תחרות פנינה זלצמן הארצית לפסנתרנים צעירים יוצאת לדרך בפעם השמינית בקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא

תחרות "פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים" ה-8 תתקיים בתאריכים 8-18 בפברואר 2021 בקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא. ההרשמה לתחרות נמצאת בימים אלו בעיצומה ותימשך עד ה-10 בינואר.

תחרות פנינה זצלמן לפני שנתיים. צילום: רמי זרנגר

התחרות פתוחה לנגני פסנתר תושבי ישראל או תושבי חוץ שלומדים בישראל, עד גיל 26 (לפי חלוקה לארבע קטגוריות גיל). ניתן לצפות בתקנון  ולהוריד טפסי הרשמה באתר התחרות.

כל שלבי התחרות וקונצרט הזוכים פתוחים לצפייה לקהל הרחב וישודרו בעמוד הפייסבוק של התחרות "תחרות פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים".

שלב הגמר של התחרות, הכולל נגינה של קונצ'רטים לפסנתר ותזמורת וקונצרט הזוכים יתקיימו בהשתתפות התזמורת הסימפונית החדשה חיפה בניצוחו של ואג פפיאן בהיכל התרבות כפר סבא.

קונצרט הזוכים יתקיים ב-18 בפברואר עם התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחו של ואג פפיאן, בהיכל התרבות כפר סבא וישודר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של התחרות. לזוכים יחולקו פרסים כספיים בשווי של כ-50,000 שקלים ותובטח נגינת סולו עם התזמורות מהמובילות בארץ.

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: "כפר סבא מקיימת את תחרות 'פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים' זו הפעם השמינית, לזכרה של הגברת הראשונה של הפסנתר בישראל. גם השנה, או יותר נכון במיוחד השנה, נוכח השפעות הקורונה על חיינו, היה חשוב לנו לתת את הבמה לדור העתיד של הנגנים בישראל ולקיים את התחרות כנגד כל הסיכויים. נמשיך לחרוט על דגלנו את החינוך ואהבה למוזיקה. אני מזמין את כולכם לצפות בנגנים הנפלאים ומאחל בהצלחה למתמודדות ולמתמודדים בתחרות".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התרבות, עו"ד עדי לוי-סקופ: "'בלי מוזיקה החיים היו טעות' אמר פרידריך ניטשה. מוזיקה זה החיים. היא משפיעה עלינו בכל כך הרבה רבדים, ובעיקר בתקופה הזו היא יכולה ממש לרפא, לחזק, להעצים ולהעניק כוח, חוסן, תקווה ואמונה. אני גאה מאוד על כך שהחלטנו גם השנה, ובעיקר השנה, לקיים את התחרות, המהווה שיא מוזיקלי של ממש ושקנתה לה שם ארצי של מצוינות. אני מודה לכל מנהלי/ות התחרות והחברה לתרבות הפנאי, גאה על הצטרפותן של שופטות לצוות השיפוט ומאחלת בהצלחה לכל המתמודדים והמתמודדות המוכשרות".

עפר עין הבר, מנהל התחרות ומנהל הקונסרבטוריון העירוני: "אני משוכנע שדווקא בימים אלו של שממה תרבותית מגיע לתלמידות ולתלמידי הפסנתר אירוע משמעותי אליו הם צריכים להתכונן ובעזרתו להתקדם בנגינה. האירוע מאפשר גם לשוחרי המוזיקה הקלאסית ליהנות מאירוע מוזיקלי תרבותי, שכל כך חסר לכולנו".

בתחרות מתמודדים, מדי שנתיים, כ-50 מתחרים, מטרת התחרות היוקרתית היא לגלות את ה"כוכב הנולד" הבא, שיפציע בשמי המוזיקה, ומתוך רצון לקדם את הילדים ובני הנוער המנגנים בפסנתר ולהביאם להישגים גבוהים בתחום.  עד היום השתתפו בתחרויות נגנים ברמות נגינה מהגבוהות ביותר בארץ, וחלק מהזוכים ממשיך ומממש את ההבטחה והופך את הכישרון לקריירה מקצועית. דוגמה לכך הם יבגני יונטוב, תומר גבירצמן ועוד, שהחלו בקריירה בארץ ובחו"ל וניגנו עם התזמורות המובילות בארץ. 

בחבר השופטים של התחרות השנה: מנחם ויזנברג, מלחין, מעבד, פסנתרן ומחנך, גב' עפרה יצחקי, פסנתרנית,  מר ואג פפיאן, פסנתרן, מנהל מוזיקלי ראשי ומנצח תזמורת אשדוד, גב' אירית רוב, פסנתרנית,  מר עדי רוזנקרנץ, פסנתרן, מרצה ומחנך.

תחרות "פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים" הפכה בשנים האחרונות למסורת של ממש בעיר כפר סבא, שחרטה על דגלה את קידום המוזיקה והמוזיקאים הצעירים. התחרות נוסדה בשנת 2006 ביוזמתם של מחזיק תיק התרבות דאז, עו"ד עמוס גבריאלי והנהלת העירייה. התחרות היוקרתית מופקת על ידי הקונסרבטוריון שבחברה לתרבות הפנאי בכפר סבא.

כל פעילויות התחרות תתבצענה בהתאם לתקני התו הסגול ולהנחיות משרד הבריאות.

לפרטים נוספים, תקנון התחרות והורדת טפסי הרשמה:  https://www.competitionkfarsaba.com/

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן