בינה מלאכותית לחירום

עיריית כפר סבא החלה שימוש במערכת ממוחשבת ייחודית, כחלק מההיערכות העירונית להתמודדות מול מצבים מורכבים המצריכים מעורבות וסנכרון של מספר גופים עירוניים בקבלת החלטות מורכבת המדמה התמודדות עם אירועים שונים בשגרה ובחירום

מרכז ההפעלה העירוני. צילום: עיריית כפר סבא
מרכז ההפעלה העירוני. צילום: עיריית כפר סבא

ההתמודדות עם מגפת הקורונה מהווה דוגמה נוספת לכך שהרשות המקומית היא גורם מפתח בניהול מצבי חירום ומתן מענה מהיר, מותאם ויעיל לתושביה. 

בחודשים האחרונים עיריית כפר סבא, באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא ואגף ביטחון, בטיחות ושירותי חירום, משתפת פעולה עם חברת Be-Strategic, שפיתחה מערכת ממוחשבת המאפשרת בחינת התמודדות ארגון עם תרחישים שונים, מתרחישי חירום ואסון ועד יישום תוכניות עבודה ופרויקטים מורכבים. 

ראש העיר, רפי סער: "השנה האחרונה, בה השגרה שלנו נוהלה כאירוע חירום מתמשך, לימדה אותנו שהיערכות נכונה תורמת רבות לניהול המצב. לא לחינם כפר סבא היא אחת מהערים הבטוחות בישראל.

אנו מקדמים כל העת את כניסתן של מערכות טכנולוגיות חדישות, לצורך פעילות מיטבית מקיפה של הגורמים המקצועיים בעירייה, הן בשגרה והן בחירום".

המערכת החדשה בודקת עמידה ביעדים, על ידי כלל הגורמים המעורבים בתהליכים ומאפשרת תרגול וקבלת החלטות בתנאי אי ודאות. יתרון המערכת הוא ביכולתה לבחון התנהגות של מקבלי החלטות בתנאים משתנים, כך שלאור התוצאות המתקבלות ניתן לשפר תהליכים ותפקודים של הגורמים המעורבים בתהליכים השונים.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, דני הרוש: במהלך כל השנה אנו מבצעים תרגולים, אימונים, הערכות מצב וחידוש ציוד וכלים, על מנת שנהיה ערוכים לכל תרחיש. ובכלל זה, הקמת מרכז חירום עירוני, שיתוף הפעולה עם האקסלרטור העירוני "גרינאפ סיטי", המנוהל על ידי החברה הכלכלית ועוד. מהלכים אלה מאפשרים לנו לעבוד עם מערכות חדשניות ופורצות דרך ולייעל את עבודת הגורמים המקצועיים בעירייה". 

שי זייד מנהל  אגף הביטחון: ההערכות להתמודדות עם מצבי חירום מהווה מרכיב מרכזי בפעילות העירונית. העירייה פועלת כל הזמן לשיפור יכולות המענה בשגרה ובחירום. שיתוף הפעולה עם חברת Be-Strategic מאפשר למערך העירוני לשפר את יכולותיו באמצעות ביצוע תרגולים ואימונים מכווני מטרה, באמצעות מערכת המאפשרת תהליך למידה ושיפור מתמיד בביצועים".

מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, אלעד קנדל: "במהלך השנה האחרונה, החברה הכלכלית פועלת להטמיע במרחב העירוני טכנולוגיות חדישות המפותחות על ידי חברות סטראט-אפ, חלקן באמצעות  האקסלרטור 'גרינאפ סיטי' וחלקם בהטמעה ישירה. אני רואה חשיבות עליונה בפתיחות לחדשנות במרחב המוניציפלי, המביאה עמה מצד אחד שיפור השירות לתושב ומצד שני חיסכון כלכלי אדיר לרשות, המאפשר השקעה גדולה יותר ברווחת התושבים."  

דותן שגיא, מייסד ומנכ"ל החברה: עיריית כפר סבא מקדמת את מוכנותה לחירום באמצעות השימוש במערכת, ויש לציין את נכונות גורמי העירייה להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות לשם שיפור ההתמודדות במצבי חירום ומול איומים משתנים. מערכת BeST משמשת לשיפור ביצועים בארגונים רבים ברחבי העולם ובארץ, באמצעות למידת התהליכים בארגון, מרמת העובד ועד הרמה האסטרטגית. המערכת מותאמת במיוחד לבחינת תהליכים מורכבים ומציעה תובנות עמוקות לשיפור תפקוד הגורמים המעורבים והתהליכים עצמם באמצעות מערכת מבוססת בינה מלאכותית חדשנית.



כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן