הורים ללא מורא

קבוצת הורים מכפר סבא מוחה נגד החלטת העירייה שלא להקים בית ספר מונטסורי נוסף בעיר

האם עיריית כפר סבא מנהלת קרב פוליטי נגד קבוצת הורים מהזרם המונטסורי או שמא אלא דווקא ההורים שמנצלים את שנת הבחירות כדי לבקר את העירייה על רקע פוליטי? שאלות אלו עלו בימים האחרונים בעקבות פגישה בין גורמי העירייה להורים.

"לא ייתכן שהעירייה תסרב לדרישה של כ-200 משפחות שמעוניינות בבית ספר נוסף. בית הספר שקיים בעיר נותן מקום רק ל-25 ילדים בשנה", אומרת אלה אסין ממובילות המאבק".

בעירייה טוענים: "פוליטיקאים ועסקנים שלא עשו מאומה לקידום החינוך בעיר כפר סבא, מנסים להתסיס עם אמירות שקריות וחסרות אחריות, ויצירת פייק ניוז".

ההורים מכפר סבא דורשים מהעירייה הקמת בית-ספר מונטסורי נוסף בעיר. לטענתם – בית-הספר המונטסורי שקיים נותן מענה חלקי ביותר ולא מספק לצרכי תושבי העיר. אסין, אם לשתי בנות שאחת מהן תעלה בשנה לכיתה א' מספרת: "לפני הכל אני אמא. אני לא פוליטיקאית ופוליטיקה לא מעניינת אותי. חשוב לי שהילדות שלי יתחנכו בדרך שאני מאמינה בה. מדובר ביזמה של כ-200 משפחות שדורשות את הקמתו של בית ספר. לא מדובר בקומץ של אנשים עם גחמה לא ברורה. נפגשנו עם גורים בעירייה והם טוענים שכרגע העניין לא על הפרק".

אם נוספת שמובילה את המאבק מספרת על פגישות שנערכו עם גורמים בעירייה שלא צלחו: "אני אם לשתי בנות ובזמן הקורונה בילינו בבית המון. הקרבה שנוצרה חידדה את התפיסה שלנו לחינוך שונה. חינוך יותר פרטני, שהילד לומד ומתפתח על פי הקצב שלו ומקבל כלים לחיים ולומד כשהמורה מתרכזת בו ולא כפי שנהוג כשהמורה עומדת מול כל הכיתה".

לטענת ההורים הם אינם מבטלים שיטות לימוד אחרות אלא מבקשים מהעירייה להתחשב גם ברצונם כחלק מתושבי העיר. "אנחנו מתכוונים להעלות את הבקשה שלנו בישיבת המועצה ולדרוש מהעירייה שתקים בשנה הבאה בית ספר מונטסורי נוסף בעיר. ישנן לא מעט ערים שבהן יש יותר מבית ספר אחד". 

מעיריית כפר סבא נמסר: "פוליטיקאים ועסקנים שלא עשו מאומה לקידום החינוך בעיר כפר סבא, מנסים להתסיס עם אמירות שקריות וחסרות אחריות, ויצירת פייק ניוז. כפר סבא התברגה בשנים האחרונות בראש דירוג הערים המובילות בחינוך, בזכות העובדה שאנו העיר הראשונה בישראל שהקימה קריית חינוך דמוקרטית ייחודית עם שלושת זרמי חינוך: הדמוקרטי, המונטסורי והסאדברי. פתחנו את הנתיב המונטסורי לפני כשלוש שנים בעיר ולצד מסלול הלימודים בקרית החינוך, התווסף גם גן ילדים עירוני נוסף. בימים אלו יצאנו לביצוע של בינוי קבע של הנתיבים המונטסורי והסאדברי בבית הספר, לאחר הרחבת שטח המתחם בצורה משמעותית ובשיתוף עם ההורים. הרחבת הנתיב המונטסורי נמצאת על סדר יומה של העירייה ותיבחן באופן מקצועי, בהתאם לביקוש ולצרכים העירוניים, כשהמטרה היא לשמר את רמת החינוך הגבוהה ביותר לתלמידי העיר כפר סבא".

חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה תעלה בישיבת המועצה הערב הצעת החלטה להקמת בית-ספר מונטסורי נוסף בכפר-סבא. ספורטה מובילה בחודשים האחרונים מהלך, יחד עם קבוצת הורים גדולה, להקמת בית-ספר מונטסורי נוסף בעיר, וזאת לאור ממצאי סקר שקבע כי יש לכך ביקוש עצום.
ספורטה: "אני מקווה מאוד שחברי הקואליציה יתעלו מעל שיקולים פוליטיים ויתמכו בהחלטה חשובה זו, שתחזק את מערכת החינוך בעיר".

חברת המועצה הדר לביא מסרה: " כפר סבא מתקדמת בשנים האחרונות בזכות מאבקי הורים מולם עומדת הנהגת העיר בסירוב להקשיב. הצורך בחינוך מגוון ואיכותי הוא קיים ונכון, וראוי ורצוי שהנהגת העיר תקדם אותו. בהעדר חזון חינוכי, תכנית אסטרטגית לחינוך או הובלה חינוכית בכלל – אני לצערי בספק שזה יקרה."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן