שקיפות לפני הכל טיוטת תקציב העירייה לשנת 2021 הועלתה לזירת השקיפות באתר העירייה

רפי סער : "הכנו תקציב אחראי, תוך חיזוק החינוך בעיר והתייעלות כלכלית בצל משבר הקורונה"

עיריית כפר סבא פרסמה את טיוטת תקציב העירייה השוטף ותקציב הפיתוח לשנת 2021 בזירת השקיפות 365 שבאתר העירייה, וזאת כחלק ממדיניות העירייה לשקיפות מלאה לציבור בכל הנוגע להתנהלות העירייה ותוכניותיה.
על פי טיוטת התקציב, יעמוד התקציב השוטף של העירייה לשנה זו על סך של כ-887.6 מיליון שקל, לעומת תקציב שנת 2020, שעמד על 847.6 מיליון שקל.
עוד עולה מטיוטת התקציב, כי תקציב החינוך יהווה כ-45 אחוז מכלל התקציב העירוני, ויעמוד על סכום של כ-393 מיליון שקל, לעומת 343 מיליון שקלים בשנת 2020.
עלייה נוספת נרשמה בתקציב הרווחה, וזאת לעומת ירידה בתקציב התרבות העירוני – וזאת בין היתר עקב ביטול אירועים וקיום אירועים לפי מתווה התו הסגול והנחיות הממשלה.
כמו כן, כוללת טיוטת התקציב עלייה בתקציב הרשות העירונית למלחמה באלימות, סמים ואלכוהול, באגף חזות העיר, בתקציב אגף קהילה וחברה ובקידום הבריאות והחוסן העירוני.

ראש העיר, רפי סער: "בימים הקרובים צפויים להתחיל החיסונים לנגיף הקורונה בישראל, אך אנו עדיין בעיצומו של משבר הקורונה, ובעיקר בעיצומו של משבר כלכלי, מהחמורים שידעה מדינת ישראל, המתנהלת עדיין ללא תקציב ממשלה מאושר. אלה חייבו אותנו להכין תקציב אחראי ושקול לשנה הקרובה, הכולל את חיזוק הקהילה הכפר-סבאית, המשך ההשקעה בחינוך ילדינו ודאגה לכל אחד ואחת מתושבי העיר, וזאת תוך התייעלות כלכלית ושמירה על ביטחון תעסוקתי של עובדות ועובדי העירייה.

אני מזמין את תושבי העיר לעיין בטיוטת התקציב לשנה הקרובה, במסגרתו העמדנו בראש סדר העדיפות העירוני את המשך השירות המצוין לתושבים".
יו"ר ועדת הכספים וחברת מועצת העיר, תהילה מימון: "אני רואה חשיבות גדולה בערך השקיפות והשנה לקחנו את זה צעד קדימה, ולראשונה מפורסמת טיוטת התקציב העירוני עוד טרם הדיונים החלו. אנחנו נמצאים בשנה מאתגרת, בין היתר בגלל ההתמודדות עם משבר הקורונה חסר התקדים, הגורר חוסר ודאות, וכניסת גזבר חדש לתפקיד לפני כחודשיים. התקציב, עליו עמלו רבות אנשי המקצוע בעירייה, נעשה בזהירות המתחייבת בעקבות הקורונה ושומר על איזון תקציבי מחד והתניית חלק מהפעולות וכן שומר על רמת חוב יציבה. התקציב מוגש בזמן להמלצת ועדת כספים (בה הוזמנו לקחת חלק כל חברי המועצה) ויובא לאישור המועצה במועד, כפי שהתחייבנו".
צביקה דוידי, גזבר העירייה: "מתכונת התקציב לשנת 2021 מושפעת באופן מכריע ממשבר הקורונה וכהמשך למגמות שהחלו מתחילת המשבר, החל מהרבעון הראשון של שנת 2020. טיוטת התקציב המוצעת נוקטת אחריות תקציבית, תוך צמצום הוצאות המותאם לתחזית הכנסות ריאלית, ושימוש ברכיב תקציב מותנה, שיאפשר הרחבת פעילות בהתקיים תרחיש של התאוששות. טיוטת התקציב המונחת לאישור המועצה היא תולדה של תהליך תכנון ארוך ומאומץ, הכולל ניתוח ועיבוד נתונים ומידע, ונובע מפגישות ומדיונים של צוות הגזברות והתקציבים עם מנהלי האגפים, המחלקות והנהלת העיר. תהליך זה בוצע תוך ניסיון להביא לשיתוף אופטימלי של המנהלים ברשות במישור של ניתוח צרכים ואחריות משותפת, ומתוך מחויבות לעמידה ביעד של איזון תקציבי, המשמר את איתנותה הפיננסית של הרשות".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן