רוקדת בדרך לפסגה

ליאור וידר בת ה 12, מתל מונד, שזכתה בשבוע שעבר במקום הראשון בתחרות הגמר לבלט קלאסי ומודרני YAGP -Youth American Grand Prix  בקטגוריית הסולו המודרני והדואט המודרני, מדברת על החלום להפוך את התחביב למקצוע ולהתקבל ללהקת המחולNDT  

רוקדת בדרך לפסגה ליאור וידר
רוקדת בדרך לפסגה, ליאור וידר

התחרות YAGP – העולמית לבלט קלאסי ומודרני שבה השתתפה ליאור וידר (12) מתל מונד, התקיימה בקמפוס באייר בוייט פליינס במדינת ניו יורק ובגאלה מפוארת וטקס פרסים בלינקולן סנטר בניו יורק, לשם הגיעו 2,000 רקדנים פיינליסטים מכל העולם, שזכו בחצאי הגמר שהתקיימו ברחבי העולם.

וידר שזכתה במקום הראשון בסולו המודרני, במקום הראשון בדואט המודרני ובטופ 12 בסולו הקלאסי בשלב חצי הגמר באיטליה, הצליחה לנצח את כל המתמודדים בקטגוריה (170 רקדנים מחוננים מכל העולם) והגיעה למקום הראשון.

ביחד עם שותפתה, שחר וייסווסר (16) מקדימה, קטפו את המקום הראשון בדואט המודרני מתוך עשרות רבות של מתחרים מכל העולם. הריקוד הקבוצתי "ארכיטקט" של סטודיו דנסוורקס מאבן יהודה בניהול איביצה באגו ולימור זיו, בו לומדת ליאור, דורג בטופ 12 בגמר. מדובר בהישגים כבירים שאף רקדן במדינת ישראל לא זכה להשיג.  "הריקוד מאפשר לי להשתחרר מכל הכבלים. הוא מעניק לי שמחה וחופש ומאפשר לי להיות מי שאני". 

ליאורוידר ושחר וייסווסר מקום ראשום בדואט מודרני

וידר שהגיעה השנה למקום הראשון בסולו מודרני ובמקום הראשון בדואט המודרני, מספרת בהתרגשות על רגעי הזכייה וגם על הקשיים: "לא האמנתי שאזכה במקום הראשון. במהלך השנה חוויתי לחצים, הרגשתי שלאחר שהגעתי במקום השני בשנה שעברה – מצפים ממני ליותר. לא היה לי קל עם זה. לכן החלטתי ליהנות מהדרך ולא לחשוב על התוצאה.

התאמנתי כמו שאני יודעת, לא חשבתי על כלום וגם שם על הבמה נתתי את כל מה שאני יכולה ויודעת מבלי לחשוב לאיזה מקום הגיע. כשהכריזו שאני זכיתי – הייתי בשוק, לא האמנתי". 

למה בחרת בריקוד שהוא תחום תחרותי וגם לא קל מבחינה פיזית?

"הריקוד מאפשר לי להיות חופשיה, להיות מי שאני רוצה להיות ולהשתחרר מכל הכבלים. כשאני רוקדת אני מרגישה שאף אחד לא יכול לומר לי מה לעשות או לעצור אותי".

כיצד את מצליחה לשלב בין האימונים, התחרויות ובית הספר?

"זה לא פשוט אבל בעזרת ההורים והחברים אני מסתדרת. כרגע מה שהכי חשוב לי זה הריקוד. אני מקשיבה בשיעורים, מבצעת את המטלות וכשמגיעים המבחנים אני מצליחה בהם". 

עכשיו כשזכית במקום הראשון לאן את שואפת להגיע?

"אני רוצה להמשיך לרקוד ולהפוך את הריקוד למקצוע שלי. השאיפה שלי היא להתקבל ללהקת המחול NDT. עד כה אף ישראלי או ישראלית לא הצליחו להיכנס ללהקה ואני מקווה להצליח".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן