התנ"ך הוא רק תרוץ להומופוביה

שנהב כהן, שהקים את הקבוצה 'חברותא – הקשת הסרוגה בכפר סבא' לגברים גאים דתיים, מדבר על התגובה הקשה של הוריו הדתיים ליציאתו מהארון, על טיפולי המרה ועל מאבק הקהילה הגאה במדיניות המסתמנת של הממשלה החדשה

"האמירות האחרונות נגד הקהילה הגאה מזכירות תקופות חשוכות בהיסטוריה", כך אומר שנהב כהן תושב כפר סבא, שעומד להתחתן עם בן זוגו. בראיון "לכפר סבא ניוז", הוא מספר בגילוי לב על יציאתו מהארון, על הקשיים שעבר, ועל כך שהוא וחבריו לא יאפשרו לאף אחד לגזול את חירותם לאהבה ולחיים חופשיים בארץ.

כהן, נולד וגדל בעפולה לזוג הורים דתיים. לדבריו רק בגיל 15 הצליח לתת שם לרגשותיו.

"רק בגיל 15 הבנתי שאני נמשך לגברים. שמרתי הכל בבטן עד אז ולא סיפרתי לאף אחד. גדלתי בבית דתי ולא ידעתי איך הוריי יגיבו אם אספר להם על נטיותיי. התחלתי ללכת לארגון איגי, שם מצאתי חברים וחברות עמם הזדהיתי. יצאתי מהארון רק בגיל 18".

 

כיצד הגיבו הוריך?

"הם לא קבלו את זה וניסו לשדך לי נשים ולשלוח אותי לשיחות עם רבנים. אני כמובן התנגדתי ולכן נוצרו בינינו המון מריבות. לשמחתי מגיל 20 לא יצא לגור בבית. למדתי, התגייסתי לצבא ולאחר מכן למדתי 3 שנים במכללת אריאל- כך שהגעתי רק בחופשות. מהרגע שיצאתי מהארון לא אפשרתי לאף אחד להכניס אותי לשם בחזרה". 

כהן שמתגורר כיום בכפר סבא ועומד להתחתן עם בן זוגו דור, הקים לפני שנתיים את הקבוצה חברותא' – הקשת הסרוגה בכפר סבא. קבוצה שהיא עמותה של להט"בים הנמצאים על הרצף הדתי. כהן: "חברותא פועלת כלפי פנים להעצמה קהילתית, וכלפי חוץ לקבלת להט"בים בחברה הדתית ולחיזוק הזהות היהודית בקהילה הגאה.

הארגון פועל כבר כ-12 שנים למען בניית קהילה דתית להט"בית, חזקה ומאוחדת הכוללת קבוצות חברתיות ברחבי הארץ, המשמשות בית ומרחב ללהט"בים דתיים, חרדיים, מסורתיים, חוזרים בתשובה ודתיים לשעבר.

בכפר סבא – זו השנה השנייה שהקבוצה החברתית של "הקשת הסרוגה" (מותג הקבוצות המקומיות בארגון) פועלת, ומשמשת כמוקד פעילות לכל אזור השרון והמרכז כולו.

הקבוצה מיועדת לגברים להטבי"ם מרקע דתי בגילאי 20-40 ופתוחה למנעד רחב של זהויות דתיות ולהט"ביות. היום הקהילה מכילה כ-30 משתתפים מכל אזור השרון והמרכז".

ישנם רבנים שלא מקבלים את הדרך שלכם ומצטטים מהתנ"ך על איסור משכב זכר, מתוך תרי"ג מצוות, האוסרת קיום יחסי מין אנאליים בין גברים.

"אני לא צריך אישור מאף אחד כדי לחיות את חיי לפי אמונתי ורגשותיי. אני עדיין שומר על אורח דתי. אנשים נוטים לצטט מהתנ"ך כשנוח להם. אף אחד לא מצטט מהתנ"ך על ארי שמירת שבת או חטאים ואיסורים אחרים. התנ"ך הפך לתירוץ להומופוביה".

מה דעתך על האמירה של אורית סטרוק?

"מדובר באמירה מאוד מסוכנת. היא מזכירה תקופות אפלות וחשוכות. העם שלנו שרד כל כך הרבה תלאות ולא ייתכן שאחרי כל מה שעברנו נשתמש באותם כלים כדי למדר קבוצה כזו או אחרת בעם ובכלל. נהיה לי ממש רע כששמעתי אותה. אם שיח כזה מתאפשר בחברה הישראלית כיום – זה אומר שנכשלנו כחברה".

מה עם חבר הכנסת אמיר אוחנה שהתמנה ליושב ראש הכנסת – גאווה או רק עלה תאנה?

"ימים יגידו. אני וחברי הקהילה מצפים למעשים לא לדיבורים. אנחנו מקווים שלא תתאפשר אף פגיעה בקהילה שלנו. לא נאפשר זאת".

בוא נדבר על דברים משמחים. אתה עומד להתחתן עם אהבת חייך.

"נכון. אני ודור הכרנו לפני שלוש שנים. עברנו להתגורר בעיר כפר סבא. הבנו שפה האוכלוסייה מאוד ליברלית ושכן יקבלו אותנו. לאחרונה התארסנו ואנחנו עומדים להתחתן. לשמחתי אמא שלי הביעה את רצונה לעזור לנו עם כל ההכנות של החתונה. היא הבינה שהכי חשוב שהבן שלה יהיה מאושר ושיחייה לצד מי שאוהב ודואג לו. זו אחת המתנות הכי טובות שיכולתי לבקש לחתונה שלנו. בהמשך נעבוד על ילדים ונחפש אם פונדקאית למטרת הגשמת החלום שלנו – שלי ושל דור".

מה עם אביך?

"הוא עדיין בתהליכים. אבי דמות ידועה בשכונה שבה גדלתי. קשה לו עם מה שאנשים אחרים יגידו עליו".

לסיום, מה תמליץ לנערים אחרים שנמצאים כיום במצב שבו אתה היית נער. לאן הם יכולים לפנות לאוזן קשבת או לעזרה במידת הצורך?

"אני ממליץ להצטרף לארגון "איגי" שמסייע לנערים ונערות בדיסקרטיות. שם אני מצאתי אוזן קשבת, שם קבלו אותי כמו שאני. מדובר בארגון שמציל נפשות. לפני 8 שנים לא יכולתי לדמיין שאמא שלי תעמוד לצדי ותעזור לי לתכנן את החתונה שלי".   

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן