הקרב על השלטון המקומי – ממחר שביתה ברשויות המקומיות

שביתת חירום ברשויות המקומיות, מאבק מרכז השלטון המקומי נגד הלאמת קרן הארנונה, כחלק מחוק ההסדרים במשק מרכז השלטון המקומי הודיע, כי באם לא יוסר הנושא מחוק ההסדרים – תתקיים השבתה כללית של השירותים המוניציפליים, החל ממחר

ראש העיר, רפי סער: "לא נתפשר על נושא חשוב זה

הדיון בוועדת הכספים בכנסת בנושא חוק ההסדרים, הכולל את הלאמת קרן הארנונה, עורר מהומה  כאשר לדיון הגיעו ראשי רשויות מקומיות מרחבי הארץ, ביניהם ראש העיר כפר סבא, רפי סער. זאת כחלק ממאבק מרכז השלטון המקומי נגד הכוונה להעביר כספי ארנונה, המשולמים על ידי התושבים ומיועדים לפעילות הרשויות המקומיות ושירותים מוניציפליים לתושבים, לממשלה.

 

על פי החלטת ראשי הרשויות שהתקבלה בישיבת החירום שהתקיימה היום, בעקבות הצבעת ועדת הכספים על העברת ״קרן הארנונה״ כחלק מחוק ההסדרים, הודיע השלטון המקומי על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים החל ממחר, יום שני 15/5, אלא אם יוסר חוק קרן הארנונה מחוק ההסדרים. עיריית כפר סבא היא אחת הרשויות המקומיות המובילות את המאבק.
על פי החלטת מרכז השלטון המקומי, "אנחנו מתנגדים להעברת קרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. הרשויות המקומיות אינן אמורות לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים. לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות שהגשנו נתקלו בחומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן