק בין קובי פדווה ממרצ לנדב לוויטה מיש עתיד או אורן כהן מהליכוד. אחרי ארבעה שבועות של מתח והשערות שעברו על המערכת הפוליטית בכפר סבא, ההכרעה נפלה. את תפקיד הסגן השלישי לכל הקדנציה ימלא קובי פדווה וסיעת מרצ תהיה חברת קואליציה. 

האם יצליח סער לשמור על קואליציה יציבה כשמצד אחד של השולחן סיעת מרצ בראשות קובי פדווה ומהצד השני סיעת תנופה בראשות עו"ד איתן צנעני?.

סיעת מרצ הצהירה על קו לוחמני לאורך הקמפיין, למען מה שהיא הכריזה כשמירה על הערכים הליבראליים בכפר סבא. מתוך פוסט שפורסם במהלך הקמפיין" השבוע השיקו שתי המפלגות הדתיות של כפר סבא – שס ותנופה את התכניות שלהם לשינוי מערכת החינוך בעיר. הרחבת פעילות המתנ״ס החרדי, בניית בית מדרש בחטיבות ותיכונים, שיפוץ אולפנת הראל, פריסת שיעורי תורה בכל רחבי העיר, הגדלת התקציב לחיזוק הזהות היהודית, והרחבת הפעילות באגף למורשת ישראל – זאת המהפכה שהם מתכננים, על חשבון הכסף שלנו הם רוצים לשנות את הצביון של העיר שלנו. לא ניתן לתכנית ההדתה של מערכת החינוך בעיר לעבור. הכוונה של המפלגות הדתיות לבצע רפורמה דתית בבתי הספר תתקל בחומה בצורה במועצה. בבחירות הקרובות הציבור בכפר סבא יחזק את מרצ, הסיעה היחידה שתומכות בחופש ובליברליות ותמנע את מימוש התכניות הללו."

יתכן כי ההבטחה לתפקיד סגן ראש העיר לכל הקדנציה תמתן גם את הקו האקטיביסטי עליו הצהירה הסיעה. האם האם ההסכם הקואליציוני שנחתם יעמוד עם ההתחייבויות שיינתנו לסיעת תנופה?  ימים יגידו.

כיצד תראה הקואליציה של רפי סער:

סיעת ראש העיר ממשיכים בעשייה עם 4 חברי מועצה, סגן ראש העיר דני הרוש ימשיך בתפקידו.

סיעת תנופה עם 3 חברי מועצה סגן ראש העיר איתן צנעני ימשיך בתפקידו.

סיעת מרצ כפר סבא חופשית עם 3 חברי מועצה קובי פדווה ימונה לסגן ראש העיר.

סיעת כפר סבא נטו עם חבר מועצה אחד, ממה שיינפיין ימונה למשנה לראש העיר.

נגמר המרצ
האם מרצ יהיו חיילים נאמנים או שצפויה מהומה בקואליציה?

 ההסכם הקואליציוני השני שנחתם היה עם ממה שיינפיין שמסר: "את העשייה הזאת אי אפשר להפסיק. מזה 5 שנים במהלך כל הקדנציה האחרונה עמדתי בראש מינהלת אזרחים ותיקים ויו״ר הקתדרה, סיפור הצלחה כפול לכל הדעות. במהלך כל הקדנציה זכיתי לשיתוף פעולה מלא של ראש העיר רפי סער, וכך גם הפעם בקדנציה זו.
החזון שלי טרם הושלם, ביום שנחנוך את בית מינהלת הגמלאים אז אדע שאת שלי כאיש ציבור בהתנדבות עשיתי.
זאת לפי הסיכום שלי עם ראש העיר (מצוי בהסכם הקואליציוני) לפי התוכנית בקרוב מאד נניח את אבן הפינה לטובת כל גימלאי כפר סבא, אני מודה לראש העיר, רפי סער, על האמון שנותן בי.
כמו כן חבריי לסיעת כפר סבא נטו ישולבו בעשייה תוך כדי השתתפות בוועדות העירוניות, הן הוועדות הסטוטוריות והן בוועדות הרשות.
סיעת כפר סבא נטו בראשותי תמשיך לפעול ללא לאות ובהתנדבות מלאה לטובת ילדינו ונכדנו.״

ממה שיינפיין ימשיך בקואליציה וייצג את ותיקי העיר

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן