שלב א' בתכנית מהיר לעיר יוצא לדרך

התוכנית לשדרוג וייעול התחבורה הציבורית בעיר גובשה בשיתוף עיריית כפר סבא ומשרד התחבורה, על בסיס פניות תושבים וצרכים קיימים בשטח

רפי סער, ראש העיר: בזכות תוספת הקווים שיצרנו, תגבור קווים קיימים והסטת מסלולם ליעדים פופולריים בעיר, שיפרנו משמעותית את מערך התחבורה הציבורית בעיר ושדרגנו את המענה לתושב".

שלב ראשון במסגרת התוכנית התפעולית "מהיר לעיר", לשדרוג וייעול מערך התחבורה הציבורית בעיר יחל ב-25.6. בשיתוף עיריית כפר סבא ומשרד התחבורה באמצעות חברת מטרופולין. המערך החדש יאפשר להנגיש מגוון רחב יותר של קווי אוטובוס לציבור תושבים גדול יותר, וכן יביא לשיפור השירות לתושב. 

רפי סער, ראש העיר: "מדובר בבשורה משמעותית לתושבי כפר סבא. מערך התחבורה הציבורית בעיר הוא אמצעי הכרחי להפחתת עומסי התחבורה בכבישים, לצמצום פליטת המזהמים לאוויר, ולשיפור איכות חיי התושב. התוכנית האסטרטגית החדשה הנה ארוכת טווח ומושתתת על צרכי התושבים בשטח.

חשוב לציין כי מדובר רק בפעימה ראשונה מתוך בשורות חשובות נוספות בעתיד הקרוב. בזכות תוספת הקווים שיצרנו, תגבור קווים קיימים והסטת מסלולם ליעדים פופולריים בעיר, שיפרנו משמעותית את מערך התחבורה הציבורית בעיר ושדרגנו את המענה לתושב".

סגן ראש עיריית כפר סבא ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין: "כפר סבא עוברת לתחבורה ציבורית נוחה ויעילה. לאחר עבודה של שנתיים, שיתופי ציבור ברחבי העיר, שעות עבודה רבות ומאמצים גדולים מול משרד התחבורה, אני שמח לבשר על תחילת המהפכה התחבורתית בכפר סבא.

הקווים מעתה יהיו הגיוניים יותר, מותאמים לצרכים של שנת 2021 ועם יעדים ומסלולים שימושיים. מדובר רק בהתחלה. יישום הרשת השלמה ימשיך במכרז שיוציא משרד התחבורה בשנה הבאה, בו יהיו כל הקווים החדשים ובתדירות גבוהה הרבה יותר מזו שהורגלנו אליה. ביחד עם שבילי האופניים שאנחנו סוללים בימים אלה ונתיבי התחבורה הציבורית שבהקמה נציע אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ונוכל לפתור את בעיית הפקקים ועומסי החניה מהשורש".

בין השינויים הצפויים במערך התחבורה הציבורית בעיר:

הפסקת פעילותו של מסוף קפלן; לראשונה, קו אוטובוס ישיר לרכבת רעננה דרום ישרת את תושבי השכונות הירוקות; תושבי השכונות המזרחיות יחוברו במהירות ותדירות גבוהה למרכז העיר; מתן שירות תחבורה ציבורית לבית העלמין באמצעות 2 קווי אוטובוסים במהלך כל שעות היום; תגבור תדירות קווי אוטובוס ועוד. 

שיפור השירות התחבורתי לתושבי השכונות הירוקות – העברת נקודת הקצה של קו 11 אשר מספק שירות במהלך כל שעות היום, לשכונות הירוקות. בזכות השינוי יזכו תושבי השכונות לקו אוטובוס בתדירות גבוהה ובמהלך כל שעות היום לתחנת רכבת רעננה דרום. השינוי נעשה לטובת תושבי השכונות הירוקות בעקבות בקשת העירייה.

תחבורה ציבורית לבית העלמין המזרחי –  קו 2, המשרת את השכונות המזרחיות ועלייה, יוארך אל חניון בית העלמין המזרחי. בנוסף, קו 39 ישונע ממסוף התע"ש לבית העלמין. גם שינוי זה מתבצע עקב בקשת העירייה למתן מענה תחבורתי לבית העלמין במזרח העיר. שני הקווים מאופיינים בתדירות אוטובוסים גבוהה. 

קיצור הדרך לחוף הרצליה ולהרצליה פיתוח – מסלול קו 29 לרעננה וחוף הרצליה, שעבר עד היום בשכונת קפלן, יקוצר כדי לאפשר את נסיעת הקו על צירים ראשיים בלבד. בנוסף, כיוון קו 29 במזרח העיר יתהפך וכך יתאפשר להמתין לקווים 2 ו-29 למרכז העיר באותן התחנות על רחוב בן יהודה.

כמו כן, מסלול הנסיעה של קו האוטובוס בהרצליה יקוצר בימים א'-ה' – מה שיאפשר הגעה מהירה יותר לחוף הים בהרצליה. בנוסף, יעבור הקו דרך רחוב התע"ש במקום כביש 55. יש לציין כי בנוסף נכנס לאחרונה לפעילות קו 222 – קו ישיר המחבר ישירות את תושבי העיר להרצליה פיתוח דרך כביש 531.

קו 9 החדש – חיבור תחבורתי ישיר בין השכונות המזרחיות למרכז העיר באמצעות קו אוטובוס חדש. יצירת קו 9 החדש תחבר את שכונות גני השרון, האוניברסיטה ושכונת הפארק למרכז העיר, רכבת סוקולוב והוד השרון. 

שדרוג קו 10 – קו 10 יתחיל את נסיעתו במסוף התע"ש ומשם יעבור דרך שכונות קפלן, האוניברסיטה וגני השרון, סמוך לביה"ח מאיר ועד לאזור התעשייה ברעננה. בנוסף תדירות האוטובוס תגבר משמעותית. 

בנוסף, במסגרת הסדרת מערך התחבורה הציבורית, יבוטלו מספר קווי אוטובוס ותיקים, שזכו לביקוש נמוך מקרב התושבים או שהיו מסורבלים ולא יעילים. במסגרת זו יבוטלו קו 68 וקו 1 מהשכונות המזרחיות (קו 1 המשרת את שכונת עלייה ימשיך לפעול ללא שינוי). כמו כן, יבוטל קו 5 המסורבל. שירות אלטרנטיבי לתושבי שכונות קפלן, גני השרון, האוניברסיטה והנוסעים לבית החולים יינתן באמצעות קו 10 בתדירות גבוהה יותר. בנוסף, קו 3 יספק מענה לתושבי רחוב השחר. כמו כן, קו 42 לפתח תקווה יתוגבר ויפעל גם בימי שישי.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן