קרב רב (קו) על 149

בשורה לתושבי כפר סבא משתמשי התחבורה הציבורית, קו 149 חוזר בשינוי מסלול לטובת תושבי כפר סבא, את הקרדיט על השינוי זוקפים לזכותם ראש העיר רפי סער והמועמדת לראשות העיר הדר לביא

לפני כחודש התקבלה החלטה על שינוי במסלול של קו 149בעקבות עבודות הרכבת הקלה וסגירת רחוב אלנבי בתל אביב. מדובר בקו חיוני ביותר שמחבר את כפר סבא ללב תל אביב ומשרת אוכלוסיות מגוונות בכפר סבא, אחרי הבשורה הקשה יצאו ראש העיר רפי סער וחברת המועצה הדר לביא לפעילות כדי למנוע את השינוי ובסוף השבוע הגיעה הבשורה המשמחת הקו יותאם לצרכי תושבי כפר סבא.

במכתב שנשלח לראש העיר על ידי עידו מועלם, מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נכתב: "לאור הפניות, נבחן והוחלט להחזיר חלק ממסלול הקו המקורי בתל אביב, נעקוב אחר הביקושים בקו 149 לאורך זמן, כדי לבחון בעתיד את התאמת המסלול לביקוש".

על פי הסיכום עם משרד התחבורה הקו יוסט אל ציר בגין/המסגר בתל אביב, ובכך יתאפשר שירות תדיר ומהיר הרבה יותר אל קניון עזריאלי, קריית הממשלה ומרכז שרונה. החל מתאריך 8/10, יהיה המסלול החדש והמעודכן של קו 149, באופן הבא:

בכיוון דרום:
נסיעה עד לסבידור לפי המסלול הנוכחי, פנייה ימינה לשד׳ שאול המלך, שמאלה לאבן גבירול, המשך ביהודה הלוי, פנייה שמאלה בלינוקלן והמשך במסלול הקיים במנחם בגין עד התחנה המרכזית.

בכיוון צפון:
יציאה מהתחנה המרכזית לכיוון רחוב המסגר, שמאלה ביצחק שדה, ימינה לקרליבך, המשך באבן גבירול, ימינה בשדרות שאול המלך והתחברות למסלול הקיים. לגבי הנגישות לאזורים שנסגרו כתוצאה מחסימת רחוב אלנבי ניתן להיעזר בשירותי הדנקל – הרכבת הקלה בתל אביב.

ראש העיר כפר סבא רפי סער: "לאחר מאמצים רבים שהפעלנו, תוכנן הקו מחדש על ידי גורמי המקצוע במשרד התחבורה, והוא יותאם לשינויים בהסדרי התנועה בתל אביב ולצורכי תושבי העיר. פעלנו בנחרצות ובאופן בלתי מתפשר בנושא זה ואני מודה למשרד התחבורה ולרשות לתחבורה ציבורית שהבינו אץ צורך השעה ונענו לפניותינו הרבות בנושא, כך שתושבי כפר סבא יוכלו לקבל וליהנות משירות תחבורה ציבורית מיטבי לתל אביב".

המועמדת לראשות העיר הדר לביא: "מייד כשנודע על השינוי יצאנו במהלך של איסוף חתימות של תושבי העיר בקריאה לשנות את ההחלטה שפוגעת בכפר סבאים. תוך ימים ספורים נאספו אלפי חתימות. מאז, יחד עם הרוח הגבית האדירה שלכם, פעלנו ללא ליאות מול משרד התחבורה כדי להביא לתיקון ההחלטה."

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. דני הגב

    זו בשורת איוב. רואים שאף אחד מהמתכננים או המגיבים כולל רפי סער לא נוסע בקו 149. עיקר הנוסעים צריכים את מרכז ת"א כמו שהשאירו את קו 249, ואילו התיקון בקו הוא בסה"כ הוספת שאול המלך בלח כיכר רבין, בפרישמן, קינג ג'ורג' דיזנגוף סנטר, שוק הכרמל וחוף הים. בושה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן