הלך על כל החופה

רפאל ברבי (41), תושב כפר סבא, שהקים את הסופרמרקט 'אור מצווה' – שמיועד לנזקקים, מפתיע שוב: הפעם עם גמ"ח שמלות כלה וחליפות לחתנים

צילום : קרן שלהבת

"המטרה שלי היא לעזור לכמה שיותר אנשים מעוטי יכולת. אני כל הזמן שומע על ילדים שנשארים רעבים, כלות שלא מצליחות לרכוש שמלה ולא מסוגל להישאר אדיש", אומר ברבי, שעלה לארץ יחד עם משפחתו רק לפני 5 שנים ומאז הוא לא נח. מפעל החסד 'אור מצווה' – סופרמרקט לנזקקים, נמצא בכפר סבא ומציל חיים של מאות משפחות שאלמלא הוא היו גוועות ברעב.

ברבי שהנו חסיד חב"ד, פתח את סופרמרקט 'אור מצווה' בכפר סבא ברחוב התע"ש 14, דרכו הוא מסייע למשפחות נזקקות ומספק להן אוכל, לבוש והנעלה במחירים מסובסדים.

"כמעט בחינם" הוא אומר ומוסיף: "המטרה שלי היא לסייע לכל אדם ומשפחה נזקקת. כל מה שצריך זה אישור מרשויות הרווחה".

ברבי, התגורר בצרפת, שם הקים רשתות מזון שתומכות ומסייעות ליהודים ממוצא צרפתי מהמעמד הנמוך. לפני חמש שנים, בעקבות מסר דתי שקיבל, החליט לעזוב את צרפת, להגיע יחד עם אשתו וילדיו ולהמשיך במצווה שהחל שם, כאן בישראל.

רפאל: "נולדתי כחבדניק – כשהייתי ילד פגשתי את הרבי מלובביץ' שהשפיע על זרם אמונתי. במהלך החיים, כשהפכתי לאיש עסקים מצליח, נפגשתי עמו שוב והוא אמר לי: 'עזור ליהודים בצרפת שאין להם כסף לרכוש מזון'. 'אור מצווה' נולד בעקבות בקשתו. ראיתי המון צער ואנשים רעבים בחיי ולא יכולתי להישאר אדיש.

ברבי שלא נח לרגע, מקיים בימים אלו גמ"ח לשמלות כלה וחליפות לחתנים – שיפעל בחדר סמוך למפעל החסד שלו. "שמעתי לא מעט פניות מנשים וגברים שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות שמלות וחליפות בשל מחירם היקר. פניתי לכל מי שאני יכול והתחלתי לאסוף שמלות, בגדי שושבינות וחליפות לחתנים. כרגע המיזם רק בתחילתו ואשמח אם אנשים שסיימו את חתונתם יתרמו את בגדיהם כדי שאוכל לשמח כלות וחתנים ביום חתונתם".

ברבי שפונה לציבור בקריאה נרגשת מוסיף ומציין שבקרוב יגיעו 'לאור מצווה' תחפושות בעלות סמלית.

כשהוא נשאל מה יוצא לך מזה, מלבד האמונה? הוא עונה ללא היסוס: "אני לא עושה את זה לשם רווח. חלק מהמוצרים אני קונה בעצמי וחלק מגייס מתרומות ואף קונה במחירים מוזלים מרשתות שיווק שכבר הספיקו להכיר אותי. יש לנו את כל המוצרים: פסטות, בשר, גבינות, בגדים נעליים ועוד. המיוחד בסופר הוא שהמחירים ממש ברצפה. למשל ניתן לקנות כאן מטרנה ב-5 שקלים וחבילת טיטולים במחיר של עשרה שקלים".

צילום : קרן שלהבת
צילום : קרן שלהבת

מעוניינים לסייע לברבי להמשיך ולקיים את מפעלו? מוזמנים להתקשר לטלפון: 055-9975691

או לתרום באמצעות האתר:

https://secured.israeltoremet.org/pay/makedonation

 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן