התנגדות ציבורית למהלך ההדחה של מהנדסת העיר כפר סבא

הכוונה להביא לפיטוריה של מהנדסת העיר כפר סבא מעוררת סערה במערכת הפוליטית ובקרב יזמים "פיטורים של שומרת סף זה קו אדום" "המהלך יתקע את פיתוח העיר שגם ככה מתעכב ללא סיבה"

התנגדות ציבורית למהלך ההדחה
מהנדסת העיר כפר סבא עליזה זיידלר-גרנות. צילום: פרטי

להצטרפות לעדכוני כפר סבא ניוז

התנגדות ציבורית למהלך ההדחה של מהנדסת העיר כפר סבא. הפרסום הראשון בכפר סבא ניוז, פתח זרם של ביקורת על המהלך של ראש העיר כפר סבא רפי סער. תפקיד מהנדס עיר הוא תפקיד שסמכויותיו מוענקות לפי חוק. ומוגדר כשומר סף.

במינהל הציבורי, שומר סף הוא כינוי לנושא משרה שמתוקף תפקידו מופקד על שמירת כללי מינהל תקין, ומשמש כ"שומר הסף" שעליו למנוע משחיתות, פגיעה בטוהר המידות וחריגה מכללי מינהל תקין להיכנס במפתנו של הגוף הציבורי בו הוא מכהן, ולהתריע מפניהם.

זיידלר-גרנות, ילידת כפר-סבא, וכיום תושבת נס ציונה, מוסמכת לארכיטקטורה במטעם הטכניון, שימשה בעבר מהנדסת עיריית הוד השרון, מהנדסת הוועדה המרחבית זמורה, ובתפקידה האחרון מהנדסת עיריית רמת-גן. זיידלר-גרנות מונתה לתפקיד לפני 5 שנים, בתום הליך מכרז, אליו נגשו 20 מועמדים.

כשנבחרה לתפקידה צוטטה : " רפי ואני מכירים היטב מהוד השרון. היחסים בינינו היו מאוד טובים ואין סיבה שלא ימשיכו להיות כאלה". מאז מערכת היחסים בין השניים השתבשה.

טענותיו של ראש העיר כלפי המהנדסת כפי שפורטו במכתבו אל המהנדסת, ספגו ביקורת רבה גם בקרב נבחרי ציבור וגם בקרב גורמים רבים בענף הנדל"ן הפעילים בכפר סבא.

הטענות שהעלו היזמים וגורמים נוספים בענף לא הופנו כלפי המהנדסת אלא להנהלת העיר. לדבריהם, המהנדסת הייתה תקשורת טובה איתה והיא פעלה לפתרונות רוחביים לתכנון העיר שנגעו לכל הנוגעים בענף הנדל"ן בכפר סבא.

היזמים איתם שוחחנו מתארים מערכת יחסים תקינה עם גרנות. לדבריהם "עליזה היא מהנדסת הוגנת עניינית ולא מתפשרת על מקצועיות" לדבריו כפר סבא סובלת מעיכוב משמעותי בקידום תכניות חדשות בעיקר עכב אי כינוסה של ועדת המשנה לתכנון ובניה תקופה ארוכה.

חבר מועצת העיר ומתכנן הערים פנחס כהנא התראיין לתכנית מדברים מקומי. בראיון הוא תאר את עליזה כאשת מקצוע טובה לטענתו הכשלים בקידום התכנון בכפר סבא הם באחריותו של ראש העיר. "אני לא יודע מה המטרות של הפיטורין אני מקווה שזה לא מהלך לפגיעה בשומרי הסף" "זה שלא כונסה ועדת משנה זה דבר הרסני וזה אחריות ראש בעיר לא מהנדסת העיר"

ב4.7 תתקיים ישיבת מועצת עיר בה יובא נושא פיטוריה לאישור חברי המועצה. כדי לפטר את מהנדסת העיר זקוק ראש העיר לרוב של שני שליש מחברי המועצה 14 תומכים. הקואליציה מונה 13 חברים אך חלקם מתלבט האם לתמוך בהצעת ראש העיר או להתנגד לה.

גורם מקורב לאחת הסיעות מסר לכפר סבא ניוז כי " לא ניתן יד לפגיעה בשומרת סף. הטענות המועלות במכתבו של ראש העיר אינן מצדיקות הדחה ונפעל בהתאם בישיבת ההדחה"


כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן