"תינוקייה" לגידול של 250 עצים צעירים תוקם בבית הספר ש"י עגנון

בהובלת המיזם החברתי "יוזמת האנרגיה הטובה". בהמשך יועברו העצים לשתילה ברחבי הארץ

בית הספר ש"י עגנון. התלמידים יגדלו עצים שיישתלו ברחבי הארץ. צילום: ניב גרנות

בית הספר היסודי ש"י עגנון בכפר סבא זכה בקול הקורא להקמת "תינוקייה" – בית גידול של 250 עצי ארץ ישראל צעירים.
מדובר בפרויקט חברתי-סביבתי, בהובלה ובתקצוב של "יוזמת האנרגיה הטובה" – מיזם חברתי לשינוי אקלים, אשר מקדם בין היתר את פרויקט "יער אקלים", ובשיתוף אגף קיימות וחדשנות ואגף החינוך בעיריית כפר סבא.
במסגרת הפרויקט יקבלו העצים הצעירים שיינטעו חום ואהבה מתלמידות ומתלמידי בית הספר במהלך השנה הקרובה ולאחר שיגדלו, יועברו לשתילה בכל רחבי הארץ.

יש לציין, כי הפרויקט מהווה חוויה לימודית משמעותית עבור הילדות והילדים, אשר יעקבו אחרי הגדילה וההתפתחות של העצים לאורך עונות השנה, יקחו חלק אקטיבי בהתמודדות עם שינויי האקלים ויקחו חלק במיזם ארצי גדול וחשוב, אשר משפיע בצורה משמעותית על ההתמודדות עם משבר האקלים. זאת בליווי של אנשי מקצוע מנוסים, לאורך כל התהליך.
"'התינוקייה' היא מיזם סביבתי, חברתי ומקיים שאנחנו כעיר ירוקה ומקיימת מעודדים ותומכים בו", מסבירה הדס קרואני, רכזת חינוך לקיימות בבתי הספר בכפר סבא. "המיזם אף מאפשר לנו, במסגרת עידוד העלאת המודעות למשבר האקלים, שיתופי פעולה עתידיים. יש לציין כי אנו מפעילים פרויקטים חינוכיים שונים בבתי הספר ובגני הילדים, ומלמדים את ילדינו במסגרתם את שנדרש לעשות כדי לשמור על הסביבה שלנו".

ראש העיר, רפי סער: "עיריית כפר סבא פועלת במהלך כל השנה לקידום פרויקטים בנושא קיימות וחינוך ילדינו לשמירה על סביבת המגורים שלנו ועל כדור הארץ. החינוך מתחיל כבר מהגיל הרך, וזאת במטרה להביא למודעות גבוהה בנושא חשוב זה – למען העתיד שלכולנו, ונמשיך לפעול בתחום זה ולקיים שיתופי פעולה שונים, לקידום חיים בסביבה מקיימת".

חבר המועצה ומחזיק תיק הקיימות, עילאי הרסגור-הנדין: "אין לנו זמן מיותר לבזבז. כדור הארץ לא יינצל אמנם באמצעות כפר סבא לבדה, אבל אנחנו חלק מקבוצה הולכת וגדלה של עיריות ברחבי העולם שלא מחכות להחלטות ועידות אקלימיות, אלא עושות מעשה כאן ועכשיו. גידול העצים יגביר את לכידת הפחמן הדו חמצני מהאטמוספירה, יאפשר הליכה מוצלת במקומות בהם יינטעו בעתיד וגם יאפשר לתלמידות ולתלמידים להיות חלק מתהליך חינוכי חשוב. תודה ליוזמת 'האנרגיה הטובה', שאיתה אנחנו שמחים מאוד לשתף פעולה ולהוביל שינוי גדול בישראל".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן