רפורמת מלב"י של יובל לוי

חבר מועצת כפר סבא יובל לוי , מתמודד עם סוגיית עמותת מלב"י, לא חושש מתביעה ("מי שירצה מוזמן להיפגש איתי בבית המשפט"), הודף את הטענה שהוא מונע מפוזיציה בשנת בחירות ("הנושא מלווה אותי כבר שנים") ומשגר מסר לקראת הדיון בהצעתו להעביר את האחריות על הסניף לידי העירייה: "מי שיסרב יצטרך להסביר את התנגדותו"

יובל לוי - "העברת האחריות לפעילות לעיריית כפר סבא"

בזמן שהמונים גודשים את הרחובות נגד הרפורמה של ממשלת נתניהו, בכפר סבא עשויה להתפתח סערה סביב רפורמה מרחיקת לכת (במונחים מקומיים) שמציע חבר המועצה יובל לוי ,"ההצעה תביא לתיקון המצב ותכבד את התורמים והמתנדבים".

על פי עיקרי הרפורמה, העירייה תסיים באופן מידי את הקצאת השטחים וההטבות שניתנו לעמותה ותקבל לאחריותה את ניהול הסניף של העמותה בעיר. בין השאר ימונו מתנדבים שיבחרו על ידי מועצת העיריה מארגוני המתנדבים בעיר. כמו כן, העמותה תעבור לביקורת העירונית השוטפת כגוף מעין עירוני, תגיש דין וחשבון למנכ"ל העיריה ולהנהלת העיריה על ידי נציגים שיבחרו במועצת העיר ותבוקר בשוטף על ידי מבקר העיריה.

לדברי לוי, "ההצעה עושה צדק מאוחר לחברינו התורמים לעמותה ולאלה הנדרשים למוצריה" והוא מביע תקווה שכל חברי המועצה יצטרפו פה אחד להצעתו.

יובל לוי ,"ההצעה תביא לתיקון המצב ותכבד את התורמים והמתנדבים".

בראיון ל"כפר סבא ניוז" נשמע לוי נחוש לבצע את הרפורמה, גם אם ישלם על כך מחיר אישי, כמו תביעה של עמותת מלב"י שעשויה לראות בפעילותו הוצאת שם רע. "מי שירצה לתבוע אותי מוזמן להיפגש איתי בבית המשפט", אומר לוי. "כחבר מועצה אני ממלא את החובה שלי ורק רוצה לתרום לאזרחים".

עמותת מלב"י כפר סבא מסייעת לנזקקים, חיילים ועולים חדשים ברהיטים, מוצרי חשמל, כלי בית ומוצרים יד שנייה. תושבים המעוניינים לתרום אביזרי חשמל, ביגוד, הנעלה וריהוט מתקשרים לעמותה ששולחת מובילים כדי להוביל את התרומות למחסן העמותה, שם מתקנים את הדרוש תיקון ומוכרים אותו במחיר מסובסד לנזקקים. 

לדברי לוי, התנהלות הסניף אינה תקינה. הוא לא נוקב בבעיות ומפנה אותנו לכתבות בעיתונים. "הכל רשום", הוא אומר.

האם הביקורת שלך עניינית או שהיא קשורה גם לעובדה שאנחנו בשנת בחירות?

"נושא מלב"י מלווה אותי שנים. חשבתי שכבר סיימנו עם ההתנהלות הזאת בקדנציה הקודמת. מסתבר שהנושא עולה מחדש ולכן נדרש טיפול שורש. המוניטין שלי בעיר מוכר ואני לא חושש להעלות על סדר היום בעיות בשום עת".

לדברי לוי, הוא זוכה לשיתוף פעולה עם העירייה. "הנושא במעקב משותף שלי עם מנכ״ל העירייה", הוא מציין. "להבנתי המנכ״ל של 'מלב"י' מגויס לפתרון יסודי והמצב להערכתי ייפתר לטובת הציבור במהרה". 

האם יש להצעה שלך סיכוי לעבור לאור יחסי הכוחות במועצה?

"מי שיסרב להצעה יצטרך להסביר את התנגדותו. לא אני. הצעתי מינוי של חברי מועצה ועובדי עירייה לביקורת הפעילות. זה מנגנון שמגדיל שקיפות".

מה תעשה אם ההצעה לא תעבור?

"הדרך לא תמיד פשוטה. גם בעבר ידעתי איך למצוא פתרונות לטובת הציבור. אם וכשנגיע לגשר נעבור אותו. אני בטוח שבניגוד לקדנציות הקודמות שגרמו לבעיה להשתרש במשך עשרות שנים, הנהגת העירייה הנוכחית תומכת במהלכיי לפתרון טוב לטווח ארוך".

אגב, האם יש לך דרישה לערוך ביקורת בעמותות נוספות בעיר?

"כל מידע שהגיע אלי טופל ויטופל באותה מידה".

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן