ועידת האקלים והסביבה של ישראל יוצאת לדרך בכפר סבא

ועידת האקלים והסביבה של ישראל יוצאת לדרך בהשתתפות שרים, חברי כנסת, מומחי אקלים וחזאים יום ד' ה-27 באוקטובר בשידור חי החל מהשעה 12:00 ב"רשת 13" וגם באתר ואפליקציית הערוץ ובשיתוף עיריית כפר סבא

עידת האקלים והסביבה של ישראל של רשת 13 בשיתוף עיריית כפר סבא תערך בפעם הראשונה, על מנת להעלות לסדר היום הציבורי את אחד הנושאים הבוערים שמעסיקים בדאגה את העולם כיום, משבר האקלים. בוועידה אשר תתקיים בהיכל התרבות כפר סבא ישתתפו, בין היתר: השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג; שרת התחבורה, מרב מיכאלי; שרת האנרגיה, קארין אלהרר; מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן; מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן; שגריר האיחוד האירופי, דימיטר טזאנצב; ראש עיריית כפר סבא, רפי סער ועוד.

כדור הארץ מתחמם, פני הים עולים ואירועי מזג אוויר קיצוניים נעשים תכופים ועוצמתיים יותר. אל מול המשבר מתגייסים מדענים, ממשלות ואזרחים כדי להפחית את פליטות גזי החממה ולהיערך להשפעות שינויי האקלים. עפ״י מחקרים ודוחות עדכניים אזור המזרח התיכון מתחמם מהר יותר ביחס לאזורים אחרים בעולם, מה שמחייב את ישראל לפעול מוקדם ומהר יותר כדי להיערך לצמצום הפגיעה של השלכות משבר האקלים. בין הסכם האקלים של פריז ליעדים שהציבו ממשלות ישראל הקודמת והנוכחית – היכן נמצאת ישראל במאבק במשבר האקלים ובהובלה של בניית עתיד מזהם פחות וטוב יותר לתושבי האזור?

עיריית כפר סבא בשיתוף רשת 13 יקיימו ועידה מיוחדת המוקדשת לנושא משבר האקלים, כדי שנוכל להכיר יותר לעומק את האתגרים ולחפש את הפתרונות.

רפי סער, ראש העיר: "כפר סבא גאה להיות העיר המובילה בישראל בתחומי החדשנות, קיימות והסביבה. העיר שלקחה על עצמה מחויבות לשים את המאבק בהתחממות כדור הארץ ושמירה על איכות הסביבה בראש סדר היום העירוני, נהנית כיום מפירות המשאבים המושקעים – בין אם זה בשימור ויצירת אנרגיה ושטחים ירוקים, צמצום נפח הפסולת העירונית, הקמת טכנולוגיה חדשנית לאגירת מי גשמים ומניעת הצפות, חינוך סביבתי ועוד. אנו מזמינים את תושבי ישראל להצטרף אלינו בשידור חי לוועידת האקלים והסביבה הראשונה של ישראל, בה נעסוק בסוגיות הבוערות ביותר בתחום האקלים, ונענה על השאלות המטרידות ביותר".

מחזיק תיק הקיימות והחדשנות ויו"ר ועדת איכות הסביבה עילאי הרסגור-הנדין: "כפר סבא היא עיר הקיימות של ישראל ומובילה בהתמודדות עם משבר האקלים. הבחירה בנו כמארחי הוועידה היא ביטוי נוסף להשפעה הרבה שיש לנו כעירייה על הנעשה בכל הארץ. את מה שקלקלו במשך דורות יהיה קשה לתקן, אך ניתן לעצור את ההידרדרות. אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה מרתקת בה קיימות אינה כבר נתפסת כמותרות, אלא כהכרח קיומי. מושגים כמו אנרגיה מתחדשת, טיפול במי נגר, גינון בר קיימא, גגות ירוקים ועוד הם כבר חלק מהמציאות בכפר סבא. נפיץ את הבשורה ונהיה חלק משינוי החשיבה העולמי למען הדור שלנו והדורות הבאים".

ועידת האקלים והסביבה תיערך בהיכל התרבות כפר סבא, ותשודר ב-27 באוקטובר בין השעות 12:00-15:00 בשידור חי ב"רשת 13", באתר ובאפליקציית "רשת 13".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן