ראש העיר, רפי סער, העניק ל- 14 מתנדבי העיר כפר סבא את פרס גלר שהתקיים זו השנה ה- 38

ראש העיר, רפי סער, העניק בטקס מרגש וחגיגי ל- 14 תושבים את הפרס ע"ש זאב גלר ז"ל לעשייה התנדבותית משמעותית, שמוענק זו השנה ה-38.

הטקס החגיגי התקיים בהיכל התרבות העירוני ביום שלישי האחרון במעמד: ראש העיר, יו"ר ועדת הפרס- גב' רחלי לוי טליתמן, יו"ר מועצת ארגוני המתנדבים- מאיר אהרוני, משפחת גלר, חברי מועצה, מנהלי מחלקות ואגפים בעירייה ומכובדים נוספים. את הטקס ארגנה המחלקה לעבודה קהילתית והתנדבות שבאגף שירותים חברתיים קהילתיים.

"פרס גלר להתנדבות" נוסד בעיר לאחר מותו של זאב גלר ז"ל, במטרה להוקיר עשייה התנדבותית למען הקהילה. אלמנתו, טובה גלר, יקירת העיר כפר סבא ביקשה להנציח את מורשתו באמצעות חלוקת פרסי הצטיינות למתנדבים. זאב גלר ז"ל ראש העיר של כפר סבא היה ממנהיגי היסוד לפעילות התנדבותית, והענקת הפרס מידי שנה מהווה כעין נר לעילוי נשמתו.

השנה, בצער רב, אנו מציינים גם את לכתה של טובה גלר יקירת העיר, אם מועדוני הגמלאים שערך ההתנדבות והעזרה לזולת היה טבוע בעורקיה. במרכז פעילותה ההתנדבותית ליוותה את מועדוני הגמלאים בעיר, להם העניקה מזמנה וממרצה באופן אישי, במסירות ובהתמדה במשך שנים רבות. טובה ניהלה בית פתוח, בו נמצאה אוזן קשבת ולב חם לכל אדם במצוקה, בית ששקק פעילות ציבורית ושימש בסיס מוצק ותומך .לאור פועלה רבת השנים והמשך מורשתו של בעלה. ראש העיר, רפי סער, הכריז במהלך הטקס כי החל משנה הבאה אות ההוקרה יקרא ע"ש זאב וטובה גלר ז"ל.

קרדיט צילום: אורית גז ברוקנטל
לראיונות ו/או תמונות הזוכים ניתן לפנות לדוברות העירייה.


שמות מקבלי הפרס ופירוט עשייתם למען הקהילה:
רומי ביטון- תלמידת כיתה י"ב בתיכון "רבין", מתנדבת מזה כחמש שנים ב"גלריה 29" כזמרת בלהקה הייצוגית של כפר-סבא. רומי מנהלת הרכב מוסיקלי שמשלב בני נוער מכל שכבות הגיל ובכך עוזרת לגשר על הפערים ומאפשרת מקום בטוח ומכיל. במהלך שנות התנדבותה השתתפה רומי בעשרות פעילויות למען הקהילה, ביניהן הופעות בבתי-אבות, הופעות למבוגרים עם מוגבלויות, הדלקת נרות עם ניצולי שואה, פרויקט עידוד בבידוד ועוד. בנוסף מתנדבת רומי במגמת צילום וניו-מדיה בבית ספרה, ומתוך כך אחראית על רבים מאירועי בית-הספר.

הגר ריי – תלמידת כיתה י"ב בתיכון "הרצוג", מתנדבת מזה חמש שנים בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", שמשלבת ילדים עם מוגבלויות. את דרכה החלה כפעילה בצוות, וכיום היא מרכזת את סניף כפ"ס על כל היבטיו. הגר מהווה את עמוד התווך בסניף ותמיד נכונה לעזור ולסייע בכל סוגיה. לפני שלוש שנים החלה הגר להתנדב גם במד"א, ומאז סייעה בטיפול בחולים ובנפגעים.

לוריאן עיואן -תלמידת כיתה י"א בתיכון "גלילי", בכיתה ז' הצטרפה למועצת הנוער העירונית והודות להתמדתה ולמסירותה מכהנת כיום כיו"ר המועצה. במסגרת זו מקדמת לוריאן נושאים חשובים לטובת הנוער, ומקיימת פעילויות מגוונות עבור אוכלוסיות רבות. בכיתה ט' החלה להתנדב בפרויקט "גלגלים של נתינה" של עמותת "אוהלי קידר", שבמסגרתו מסייעת בתיקון אביזרים רפואיים לטובת אנשים שידם אינה משגת. לאחרונה אף החלה לוריאן להתנדב בבית איזי שפירא.

דורון שחור – תלמידת כיתה י"א בתיכון "גלילי". כבר בהיותה בכיתה ז' החלה דורון להתנדב במועצת הנוער העירונית. בכיתה ח' החלה להתנדב במועצת הנוער המחוזית וכיום היא משמשת בתפקיד היו"ר. מכיתה י' היא מתנדבת במועצת הנוער הארצית, שם היא מובילה מהלכים ופעילויות כלל ארציות ומקדמת מטרות חברתיות. דורון מתנדבת ארבע שנים בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" . מכיתה י' היא מופיעה בהתנדבות בלהקה הייצוגית של תיכון "גלילי" – להקת גל.

דפנה ברבן – לפני שלוש שנים הקימה את עמותת "אדם" – מסגרת התנדבותית לציבור הדתי המבוגר. העמותה מסייעת לאוכלוסיות נזקקות ועורכת עבורם מסיבות בחגים, פעילויות חברתיות מסייעת בשינוע ארוחות ובהסעות לטיפולים רפואיים, ועוד רבות. בתקופת הקורונה יזמה דפנה את פרויקט "קח ספר יהיה בסדר" – שבמסגרתו הועמדו כונניות ספרים ברחבי העיר לרשות התושבים. בנוסף, דפנה פסיכולוגית קלינית ומתנדבת בפנימיית "עלומים", שם היא מדריכה ומייעצת לאנשי הצוות.

מירב גבאי -מירב אשת חינוך מתנדבת בליגת "מאמאנט" כפר-סבא מזה ארבע שנים ומובילה את הארגון בכל הפן ההתנדבותי. "ליגת מאמאנט" הנו פרויקט אימהות ספורטיבי-חברתי הגדול בישראל, שחרט על דגלו את ההתנדבות כערך עליון. בזכות העשייה הענפה של מירב, התרחבו שיתופי הפעולה של "מאמאנט" כפר-סבא עם ארגונים שונים ורבים בעיר. "מאמאנט" בשיתוף פעולה עם האגף לשירותים חברתיים קהילתיים, ערכה ערב הוקרה לנשים עצמאיות – ערב מרגש, שבסופו יצאו הנשים עם תחושת ההעצמה ומסוגלות. בנוסף, אימצה הקבוצה את פנימיית "עלומים" אליה נוהגות המתנדבות להגיע סביב חגים ימי הולדת ואירועים חשובים.

דרור שמולביץ – דרור מתנדב מזה 40 שנה ב"מגן דוד אדום" בתפקיד חובש בכיר ונהג ניידת טיפול נמרץ בתחנת כפר-סבא. במהלך שנות התנדבותו הציל לא פעם חיי אדם. גם בתקופת הקורונה וחרף המורכבות הכרוכה בכך, לא ויתר דרור על כל אפשרות לסייע בכל משימה לה נדרש. בהיותו מתנדב ותיק, דרור משמש כחונך למתנדבים הצעירים, מעניק להם מניסיונו ומעשיר אותם בכלים מקצועיים חשובים. במהלך השנים ביצע דרור פעילויות העשרה לילדי בתי-ספר, חשף אותם למיומנויות בסיסיות של מתן עזרה ראשונה והסביר על חשיבות הארגון ועל תרומתו לקהילה. דרור משמש גם כנהג בפרויקטים ייעודיים של מד"א כמו "אמבולנס המשאלות" – סיוע לחולים סופניים בהגשמת משאלתם האחרונה, ו"במד"א איכילוב" – אמבולנס טיפול נמרץ למענה באירועים מורכבים.

נעמי ויינשטוק יופר ורוני פילבסקי -נעמי ורוני הם בעלי מועדון ריצה בעיר, המשלבים פעילות נרחבת של נתינה, המתבצעת על ידם ועל ידי מתאמני המועדון. הפעילות כוללת הרצאות לאוכלוסיות מיוחדות ושילובן בספורט. בנוסף מבצעים איסוף תרומות לנוער במצבי סיכון, משתתפים בפרויקט "סירי לידה" – הכנת ארוחות חמות ליולדת, מובילים את מיזם "רצים לזכרם" בכפר-סבא, ועוד רבות. לפני כשנתיים, כחלק ממיזם ארצי שנקרא "גמאני רצה", החלו לאמץ למועדון, קבוצה ייחודית של נשים המחלימות מסרטן נשי. המפגשים עימן מעצימים ומטעינים בכוחות גוף ונפש ונותנים תחושה של אופטימיות ואמון מחודש בגוף.

מיכל טל – מיכל הייתה מראשוני המצטרפים ל"מועדון השרון" לפני למעלה משלושים שנה. במהלך השנים נטלה חלק פעיל בכל התחומים שבהם פועל המועדון ואף כיהנה כנשיאת המועדון. בנוסף, מיכל משמשת יו"ר ועדת "רעות", אשר מלווה את חברי המועדון המבוגרים בשעותיהם הקשות. מיכל מתנדבת 12 שנה ב"חברת מרכז קהילתי ע"ש שושנה ופנחס ספיר" העוסקת בהפעלת תוכניות חינוכיות בעיר. לפני כשמונה שנים החלה מיכל להוביל פרויקט שימור בארכיון ההיסטורי של כפר-סבא. בנוסף, מיכל מתנדבת ב"יד לבנים" בכפר-סבא ומסייעת בהנצחת נופלי העיר. מיכל מתנדבת כשבע שנים בארגון 'ער"ן' (עזרה ראשונה נפשית). בשנה האחרונה אף החלה להתנדב בפרויקט "כפר סבאים מבשלים לכפר סבאים" – הכנת ארוחות חמות למשפחות נזקקות.

לאה אופיר – לפני 12 שנה החלה להתנדב כחברת הוועד המנהל ב"עמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך". כחלק מפועלה, מעבירה לאה הדרכות לגננות ופועלת למען חקיקת חוקים בכנסת וברשויות המקומיות. לאה פיתחה תוכניות הכשרה וליוותה באופן אישי מטפלות וגננות לילדים חסרי מעמד בלב הקהילה בתחנה המרכזית בתל-אביב. בנוסף, לאה מתנדבת מזה 12 שנה בסניף "צוות" – ארגון גמלאי צה"ל, וכיום משמשת חברת הנהלה. בעשור האחרון לאה מנהלת את מועדון הנשים של הסניף, שמטרתו לייצר קהילת נשים חזקה, תומכת, קשובה ומכילה. לאה מתנדבת מזה שמונה שנים ביחידת "מודיעין אוכלוסייה" – שמסייעת באיתור נעדרים. היא משמשת כסגנית מנהל היחידה ודואגת להדרכה ולניהול צוותי חפ"ק. בנוסף התנדבה לאה מספר שנים בגן "קינמון" והעבירה בו שלל פעילויות מעשירות ומעצימות לילדי הגן.

אליזה רגב – אליזה הקימה לפני למעלה משלושים שנה את אנסמבל גלרון ומאז ועד היום מנהלת את הלהקה במסירות רבה. אליזה הביאה את האנסמבל, תוך זמן קצר, להישגים מרשימים ובמהרה הוא הפך לאחד ההרכבים האיכותיים והמובילים בארץ, והוא מייצג את העיר כפר-סבא בכבוד רב. בזכות השקעתה הרבה של אליזה הלהקה מופיעה ברחבי הארץ, עורכת שיתופי פעולה עם אמנים מהשורה הראשונה, וזוכה להצלחה רבה.
מוטי לייפר – לפני כשמונה שנים הקים מוטי את מועדון הבולאות בכפר-סבא, ועד היום משמש כיו"ר. למועדון מגיעים כל האספנים מהעיר ומהסביבה. מוטי מתנדב פעיל בתוכנית עירונית "ניצוצות" בשיתוף משרד החינוך, שבמסגרתה הוא מעביר הרצאות וסיורים בתערוכות לבני נוער בנושא בולאות. בתקופת הקורונה העביר הרצאות בזום וחשף מאות בני נוער מכל רחבי הארץ לנושא. לפני כעשר שנים החל להתנדב ביחידה לוגיסטית ניידת. בנוסף, מוטי מתנדב בעמותת "פוש" – שם הוא חונך נערים הזקוקים לעזרה במקצוע מתמטיקה. מוטי עושה את תפקידו בסבלנות ובנעימות וניכר כי חשובה לו הצלחתם.

מרים ללוש -מרים מתנדבת מעל לחמישים שנה בסניף כפר-סבא של "האגודה למלחמה בסרטן" ודואגת לפעילותו. מרים ניהלה את הסניף שנים רבות וגם כיום, לאחר פרישתה, ממשיכה בפועלה זה. במסגרת התנדבותה העבירה מרים בכל שנה השתלמויות והרצאות לתלמידי בתי-הספר, במטרה להעלות את המודעות לנזקי השמש ולנזקי העישון. לאורך השנים הרבות תמכה מרים בחולי סרטן בכל ההיבטים: הקימה קבוצות תמיכה לחולי סרטן ולבני משפחותיהם ופעלה לשילוב בני נוער בקבוצות אלה. מרים יזמה הקמתן של קבוצות סריגה במסגרת זו סורגות המשתתפות צעיפים, כובעים ותיקים למען ילדים חולי סרטן, ומעבירים אותם לבתי החולים. מרים ניצחה ביד רמה על מבצע גיוס ההתרמה הארצי למען פעילות האגודה בכפר-סבא, בזכות הכריזמה והנחישות שלה, מעודדת רבים להצטרף למעגל ההתנדבות והסיוע לזולת.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן