"בעירייה נעשה מהלך בכוונת מכוון לפגוע בענף היחידי שמביא כבוד וגאווה לעיר"

יו"ר האופוזיציה, יוסי סדבון, הנמנה עם הנהלת מועדון הכדורעף הפועל כפר סבא, חוגג את הדאבל הטרי של קבוצת הנשים, אבל מתקשה להבין מדוע התמיכה העירונית במועדון לא רחבה הרבה יותר. "עשו קיצוץ רטרו של מענק זכייה בתארים שבוע אחרי שזכינו בגביע", הוא אומר. "אני מאוד מקווה שפרנסי הציבור יתעשתו ויבינו שהתמיכה העירונית אינה מספקת"

יוסי סדבון
יוסי סדבון

כמעט אין צורך לציין שכפר סבא היא עיר של כדורעף. הדאבל אותו השלימה אמש (ראשון) קבוצת הנשים של המועדון הוא בבחינת חותמת נוספת בשורה ארוכה של תארים שבהחלט מביאים כבוד גדול לעיר ולעומד בראשה. אלא שהמביט מן הצד במפת התמיכות העירוניות יתקשה להבין את חלוקת הכספים לכדורעף ההישגי לעומת ענפים "גדולים" יותר דוגמת הכדורגל והכדורסל, אך הישגיים הרבה פחות. 

קצת מספרים. עיריית כפר סבא מתקצבת את מועדון הכדורעף בכמיליון שקלים בשנה בשנת 2020. מועדון הכדורגל מתוקצב בכ-40 אלף שקלים יותר, סכום זניח, אלא שיש לקחת בחשבון שהעירייה נטלה על עצמה גם את שכירתו של אצטדיון "המושבה" בפתח תקוה, בו נערכים משחקי הבית של הקבוצה בסכום המוערך בכ-700 אלף שקלים בשנה.

בהתחשב בכך שהקבוצה צפויה לנשור בשבת רשמית לליגת המשנה, אין ספק שמדובר בנתון מקומם בהשוואה למועדון שסופר בקביעות אליפויות וגביעים בעשור האחרון. מועדון הכדורסל, המשחק בליגה הארצית (השלישית) מתוקצב בסכום של כ-830 אלף שקלים בשנה. 

מי שקובל על המצב הנוכחי הוא יו"ר חבר הנאמנים של מועדון הכדורעף ויו"ר האופוזיציה, יוסי סדבון. לצד השמחה הגדולה מעוד הישג לאוסף המכובד, הוא מודה שהתמיכה העירונית בכדורעף רחוקה מלהיות משביעת רצון. "משנת 2018 ירדנו בהקצבות בצורה משמעותית, משהו כמו חצי מיליון שקל פחות", אומר סדבון בראיון ל"כפר סבא ניוז".

"במרץ 2019 הוסיפו 200 אלף שקלים לכדורגל ולכדורסל ללא קריטריונים, בעוד שלנו לא הוסיפו שקל. תחת הנהגת ראש העיר יצרו תקרת מענק זכייה של לא יותר מ-150 אלף שקלים. כך למשל אם הגברים היו זוכים באליפות המועדון לא יכול היה לקבל מענק על שניהם. בנוסף, בעבר נעשה קיצוץ רטרו של מענק הזכייה מ-150 ל-100 אלף שקלים שבוע אחרי שזכינו בגביע. מלבדנו, לשום ענף ספורט בכפר סבא אין ייצוג בליגת העל לגברים ונשים, כך שבעירייה נעשה מהלך בכוונת מכוון לפגוע בענף הספורט היחיד שמביא כבוד וגאווה לעיר. ברור שזו תמיכה לא מספקת בהתחשב בכמות הקבוצות ובהיקף הפעילות, והתנגדתי לתקציב העירוני גם בגלל הדברים האלה".

למה בעצם התמיכה העירונית נמוכה כל כך בענף הישגי ומשגשג כמו הכדורעף?

"שאלה טובה, אני לא יכול לתת עליה תשובה".

הכדורגל קרוב לירידת ליגה והכדורסל בליגה השלישית. זה לא מסתדר יחד.

"אני חושב שהתמיכה לא צריכה להיות רק על פי הישגים, אבל ענף עם ייצוג בליגות הבכירות יחד עם הישגים ספורטיביים לאורך שנים בהחלט צריך להיות מתוקצב בהתאם. אומרים שאין כסף, גם בגלל הקורונה, אבל בלי קשר סכום התמיכה הראשוני נמוך מאוד. עצוב מאוד לראות שבהרצליה, עיר פחות או יותר בסדר הגודל שלנו, יש תמיכה של פי שניים ויותר". 

על שרשרת ההישגים של המועדון הוסיף סדבון: "זה לא ההישג הראשון, לא השני ולא השלישי בעשור האחרון. יש כאן רצף של הישגים חסרי תקדים במדינה וזה מנוף טוב להכניס הרבה צעירים למערכת כדי שילמדו כדורעף. הם מביטים על קבוצות הבוגרים והבוגרות ומקבלים דוגמה אישית. אליפויות, גביעים, השתתפו באירופה ואני שמח מאוד. זו עשייה עבור הציבור של חינוך לכדורעף – ענף קבוצתי ולא אלים, וברגע שאתה בונה בסיס רחב ומוצק בשיתוף חלק מבתי הספר – מיסודי, דרך חטיבות הביניים ועד התיכון, יחד עם אקדמיה של כ-1000 ילדים, מדובר בהישג עצום שמרחיב את הלב ועושה טוב לתדמית של העיר כפר סבא".  

אתה מאמין שהמצב ישתנה בהמשך הדרך והכדורעף יזכה לתמיכה רחבה יותר?

"אני מקווה מאוד שפרנסי העיר יתעשתו ויבינו שהתמיכה העירונית אינה מספקת". 

מעיריית כפר סבא נמסר: "הפועל כפר סבא נשים בכדורעף הוכיחה שוב שהן אלופות במסגרת שתי זכיות מעוררות גאווה, בגמר הגביע ואליפות המדינה. כחלק מתפיסת ענף הספורט כאמצעי חשוב לפיתוח מצוינות וחיזוק הקהילה, עיריית כפר סבא משקיעה בתחום הספורט ההישגי-תחרותי 4.5 מיליון שנה בשנה. 

על הישגיהן המרשימים זכו שחקניות הנבחרת הכפר סבאית במענקים על סך 150 אלף ₪.  

אנו מתקצבים את המועדון כמיטב יכולתנו. כחלק מהשלכות הקורונה על תקציב העירייה, תקציב התמיכות בקבוצות הספורט בעיר הושפע מהמצב, דבר שלצערנו הוא בלתי נמנע נוכח המצב הכלכלי".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. זיו רבינוביץ' הגב

    כל מילה בסלע!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן