שחר חדש

במשך יותר מעשור, מנהלים אירית ואשר שחר מאבק להביא לעולם ילד מזרעו של בנם עמרי. לרגל חג הפסח ויום הזיכרון לחללי צה"ל, מספרת אירית על הגעגועים העזים לבנה, על הרצון להחזיק בידיה את בנו ומבקשת מכל המפגינים לא להתעמת ביום הזיכרון עם שרי הממשלה: "תנו לנו לעבור את יום הזיכרון בשקט. זהו יום קשה שבו כל הפצעים שלנו מדממים"

לפני כחצי שנה אישרה מליאת הכנסת את הצעת 'חוק ההמשכיות', שתאפשר את ההמשכיות של חייל שנספה במהלך שירותו הצבא ולא הותיר אחריו צאצאים. עד כה ההצעה אושרה בקריאה ראשונה ובמשפחת שחר ממתינים שתאושר סופית. בני המשפחה שמתגוררים בכפר סבא,  איבדו את בנם עמרי בשנת 2012. עמרי שהיה אז רק בן 25, נהרג בתאונת דרכים בעת שירותו הצבאי בחיל הים. "אני יודעת שבנו של עמרי לא יחליף אותו. אף אחד לא יכול להחליף את עמרי ולמלא את החלל שהוא הותיר. אנחנו נאבקים כבר יותר מעשור כדי לזכות לנכד ממנו. אנחנו רוצים להציל משהו ממנו", אומרת שחר.

סרן עמרי שחר, מפקד סיירת דבורות בחיל הים, בן 25 במותו. זכה לאות הצטיינות. הוא נהרג יחד עם סגן רפאל בובליל, בן 22 מרמת גן, בתאונה קשה בכביש 4 . עמרי בנם של אירית ואשר שחר, אחיהם הגדול של ענבר ולוטם למד בכפר סבא בבית הספר היסודי אופירה נבון. בחטיבת הביניים למד בבית הספר שז"ר ובתיכון ב יצחק רבין במגמת ביולוגיה. בשירותו הצבאי עבר גיבוש לסיירת מטכ"ל והתגייס לקורס חובלים, כשבסיומו הוסמך כקצין משמרת בסטי"ל. שנה לאחר מכן פיקד על "דבורה" – בבסיס חיל הים באשדוד, ושימש כסגן מפקד ספינת סיור "שלדג 843" במשך שנה. לאחר מכן יצא לקורס פיקוד ימי ואז שב לפקד על  ספינת "שלדג 844". בהמשך מונה לפקד על שש ספינות בבסיס אשדוד.

אירית שחר אם לשלושה ילדים שתי בנות ובן – עמרי, מספרת בצער על המאבק הקשה ועל רצונה לזכות בנכד מבנה. רבים מתושבי כפר סבא מכירים את בני המשפחה שמתבוססת בצער ובמלחמות מול בית המשפט. "אם עמרי לא היה נהרג היו לו ילדים וקריירה מרשימה. הוא היה אמור להיות בן 36 כיום. אני מתגעגעת לנשיקה שלו, לחיבוק ולשיחות הטלפון שלו. ככל שהשנים עוברות ההחמצה מתעצמת".

קרדיט: מאיה אהרוני

מה נותן לך את הכוחות להמשיך?

"שתי בנותיי האחרות והנכדים שלי. אני כבר לא מצפה לכלום עבור עצמי – רק שהקיים ישמר. יש לי שלושה נכדים מקסימים שהם משמחים אותי ומספקים לי נחת. אני נמצאת איתם המון. יחד עם זאת לא קל לי. איבדתי את אבי לפני פחות מחודש וקשה לי לעמוד שוב ושוב בסיטואציה שבה אני מאבדת את היקרים לי. הדבר היחיד שנותן לי תקווה הוא שלבני תהיה המשכיות".

בעבר רציתם לגדל את נכדכם

"זה נכון אולם עברו מאז 10 שנים ואנחנו התבגרנו. ברגע שהקריאה השלישית תעבור, נחפש אם חד הורית שתסכים להרות מזרעו של בננו".

מה דעתך על בקשתו של יו"ר יד לבנים משרי הממשלה לא להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון לחללי צה"ל?

"אנחנו לא שותפים לבקשה הזו. מבחינתנו שרי הממשלה תמיד הגיעו לטקסים כדי לכבד את זכר הנופלים וכך זה גם אמור להימשך. מדובר ביום כואב שבו כל הפצעים שלנו מדממים. אנחנו לא מוכנים שיבואו ויפריעו לנו להתאבל על הילדים, האחים או הבעלים שלנו. מדובר ביום קדוש. אני מבקשת מכל המפגינים באשר הם: יש לכם את כל הזמן שבעולם לצאת ולהפגין. תפגינו בכל יום – רק לא ביום הזיכרון לחללי צה"ל".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן