הריגוש בעסקים דומה לריגוש של הבקעת שער מול מגרש מלא

לפני 20 שנים זיהה מוטי יברבאום צורך ומאז, מוביל את תחום החיבורים העסקיים בישראל. חנוכת המשרדים החדשים של אחד אחד בכפר סבא, הזדמנות מצויינת לשוחח עם מוטי על משפחה כדורגל עסקים על כפר סבא אבל קודם כל על אנשים

לפני 20 שנים רצה מוטי יברבאום למכור עסק שהיה שותף בו, לא ידע איך. באותה תקופה מי שמכר עסק עשה את זה או כי העסק לא הצליח או שהבעלים לא יכול לנהל אותו יותר. "לא מצאתי את מי שיסייע לי למצוא למי להעביר את העסק, חשבתי שאם אני שמכיר כל כך הרבה אנשים לא מוצא את מי שיסייע לי אז יש הרבה כמוני שמחפשים את מי שיסייע להם. החלטתי להיות זה שמחבר בין עסקים"

פרסמתי מודעה בעיתונים הכלכליים הייתי המום מכמות הטלפונים שקיבלתי, מסתבר שצדקתי ויש הרבה כמוני בעלי עסקים או יזמים שמחפשים את מי שימצא להם קונה לעסק או אלו שמחפשים את העסק שמתאים להם ולא יודעים למי לפנות. כך התחילה הפעילות בתחום המיזוגים והרכישות.  תוך כדי הבנתי גם שהליווי הוא הרבה יותר מתיווך, נדרשת יכולת גבוהה של הבנה, מה המניעים של כל צד מה ישפיע על קבלת ההחלטות, בסוף זה מה שמכריע ויביא את העסקה להצלחה או להתאמה הנכונה בין עסק קיים לבעלים הבאים שלו, או ליצירת מיזוג או שותפות בין עסקים. מיזוג צריך להביא ערך גדול יותר מאשר כל עסק בנפרד. 

איזה כישורים נדרשים?

אני קורא למקצוע שלי ביזנס ברוקר, נדרשת רמה גבוהה של הקשבה למניעים שמלוים את ההחלטה, למשל עסק שנוהל על ידי בעלים יחיד ואין לו דור המשך להעברת העסק בדרך כלל רוצה לשמור על המורשת שלו על השם הטוב שצבר. זה חשוב לא פחות מהתמורה הכלכלית אותה יקבל. כשעושים מעבר מעסק קיים לדור המשך מחוץ למשפחה של המייסדים הבחינה היא האם תשמר ההמשכיות זו החלטה לא פשוטה של הדור המייסד מתי לשחרר ולהעביר הלאה את הניהול. דיסקרטיות גם היא כלל מספר אחד. לפעמים אפילו המשפחה הקרובה לא שותפה לקבלת ההחלטה על מכירה של עסק.  זה תהליך ארוך של חיפוש האלטרנטיבה הטובה ביותר. חיבור נכון יכול להצמיח עסק ותיק למקומות חדשים וחיבור לא נכון יכול להרוג את העסק. 

מה הפרופיל של מי שבא לרכוש עסק פעיל?

אין פרופיל אחד, זה יכול להיות צעירים עם חלום להיות אנשי עסקים זה יכול להיות מי שפרש מצה"ל או יצא לפנסיה עם סכום כסף משמעותי ומחפש איך לצמוח. לי יש את האחריות למצוא את האדם הנכון מי שידע ללמוד את העסק על בוריו לפני שהוא נכנס להרפתקה, לא לבוא רק עם חלום ופנטזיה הם חשובים אבל לא יחזיקו לטווח הארוך בלי ההכשרה הנכונה וההתאמה הנכונה. אנחנו נותנים לרוכש את התמונה המלאה על מצב העסק אחרי ניתוח עסקי מעמיק שכולל את ההזדמנויות והסיכונים, חושפים את המפה המלאה של העסק לפני קבלת ההחלטה. עדיף לא לעשות עסקה מלעשות עסקה לא טובה.

איך נולדה מחלקת הזכינות?

"עם השנים ראיתי שיש עסקים שלא צריכים להימכר אלא להתרחב. התחלתי את פעילות מחלקת הזכינות של החברה, כאן המטרה היא למצוא לא רק את הזכיין הנכון להרחבת הרשת אלא גם את המיקום הנכון והתמהיל הנכון של העסקים על מנת שתהיה הצלחה מלאה. מחלקת הזכיינות שלנו מייצגת מעל 90 מותגים. רשתות כמו ג'פאניקה, לנדוור, בנדיקט, ומותגים רבים נוספים."

אנחנו מייצגים את הרשת בתהליך קבלת ההחלטה על איפה כדאי לפתוח מי הזכיין הנכון איפה המיקום שישרת את הרשת באופן הטוב ביותר,  בונים ספר מותג מדוייק מוצאים את הזכיינים המתאימים בודקים את היכולת הכלכלית והאישית שלהם לעמוד בתנאי הזכינות ורק כאשר יש את ההתאמה נחתמת העיסקה. השלב הטבעי הבא היה להתפתח גם בתחום הנדל"ן המסחרי.

אביב ציונית מוטי יברבאום וחיים חלפון שותפים ב אחד אחד

על שותפות ונדל"ן מסחרי

איך בחרת את השותפים שלך?

השותפות נולדה מתוך ראיה של צורך הולך וגדל בשירותים העסקיים שלי.  כספורטאי אני יודע לעבוד ולהנהיג קבוצה למען מטרה משותפת. השותפים שלי אביב ציונית וחיים חלפון התחילו כלקוחות, ייצגתי אותם בקניה ומכירה של עסקים וזיהיתי את החיבור והמכנה המשותף וההבנה העסקית חיים חלפון , בעברו היה בעלים ושותף ברשתות שנמכרו ופועלות עד היום, כיהן בתפקידים מנהל תפעול, מנהל פיתוח עסקי ומנכ"ל, הקים ופיתח רשתות חדשות משלב הרעיון ועסק במשך למעלה מעשור בתחום גיוס זכיינים בארץ ובחו"ל. אביב ציונית יזם  ואיש עסקים ומייסד של מספר רשתות קמעונאיות בישראל. שותף ובעלים לשעבר בקבוצה המתמחה בחיבורים עסקיים ותיווך עסקים .אביב ליווה ופיתח עשרות רשתות קמעונאיות בהצלחה רבה.

אין קיצורי דרך בענף שלנו, אנחנו חייבים להיות בשטח כל הזמן בפגישות עם לקוחות עם אנשי מקצוע לחיות את השטח לאסוף מודיעין עיסקי. העולם העיסקי הוא עולם דינמי מאוד ויש כל הזמן תהליך של למידה. היעד של איש שטח בחברה הוא לקיים בכל שנה 1000 פגישות רק ככה ניתן להגיע לחיבורים הנכונים.

נדל"ן מסחרי הוא אחד העוגנים של החברה את התנופה של העסקים בארץ רואים לפי כמות המנופים, שכונות חדשות, ערים חדשות, מרכזים חדשים, כל מרכז מסחרי יש לו צרכים שונים. תקופת הקורונה שלא עוזבת אותנו לימדה שהמסחר המקומי ימשיך להיות חלק משמעותי בחיים המסחריים שלנו. כל קהילה ואזור דורש התאמה גם של תמהיל העסקים ביחס לצרכים וההרגלים של האוכלוסיה. אנחנו יועצים ליזמים מהשלב של איתור הקרקע הנכונה, בחירת שם למתחם בניית התמהיל הנכון לעסקים איתור הרשתות ואיתור הזכינים למרכזים. סוגרים את כל המעגלים. לדוגמא חברת דונה נדל"ן בנתה מרכז מסחרי במודיעין אותו ליווינו לאורך כל הדרך סגרנו את כל הפינות כדי לתת ללקוחות את הפתרון הטוב ביותר. לקוחות בולטים נוספים הם חברת א.מ.י יקותיאל אנחנו מייצגים בפיתוח מיזמי נדל"ן מסחרי.

חשוב לי שהכלכלה המקומית בכפר סבא תשגשג מוטי יברבאום ורפי סער בחנוכת משרדי החברה
משה יברבאום קובע את המזוזה במשרדי החברה

מה ההבדל בין עולם הספורט לעסקים?

נתחיל מהדומה ויש הרבה דמיון, השאיפה להצטיינות בכל תחום היא ערך שהספורט מביא לחיים האישיים והעסקיים. היכולת לעבוד בצוות וגם לקחת יוזמה וסיכונים, הספורט מלמד להנות מהצלחות וגם להתמודד עם כשלונות. תרועה של קהל זה תחושה משכרת לא חשבתי שאוכל להגיע לאותה רמת ריגוש בעסקים. הבקעתי שערים מול אצטדיונים מלאים ושכל העיניים בטלוויזיה צופות בי, וגיליתי שאני יכול להגיע לאותה רמת ריגוש גם בעסקים. 

את אמנות המשא ומתן  למדתי תוך כדי עבודה. לאני עוסק רוב הזמן שלי בגישור ופתרון בעיות. לקחת עסק ותיק וללוות אותו בתהליך האיטי של הפרידה מהעסק והחיבור למוכר. הלקוחות שמוכרים חושפים את כל החולשות שלהם בדרך למכירה. 

החיבור לכפר סבא ולעסקים המקומיים הוא חלק מהגאווה המקצועית שלי. כפר סבא היא הבית והזהות הספורטיבית שלי. אני מעורב בקהילה המקומית גם בפעילויות התנדבות וגם בפעילות עיסקית. יש כמה עסקאות של עסקים מיתולוגיים שליוויתי ליוויתי את המכירה של פרחי חודי, זה היה תהליך ארוך של הבנה של המייסד שהוא צריך להעביר את העסק לבעלים חדשים והתהליך הצליח והיום מחנות מקומית זו מעצמת פרחים ארצית, מכירה מקומית מוצלחת נוספת הייתה של נקודת טבע חנות ותיקה בכפר סבא שנקנתה על ידי שני צעירים בעלי חזון ותושיה עסקית. והיום זו רשת של שבעה סניפים.  הברכה האמיתית שלי היא שהמוכר ירצה שהקונה יצליח. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן