הנתיב המהיר מחוץ לעיר

יותר מ4 שנים אחרי שהחלה צעקת התושבים, החליט רשמית ראש עיריית כפר סבא על הפסקת פרויקט מהיר לעיר בכפר סבא, מדברים מקומי עם מובילי המאבק נבות רובינשטיין וגיא פופ

נבות רובינשטיין וגיא פופ "מהיום הראשון אמרנו, זה לא יכול לעבוד"

הסוף היה ידוע מראש, תכנית מהיר לעיר שהפכה את חייהם של תושבי כפר סבא לבלתי נסבלים ב4 השנים האחרונות בוטלה. כ70 מיליון ש"ח הושקעו בבניית המקטע הראשון, נתיב תחבורה ציבורית באורך של 300 מטר.

נתיב שלווה באזהרות חמורות על הסכנות הבטיחותיות, שנים של סבל מתמשך לתושבי האזור, הבשורה החיובית היא שמאבק התושבים הצליח ונמנע המשך בניית הנת"צ בויצמן. שניים ממובילי המאבק הציבורי נבות רובינשטיין וגיא פופ, מדברים מקומי על הצלחת המאבק הציבורי שהובילו.

"יש מחיר אישי גדול למאבק ציבורי, אנשים שלחו הודעות והתרחקו. יש סיפור אדיר שהצלחנו לעצור את הפרויקט לטובת תושבי כפר סבא"

מעיריית כפר סבא נמסר "משרד התחבורה והעירייה יפעלו לגיבוש נספח שיכלול את הסכמת העירייה לביצוע נת"צ בציר טשרניחובסקי ובדרך השרון, עוד הוסכם בין הצדדים, כי משרד התחבורה יתקצב הקמת שבילי אופניים ברחבי העיר, וזאת בהתאם לעקרונות תוכנית האב לשבילי אופניים של העירייה."

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "מדובר בבשורה ענקית לתושבי כפר סבא ולמשתמשי התחבורה הציבורית ושבילי האופניים. התוכנית במתכונתה המקורית לא תאמה את מדיניות העירייה אותה התוויתי והתנגדתי, ופעלתי על מנת להביא לשפרה, כך שתיטיב את הצרכים העירוניים ולמען תושבי העיר ובעלי העסקים. לאחר שנים של מו"מ והתנגדות נחרצת של משרד התחבורה לעצור את הפרויקט – הצלחנו להביא לשיפורים גדולים במה שבוצע ולעצור את המשך עבודות הפרויקט. אני מודה לעמיתיי במשרד התחבורה ובנתיבי איילון שנענו לבקשותינו וסייעו לנו להגיע להסכם טוב יותר, שמעניק פתרון אמיתי לעירנו ומעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובשבילי אופניים".

300 מטר של דרך שמובילה לשום מקום

חברת המועצה והמועמדת לראשות העיר הדר לביא מסרה "ראש העיר שחתם על תכנון הנת"צ השמאלי, ביצע את הביצוע הכושל של הנת"צ, פגע בעיר ועכשיו מנסה לחזור בו בלי להודות בטעות? מ-2019 אנחנו פונים אליו, לעירייה, למשרד התחבורה ולנתיבי ישראל בנושא. שמחה שהוא סופסוף מתקפל. את השנים שאבדו ואת עשרות מיליוני השקלים שהושקעו לא נוכל להחזיר. מה שנשאר זה להחזיר את החלק הפגוע לקדמותו ולשקם אותו".

 
הדר לביא צילום רמי זרנגר
חברת המועצה והמועמדת לראשות העיר אסנת ספורטה מסרה: "ככה לא מנהלים עיר, רפי סער ממשיך לשלוף מהמותן ולנהל את העיר באופן לא מקצועי ולא אחראי. הודעת היח"צ שהוציא על כוונתו להפסיק את העבודות על הנת"צ בוויצמן היא הולכת שולל של הציבור."
ד"ר אסנת ספורטה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן