חודש המודעות לאנשים עם מוגבלויות נפתח בעיר כפר סבא!

אירוע הפתיחה לחודש המודעות לאנשים עם מוגבלויות התקיים בכפר סבא. האירוע הוא אחד משלל אירועים שיתקיימו בחודש דצמבר בעיר.

צילום: גלעד זקש

את יום המודעות הבין לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות פתחה כפר סבא עם אירוע מרגש במיוחד. אשת ראש הממשלה, ליהיא לפיד הגיעה אתמול לכפר סבא להרצות על חייה עם בתה יעלי, הנמצאת על הרצף האוטיסטי. ליהיא שיתפה במסעה כאמא לילדה מיחדת ושיחה על ההתמודדות, על המאבקים ועל אהבה ללא תנאים ומציאת מוקדי כוח ושמחה.
ההרצאה, התקיימה במעמד ראש העיר רפי סער, וכללה הופעה של ההרכב המוזיקלי של "הבית של רונית" – מרכז התפתחות חברתית לאוכלוסייה המיוחדת, המהווה בית חברתי–קהילתי לבוגרים ומבוגרים, שהוקם על ידי רונית חיון, אמא לבת עם צרכים מיוחדים, בשנת 2007.
אירוע זה הוא רק אחד מעוד שלל אירועים שעיריית כפר סבא מקיימת בנושא זה. בהמשך החודש, בתאריך 11/12 תתקיים תצוגת אופנה מיוחדת לאנשים מיוחדים, תחת הכותרת "יפה במיוחד",, הכוללת גם הצגת תערוכה "לחבק את האוטיזם, של הצלמת יפעת פאר, ודוכן בגדי יד שנייה מבית דנדשה – רשת חנויות המהווה מרכז הכשרה שיקומי תעסוקתי לנשים המתמודדות עם קשיים נפשיים.יש לציין, כי האירוע, שיתקיים במרכז הנוער העירוני בהנחיית דנה דבורין, יתקיים בחסות עסקים מקומיים, שהתנדבו לתרום את חלקם להעלאת המודעות לנושא חשוב זה.
בנוסף, יתקיימו לאורך החודש אירועי שוויון בסלון – במסגרתם מוזמנים תושבים לשמוע את סיפוריהם של משפחות בהם בן משפחה עם צרכים מיוחדים, הרצאה של הביטוח הלאומי בדבר מיצוי זכויות וערב הכנה לצה"ל למקבלי פטור מסיבות רפואיות.
לרגל ציון החודש, הפיקה העירייה, בהובלת אגף שירותים חברתיים-קהילתיים, חוברת מידע ומיצוי זכויות עבור אנשים עם מוגבלויות – בה ניתן למצוא את כל המידע הרלוונטי, כאשר החוברת מפורסמת באתר העירוני.
אירועי החודש יינעלו עם ההרצאה מעוררת ההשראה "אינתה עומרי – רק תקרא לי אימא". כמו כן, לאורך החודש יואר מבנה העירייה בצבע סגול – הצבע שמייחד את חודש העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות, וברחבי העיר עלה קמפיין עירוני – אותו מובילים תושבות ותושבים עם מוגבלויות.

צילום: גלעד זקש

ראש העיר, רפי סער: "ערב הפתיחה היה מרגש במיוחד. כמדי שנה, אנו מציינים את חודש העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות. הסיסמה שמלווה אותנו היא: כפר סבא עיר שווה. כולנו שונים, כולנו שווים – וזו לא רק סיסמה, זו דרך החיים על פיה אנו מתנהלים בעירנו ומחנכים את ילדינו. תודה לליהיא לפיד על ההרצאה המרתקת ועל השיתוף האישי. עיריית כפר סבא מציבה את נושא הנגישות ושילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה כיעד מרכזי מוביל בכל הפעילות והשירות שאנו מגישים לתושבות ותושבי העיר, ונמשיך לפעול בנושא זה, בכל תחומי החיים".
חברת המועצה ומחזיקת תיק העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות, לירית שפיר-שמש: "אני מבקשת לראות את החודש הזה כחודש של תקווה. לאורך כל ימות השנה, לפנינו עבודה לא תמיד קלה לשינוי עמדות וגישות. אך בזכותה של עבודה מתמידה זו קיים סיכוי מכובד ביותר להתקדמות. לאט אבל בטוח, אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם יהיו חלק בלתי נפרד, במלוא הפוטנציאל והזכויות, שווים בין שווים בחברה הנאורה והקשובה. זה יקרה כולל כאן בכפר סבא. כשיתגשם החלום הזה, חודש המודעות יהפוך למיותר. לו יהי."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן