"זאת לא ישיבת מועצה זה קרקס"

ישיבת מועצת עיר סוערת התנהלה הערב (3.2.21) בכפר סבא והובילה לעזיבה קולקטיבית של חברי האופוזיציה 

האמירה " זאת לא ישיבת מועצה זה קרקס" עליה חזרה מספר פעמים חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה תארה את האווירה הקשה בישיבה ששודרה בשידור חי בפייסבוק העירוני.

ראש העיר רפי סער בזמן הישיבה. צילום: מעמוד הפייסבוק של עיריית כפר סבא

את האוירה המתוחה ניתן היה לראות כבר ברשימת השאילתות הארוכה בנושאי חינוך, שאילתות שלטענת חברי האופוזיציה לא זוכות למענה ענייני.

אחרי דברי הפתיחה של ראש העיר רפי סער ביקש חבר המועצה יוסי סדבון את רשות הדיבור וביקש להביע מחאה על כך שלטענתו החלטות המתקבלות במועצה לא מיושמות.  ראש העיר קטע את דבריו ולא נתן לדיון להתפתח.

שיאו של הערב היה כאשר לאחר מספר שאילתות אשר אופן המענה להן זכה לביקורת מצד חברי האופוזיציה העלתה חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה  שאלת המשך  בנוגע להקצאת מבנים לתלמידים שאינם תושבי כפר סבא.

על שאילתה זו התנהל דיון סוער, לא על מהות השאילתה אלא על מי יענה על השאילתה ראש העיר או מנכ"ל העיריה. 

כאשר סרב ראש העיר לענות לשאלה והפנה את מתן התשובה למנכ"ל העירייה תוך שיח מיקרופונים סוער בין חברי האופוזיציה לראש העיר בהתערבות היועץ המשפטי של העירייה, החליטו חברי האופוזיציה לעזוב את הישיבה.

לצפיה בסערה בישיבת המועצה

מעיריית כפר סבא נמסר "חברי האופוזיציה בחרו לעזוב את ישיבת מועצת העיר, לאחר שהובהר על ידי היועץ המשפטי של העירייה כי שאלת ההמשך שנשאלה על ידיהם איננה נובעת מהתשובה אינה מהווה שאלת המשך, כמשמעה בתקנון ישיבת מועצה. חברי האופוזיציה, שסירבו, מסיבותיהם שלהם, לקבל את לשון החוק, החליטו בתגובה להפריע למהלך התקין של ישיבת מועצת העיר משך דקות ארוכות ולאחר מכן בחרו לעזוב אותה בהפגנתיות".

מטעם חברי האופוזיציה נמסר

" אין זכות קיום למועצה שאינה מכבדת את החלטותיה ואינה משיבה לנבחריה. 7 חברי האופוזיציה עזבו הערב את ישיבת מועצת העיר לאחר שהוברר לכל הנוכחים והצופים בבית שראש העיר מתחמק ממתן מענה לשאלות האופוזיציה. הניסיונות לסתום את הפה לחברי האופוזיציה מבישים . נבחרי הציבור שעזבו את הישיבה מייצגים חלק גדול מהציבור בכפר סבא וסבורים שסתימת פיות , התעלמות משאלות מהווה סטירת לחי לציבור אותו הם מייצגים. חברי האופוזיציה ינקטו בכל הצעדים החוקיים העומדים לרשותם וכבר מחר בכוונתנו לזמן ישיבה שלא מן המניין לדון בכל אותם נושאים אשר לא ניתן לגביהם מענה."

גורם בכיר המקורב להנהגת העיר מסר "עצוב מאד היה לחזות  בהנהלת עיר שהחליטה להתחמק  מחובתה לתת דין וחשבון לציבור, כל הצופים שאלו את עצמם מה הגורם לראש העיר להתמיד בסיגנון חסר תקדים ברשויות מכובדות."

סגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין מסר " אני סבור שעל חברי האופוזיציה לכבד את הישיבה ולא לנטוש אותה"

מנכ"ל העירייה. צילום: מתוך עמו הפייסבוק של העירייה

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן