הצלחה למבצע חיסוני RSV לפגים במחוז שרון שומרון

הצלחה למבצע חיסוני RSV לפגים במחוז שרון שומרון של שרותי בריאות כללית 113 תינוקות חוסנו עם 100 אחוז הצלחה והענות של ההורים

יעל פלד אמא לתאומים שנולדו פגים וקיבלו את החיסון, עם הצוות של מרפאת כללית בכ"ס הירוקה
יעל פלד אמא לתאומים שנולדו פגים וקיבלו את החיסון, עם הצוות של מרפאת כללית בכ"ס הירוקה

וירוס RSV הינו הגורם הראשי לדלקות בדרכי הנשימה התחתונות בקרב ילדים ופגים. הנגיף גורם לזיהום בדרכי הנשימה העליונות בקרב בוגרים וילדים, אך בפגים הוא מתפתח לעיתים קרובות לזיהום חמור יותר הפוגע בדרכי הנשימה התחתונות ועשוי לגרום לאשפוז ממושך, שהות בטיפול נמרץ, ואף לתמותה. נגיף ה RSV מופיע בצורה עונתית מתקופת הסתיו ועד האביב. הזיהום מועבר באמצעות התעטשות, שיעול ומגע של התינוק עם משטחים מזוהמים בנגיף (משטחים / חפצים שהיו במגע עם תינוק או ילד חולה). החיסון נועד לצורך מניעה של הדבקות בנגיף והוא ניתן לפגים מידי חודש במהלך החורף.

עקב הקורונה  והמצב בריאותי של הילדים חוסנו התינוקות שנולדו כפגים  בבית החולים מאיר, במרכזי בריאות ילד של כללית בכפר סבא הירוקה. החיסונים התבצעו בימים מרוכזים  בזמן שמרכז בריאות הילד סגור לקהל וזאת על מנת שלא יהיה מגע עם ילדים אחרים. החיסונים ניתנים בחודשים נובמבר- 2020 ועד מרץ 2021.  בהתאם  להתוויות ,והנחיות למתן   RSV ( סה"כ 5 זריקות, אחת לחודש).

התהליך דרש עקביות, בדיקה כמעט יום יומית של הצטרפות של ילדים חדשים, בדיקת קבלת אישור במערכת וניהול קפדני של מלאי החיסונים. בסוף השבוע חתמו את המבצע הייחודי הזה עם 113 תינוקות שחוסנו. במרכז ילד כפר סבא. היענות הייתה של 100% בזכות עבודה המקצועית ושיתוף פעולה בין כל אנשי הצוות, אחיות טיפת חלב, אחיות מרכז בריאות הילד, רופאי הילדים, הרוקחים ומשרד המרפאה. 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן