הדור הבא של המנהיגים בכפר סבא

הפעיל החברתי נדב לויטה מדבר על היוזמה החברתית שלו לקרב בין האוכלוסיות שנתקלה באטימות מצד הממסד, על חוסר היחס לצעירים בעיר ועל הבשורה של התנועה שהקים "כפר סבא הדור הבא"

נדב לויטה- עתיד הדור הצעיר בכפר סבא יהיה בידי הדור הצעיר

אומרים שאין מספיק דם חדש בפוליטיקה המקומית, שצעירים בורחים מהביצה ובכלל מהעיר, כי הם לא רואים את העתיד שלהם כאן, אבל נדב לויטה (26), דור רביעי בכפר סבא, לא רק שלא מתכוון לעזוב, הוא כאן כדי להישאר ולהשפיע.

לויטה הצעיר, בוגר תואר ראשון בממשל מאוניברסיטת רייכמן, עובד כמנהל פרויקטים במינהל החינוך של עיריית תל אביב-יפו. לאחרונה הוא גיבש כמה חברים צעירים לתנועה בשם "כפר סבא הדור הבא", שביחד מנסה לתת אופק לצעירים בעיר.

זו אינה היוזמה הראשונה שלו. לפני שנתיים ניסה לויטה להוביל מעגלי שיח של חרדים וחילונים בכפר סבא. "נתקלתי במחסומים שלא אפשרו לי לבצע את הפרויקט בעיר", הוא אומר. "מרכז הצעירים דחה אותי. ניסיתי להתקשר למרכזים קהילתיים אחרים והם דרשו כסף, למרות שאני נרתמתי לנושא בהתנדבות. לבסוף הגעתי למרכז הקהילתי בית אברהם שהסכימו לתת את המקום בחינם, אלא ששלושה ימים לפני האירוע הם החליטו לבטל את האירוע בלי לתת הסברים. מכיוון שהנושא מאוד חשוב בעיניי לא אמרתי נואש והצלחתי להרים את היוזמה דרך תושבת העיר שראתה את היוזמה שלי בפייסבוק והסכימה לארח את המפגש בבית שלה. מאז עשינו עוד כמה מפגשים כאלה".

אני מבינה שאתה פעיל בעיקר למען הצעירים.

"נכון. כשהסתכלתי מסביב ראיתי שהעיר לא נותנת שום דבר לצעירים. אם סיימתי צבא אין לי מה לעשות בכפר סבא. אני נאלץ לברוח לתל אביב, שם אני משלם שכירות מופקעת על דירה קטנה. התחלתי לדבר עם חבר'ה צעירים שמרגישים כמוני שהעיר לא נותנת שום סיבה לצעירים להישאר כאן. אין מקומות בילוי או אירועי תרבות, אין תמיכה ביזמות, אין מענה לדיור וגם התחבורה הציבורית לוקה בחסר".

אז מה עשית בנדון?

"פנינו לבתי עסק בעיר שיתנו הנחות לצעירים, הרצאות על הבר, מסיבת רחוב, במה פתוחה לאמנים צעירים בקניון ערים. הכל במטרה שיהיה מענה לדור הצעיר שלא יברחו לתל אביב".

ניסיתם להיעזר בחברי מועצה?

"ניסיתי ללא הצלחה. פרסמנו מכתב שאנחנו דורשים שהאמנים המקומיים שיופיעו בפסטיבל האוכל יתנו להם במה כמו לאמנים גדולים שבאים מבחוץ. זה לא קרה לצערי. חברי המועצה לצערי לא רואים את הדברים מנקודת המבט שלנו ולכן הם גם לא מקבלים החלטות שמשרתות אותנו. מרכז הצעירים לא תורם הרבה לצעירים. אין מקומות בילוי שפתוחים עד השעות הקטנות. יש את אזור השוק שנסגר ב-11 בלילה ולא בסופי שבוע. אין תחבורה ציבורית ראויה לתל אביב. התחבורה הציבורית בתוך העיר לוקה בחסר. אין מספיק שבילי אופניים. יש פארק נהדר, אבל אין מספיק הצללה. יש אמפי נהדר שלא משתמשים בו ולא ברור למה בנו אותו. הרגו את רחוב ויצמן שכולו מלא חנויות להשכרה. חייבים לפתח את השכונות המזרחיות שסובלות מקיפוח הרבה שנים".

תיכנס לפוליטיקה?

"אין לי עדיין כיוון ספציפי, אבל חשוב לי להשפיע על מה שנעשה בעיר ואני מחפש כל דרך לעשות את זה. אנחנו מבינים שאם משפיעים צריך לעשות את זה דרך פוליטיקה, אבל אנחנו עדיין לא גיבשנו החלטות קונקרטיות".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן