המרכז הרפואי מאיר נערך ליום כיפור

ד"ר אהוד רוזנבלום, מנהל מחלקה דחופה ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית*:

"כבכול שנה אנו נערכים במיון ילדים לעלייה במספר הפונים" לקראת יום הכיפורים אנו מתגברים את הצוותים עם רופאים בכירים, מתמחים וכמובן צוות סיעודי בנוכחות כפולה מאשר בימים רגילים

לרוב מדובר בפניות בשלושה גלים עיקריים – הראשון טרם כניסת החג, ונובע לא פעם מהחשש של המטופלים שיזדקקו לשירותי רפואה בזמן החג עצמו. השני, המגיע לכמות שיא של פניות מתחיל עם כניסת החג ולאורך הלילה ומאופיין בפציעות אורתופדיות מרובות ביניהן שברים פתוחים, חתכים בכל חלקי הגוף ולצערי גם חבלות ראש קשות ודימומים מוחיים הנובעים מאי חבישת קסדה. והגל השלישי מגיע בעיקר במוצאי החג מאחר ואנשים נמנעו מלהגיע למיון במהלכו.

אני מפציר באנשים ומדגיש כי במידה ויש מחלה משמעותית או פציעה הדורשת פניה למיון, אם הילד נראה לא טוב או סובל ממצוקה נשימתית, הקאות מרובות וכדומה – יש להגיע למחלקה לרפואה דחופה גם בחג ולא לחשוש. ניתן לדבר עם מד"א על מנת להתפנות באופן מסודר או להגיע בצורה זהירה לבית החולים.

ולבסוף – אנו יודעים שישנה נטייה לחשוב כי ילדים קטנים שרוכבים במהירות נמוכה חשופים פחות לפגיעות אך זו טעות חמורה – כל ילד זקוק להשגחה הורית ותמיד תמיד ובכל גיל קסדה על הראש היא אמצעי קריטי המונע חבלות ראש ובמקרים קיצוניים אף מוות. כמו כן, ילדים שרוכבים על כלים אחרים דוגמת קורקינט, גלגיליות וסקייטבורד נדרשים גם בציוד מגן על מנת למנוע שברים וחתכים".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן