אנחנו שואבים כוח מהצלחות קטנות

מתנדבי משלחת הסיוע של איחוד והצלה מספרים על הקשיים שהם חווים, על המראות הקשים, תעצומות הנפש והתקווה שמגיחה מידי פעם כשהם מצליחים לחלץ מבין ההריסות – מישהו בחיים

מצילים נפשות בטורקיה רועי בהרוזי צילום: איחוד הצלה

עם למעלה מ-10 טון ציוד ו-40 אנשי רפואה וחילוץ, הגיעה משלחת הסיוע של איחוד הצלה  לטורקיה ומגישה עזרה לתושבים שנקלעו לרעידת האדמה. חברי המשלחת הינם רופאים, פרמדיקים וחובשים של איחוד הצלה. מתנדבי יחידת חוס״ן (חרום וסיוע נפשי) של הארגון ומתנדבי יחידות החילוץ הישראליות של איחוד הצלה. 

"לא ניתן לתאר במילים את הריחות, המראות והזוועות. אנחנו שואבים כוחות ותקווה בכל פעם שאנחנו מצליחים לחלץ מישהו בחיים", אומר רועי בהורזי תושב הוד השרון, שיצא למשלחת.

מפקד המשלחת רב סרן במיל יוסי כהן (47) מאיחוד הצלה, תושב כפר סבא: "אנחנו נמצאים כעת במחנה האחורי לפני הכניסה לעיר טרטמש. מסביבנו הרס וחורבן. המראות והריחות נוראיים ואנחנו מנסים להושיט יד לכל מי שזקוק". 

יוסי כהן, תושב כפר סבא, נשוי לעדי, אב ל-3 ילדים: איתן, אייל ויעל, יצא למשלחת ללא היסוס ולמרות החשש לחיו ולחיי הצוות עליו הוא מפקד. לדבריו, הצוות שוהה במקום ללא מים זורמים וחשמל. הצלת האנשים היא זו שמפיחה בהם כוחות ותקווה.

 "אתמול זכינו להציל אדם בן 64. המקומיים קראו לנו לאחר ששמעו קולות בוקעים מבין ההריסות, הצלחנו לחלץ את האיש שנפגע. היום כשהודיעו לנו שמצבו טוב – הבנו למה אנחנו כאן. למרות הקושי והפחד אנחנו שומרים על עצמנו".  

כיצד התושבים מגיבים אליכם?

"הם מאוד מערכים את העזרה שלנו, מגיעים מידי פעם עם מים או חטיף כדי לחזק ולעודד אותנו במעט שיש להם". 

 

יוסי כהן מכפר סבא מפקד המשלחת צילום איחוד הצלה

רועי בהורזי (33) תושב הוד השרון, עובד עירייה באגף הפיקוח, רישוי ובנייה, מספר על המראות הקשים ומעביר מסר לישראל מבין ההריסות: "אנחנו ממשיכים לחוות רעידות אדמה קטנות ומשניות. הבנתי שגם בישראל התרחשו רעידות אדמה – אומנם קטנות אבל מדאיגות. אנחנו עומדים כאן על חורבות העיר, עוברים מאתר לאתר ולא יודעים למי לעזור קודם. 

החשש הוא שמקרה כזה יתרחש גם בישראל. עם כל העצב שבדבר זה יכול לקרות גם אצלנו ואנחנו חייבים להיות ערוכים לכך". 

לדברי בהורזי, המשלחת יצאה ל-10 ימים אבל הסוף לא נראה באופק. "המצב כאן לא נתפס. אנחנו עובדים מאוד קשה ונעזרים בכל מה שאנחנו יכולים כדי להציל חיים". 

ספר על מקרה שהצליח לרגש אותך

"אתמול (רביעי) אחרי 10 שעות של עבודת שטח, עלינו לאוטובוס שאסף אותנו למחנה. רגע לפני שנסענו, אחד המקומיים קרא לנו וסיפר ששמע קול של אישה מבין ההריסות. ירדנו מהאוטובוס ורצנו לחלץ אותה. לשמחתנו היא הייתה בחיים. היום נודע לנו מבית החולים שהיא מתחילה לשוב לאיתנה". 

מחלצים בטורקיה צילום איחוד הצלה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן