חדר בריחה לזהירות בדרכים

הבהלה לזה"ב – משחק עירוני משפחתי חדש בסגנון חדר בריחה ללימוד זהירות בדרכים

דניאל בן ה-9, תלמיד כיתה ג', שכח את הילקוט שלו בכיתה וחזר לבית הספר, כשרצה לצאת גילה ששער בית הספר ננעל ואם לא יצא בזמן, לא יגיע לאוטובוס האחרון היוצא לכיוון ביתו. 

נשמע כמו עוד משחק הרפתקאות שגרתי או ספר ילדים? הפעם מדובר במשחק עירוני חדש, בסגנון חדר, בריחה, המיועד לתלמידות ותלמידי שכבת ג' בכפר סבא ולבני משפחותיהם, שמטרתו ללמד את הילדות והילדים ואת הוריהם על זהירות בדרכים. זאת באמצעות משחק חווייתי, פענוח צפנים, לימוד תמרורים ושבילי הליכה בטוחים ועוד.

המשחק, בו לוקחים חלק בתי הספר היסודיים בעיר, הוא חלק מתוכנית זהירות בדרכים של הרשות העירונית לבטיחות בדרכים בניהולה של סיגל שטרית, במסגרת התוכנית הארצית אליה הצטרפה כפר סבא – "עיר בטוחה" – שתכליתה צמצום תאונות הדרכים והגברת המודעות להתנהגות נכונה של משתמשי הדרך הפגיעים.

כחלק מתוכנית רחבה זו, נרכשו אלפי ערכות משחק "חדר בריחה" לכיתות ג' ולבני משפחותיהם. מדובר בערכה המאושרת על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומותאמת להפעלה במערכת החינוך ובקהילה.

כל תלמידי כיתה ג' ב-16 בתי הספר היסודיים ברחבי העיר ובני משפחותיהם מוזמנים לקחת חלק בחוויה ייחודית זו, המעניקה פרס למקומות ראשון, שני ושלישי וזאת לאחר ביצוע הגרלה בסיום מועד ההכרזה. 

כמו כן, בית הספר אשר ישתתפו בו מספר רב של תלמידים, יזכה לפרס בית ספרי. לכן, נבקשכם לעודד את התלמידים ובני משפחתם לקחת חלק  במשחק. שלב התחרות, יחל בתאריך 21.03 ויסתיים בתאריך 16.04, כאשר ניתן להמשיך לשחק בו גם לאחר תום התחרות במשך שלושה חודשים, בזמנם החופשי של ההורים והילדים.

ראש העיר, רפי סער: "תאונות הדרכים ואי שמירה על כללי הזה"ב גובים לצערנו עדיין מחיר קשה מנשוא בחיי אדם. לקחנו על עצמנו את המשימה להנחיל התנהגות זהירה ובטוחה בדרכים, החל מהגיל הרך, ואנו מקיימים פעילויות רבות בנושא, על מנת לשמור על חיי ילדינו. אני מזמין את כל תלמידות והתלמידים להשתתף במשחק, ללמוד את הכללים ועל הדרך גם ליהנות ממשחק כיפי  ומעורר מחשבה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן