שלמה שרף "ביבי אשם ברצח נכדתי"

שלמה שרף לא סולח ולא שוכח. האשם לדבריו במחדל שאפשר את חדירת המחבלים שרצחו את נכדתו מאי נעים ז"ל. "ביבי צריך מזמן ללכת לכלא", הוא מכריז ומשתף בדרך המיוחדת שבה הוא מנציח בימים אלה את נכדתו האהובה

שלמה שרף
שלמה שרף ונכדתו מאי נעים ז"ל

כבר חודשיים מסתובב שלמה שרף בן ה-81 בביתו בגן חיים ולא מוצא מרגוע לנפשו.

"אני עדיין לא מעכל שהנכדה האהובה שלי נרצחה", הוא אומר בראיון מיוחד שנערך בחצר ביתו. "אני קם בשלוש בלילה וכל המראות שלה חוזרים אליי. היא הייתה בן אדם מאוד מיוחד, תמיד שמחה, עם נתינה גדולה. היא הייתה מסוגלת לתת את פיסת האוכל האחרונה שלה למי שזקוק. החיבוק שלה אמר את הכל. היא חיבקה אותי מלמעלה ואני הרגשתי שהיא מעבירה לי את הלב שלה".

מאי נעים (24), שעבדה כמלצרית וברמנית, נרצחה במסיבת נובה, סמוך לקיבוץ רעים. היא נמצאה מחובקת עם חבר הילדות שלה לוטן אביר, בתוך מיגונית, סמוך לקיבוץ בארי. "מאי דיברה עם אבי, הבן הבוגר ועדיין לא קלטנו שמחבלים נכנסו ורצחו", אומר שרף. "היא שלחה תמונה שבה רואים כמה היא מבוהלת ואמרה לאמא שלה: 'יורים עלינו' וזה היה הסוף".

על מנת להנציח את דמותה המיוחדת של מאי שלמה מתנדב בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה ורותם חברים טובים כדי לרכוש אמבולנס שייקרא על שמה.

מאז הלוויה אמר שרף כי "כולם מגיעים לנחם, למעט מישהו מהממשלה. אף שר או חבר כנסת לא הראה את פרצופו כאן והאמת אני לא רוצה. לא רוצה לראות אותם". 

עיקר האש הופנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "הוא לא ראש הממשלה שלי. בכל מקום בעולם הוא לא יכול להתמודד לראשות הממשלה עם כל התיקים הפליליים. הוא לא מסוגל לקחת אחריות והוא היה צריך ללכת כבר ביום הראשון, לא הביתה אלא לכלא. הוא חיזק את החמאס והעביר להם מאות מיליוני דולרים. איך הוא יכול להגיד שהוא לא אחראי. זה הכל הוא אשם".

 

בשבת, אחרי למעלה מחודשיים, שרף חזר לפרשן לראשונה כדורגל במשחק ליגת העל בין הפועל חדרה למכבי פתח תקווה. "אני מנסה להעסיק את עצמי, אפילו לכמה שעות לחזור לספורט שאני כל כך אוהב", הוא אומר.

הזרים של מכבי חיפה סירבו להחזיק את השלט "תחזירו אותם הביתה". דעתך על כך?

"הם היו צריכים להיענש, אבל הטעות הייתה בעיקר של מכבי חיפה. הם היו צריכים להסביר להם מה כתוב בשלט ולהבהיר להם שמי שלא יחזיק את השלט לא ישחק".

נבחרת ישראל הייתה יכולה להביא לנו קצת נחמה עם עלייה ליורו והיא שוב כשלה.

"נכון, אבל צריך לציין שעמדת הפתיחה של הנבחרת, שנכפתה עליה, הייתה לא טובה. הם נאלצו לשחק במדינות אחרות ללא קהל ואני בטוח שזה השפיע. אין לי ספק שאם היו משחקים בארץ עם 30 אלף צופים לא היינו מפסידים במשחקים הגורליים". גם מבחינה מורלית לשחק כדורגל במצב של מלחמה, עם כל המחשבות על המשפחה והחברים שנמצאים בקרב, הוא לא אידיאלי ולכן אסור לשפוט את הנבחרת לחומרה".

 

מאי נעים ז"ל
מאי נעים ז"ל

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן